Olivier Fitoussi/FLASH90

אושר בקריאה ראשונה: פיקוח אלקטרוני לחוזרים מחו"ל המחויבים בבידוד בייתי

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה ואמר: "נוכח הרצון לבידוד ביתי, וקושי המשטרה לפקח, ועל רקע כך שהחלטנו להגדיל את כמות הנכנסים לישראל ל-3,000, הוספנו כוח אדם לשם הפיקוח", בדבריו אמר כי בכדי למנוע הכנסת מוטציות הדבר נצרך מאוד בכדי לוודא ששומרים על בידוד

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש – בידוד בפיקוח טכנולוגי של אדם שנכנס לישראל, תשפ"א-2021. בהצעה תמכו 5 ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק מבקשת לתקן את חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש ולהוסיף לו הסדר המסמיך את הממשלה להכריז, בנסיבות מסוימות, כי כל מי שנכנס לישראל או מי שנכנס ממדינות מסוימות ומחויב לשהות בבידוד בביתו (או במקום אחר העומד לרשותו) יידרש לקיים את הבידוד כשעמו אמצעי פיקוח אלקטרוני, דוגמת אמצעי פיזי (צמיד אלקטרוני) או יישומון (בטלפון הנייד שלו) שמטרתו להבטיח את קיום הבידוד.

זאת לאור ניסיון העבר שלפיו רבים מחייבי הבידוד הביתי מקרב החוזרים מחו"ל אינם מקיימים אותו כנדרש. על-פי המוצע, מי שלא נתן הסכמתו לקיים את הבידוד עם אמצעי פיקוח אלקטרוני או לא יעמוד בתנאים הקבועים בחוק לעניין זה, יישלח למלונית, ישוחרר לבידוד בית בלא אמצעי פיקוח טכנולוגי (למשל, קטינים) או ישוחרר לבידוד בית בתנאי בידוד לא מלאים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במהלך תקופת המגפה, ריצוף גנומי של הנגיף הראה שהוא משתנה דרך מוטציות במבנה החומר הגנטי שלו ונוצרים וריאנטים שונים המכילים מוטציות מאפיינות. מצב זה מחייב לפעול בכל דרך כדי למנוע את הפצת הנגיפים המוטנטיים שייתכן שנושאים תכונות שיש בהן כדי להחמיר משמעותית את מצב התחלואה בישראל".

"ישראל לא יכולה להרשות לעצמה החמרה נוספת. יש 'לקנות זמן' להשלמת מבצע חיסוני הקורונה שמתקדם במהירות בישראל, ולצד זאת יש למנוע כניסה של וריאנטים חדשים שעלולים להפוך את החיסון ליעיל פחות".

"הכנסת זן חדש עם יכולת הדבקה מוגברת ועמידות לחיסון עלולה, לפי המידע הקיים, לאיים על יעילות החיסונים שכבר ניתנו למיליונים מתושבי ישראל (הן במנה אחת והן בשתי מנות). קיים סיכון מוגבר כי הנכנסים לישראל מחו"ל יביאו עימם וריאנטים אלה או אחרים, והם יתפשטו במהירות, כפי שקרה עם הווריאנט האנגלי. מועד הגילוי של וריאנט חדש במדינה הוא כמעט תמיד מאוחר מדי למניעת הפצתו".

"חיסון רוב האוכלוסייה הוא האסטרטגיה הנבחרת ליציאה מהמגפה. כניסה לישראל של וריאנט חדש העלול לגרום לעמידות לחיסון, יוצרת חשש ממשי לשלילת הנשק העיקרי לבלימת המגפה. כאמור, וריאנט כזה עלול גם לאיים בהדבקה חוזרת בקרב כ–000,765 המחלימים. זוהי סכנה ממשית לעלייה בתחלואה ובתמותה, וסכנה ממשית לבריאות הציבור, ויש לנקוט צעדים מהירים כדי לבלום אותה."

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה ואמר: "נוכח הרצון לבידוד ביתי, וקושי המשטרה לפקח, ועל רקע כך שהחלטנו להגדיל את כמות הנכנסים לישראל ל-3,000, הוספנו כוח אדם לשם הפיקוח, ולאחר בדיקות שונות, הגשנו את הצעת החוק, שעל כניסת הנכנסים לישראל יהיה חובת בידוד בביתם תוך שימוש באמצעי פיקוח אלקטרוני – צמיד אלקטרוני או אמצעי אחר, אדם שיתנגד יופנה למלונית. אנחנו יכולים לדעת באמצעות כך שאדם לא יוצא מביתו אבל לצד כך אדם צריך להקפיד על הבידוד הביתי, לא להיפגש עם אחרים בביתו, יש פה גם את האחריות האישית שלנו.

יש את עלות הציוד, עד היום שולמו מאות מיליונים על המלוניות, נשאלת השאלה האם כל אזרחי ישראל צריכים לשלם על זה, או האם אדם שעשה זאת מיוזמתו צריך לשלם על זה, כמו ששילם על כרטיס הטיסה, ישלם על הציוד. אני חושב שזה המודל שצריך להיות, הוועדה תחליט על זה. אני חושב שזה צריך להיות זהה גם לעניין מלוניות וגם לעניין הציוד, קרי שאם אדם משלם אז זה על שניהם ולהיפך."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע השימוש באזיקים אלקטרונים

אז אנשים יעשו מסיבות בבית…זה רעיון דבילי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture