Hadas Parush/Flash90

יהיה סגר בליל הסדר? בכירים בממשלה: בוודאות יטילו הגבלות במהלך חג הפסח

הסבירות לסגר בחג הפסח אומנם נמוכה, אך במשרד הבריאות כבר החלו הדיונים בהם החליטו כי יטילו הגבלות במהלך ליל הסדר, ככל הנראה על התקהלויות • מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב מזהיר מהטלת סגר בפסח: "נאבד את הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חג הפסח קרב ובא ובמשרד הבריאות החלו לקיים דיונים בשאלה האם לאפשר התנהלות שגרתית במהלך ימי החג. בינתיים, מסתמן כי לא יטילו סגר במהלך פסח, גם לא בליל הסדר.

עם זאת, ההחלטה הראשונית היא כי יש להטיל מגבלות במהלך ליל הסדר, וככל הנראה יצמצמו את ההתקהלויות המותרות. כיום, בהתאם להנחיות, ניתן להתקהל עד 20 איש בשטח סגור ועד 50 אנשים בשטח פתוח.

יצוין עם זאת כי מדובר בדיונים ראשוניים בלבד, וכי ההחלטות הסופיות צפויות להתקבל רק בימים האחרונים לפני חג הפסח, בהתאם לנתוני התחלואה באותו זמן, ולפי התפשטות מגיפת הקורונה.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב אמר היום בפאנל בוועידת המשפיעים כי לא דרוש סגר במהלך ימי החג משום שאנחנו "נאבד את הציבור". לדבריו, הציבור יצביע ברגליים משום שהמציאות השתנתה.

לדברים על פסח הסכים גם מנכ"ל בית החולים הדסה, זאב רוטשטיין: "אנשים צריכים ללמוד מההיסטוריה של עצמם. את פורים לא הצלחנו למנוע. לא רק אצל חרדים גם אצל חילונים ואפילו במגזר. הגענו לחיסון העדר, אנחנו יכולים להסתפק בפחות כדי לבלום את המגפה. צריך לחזור לחיים לצד הקורונה".

משה בר סימן טוב אמר עם זאת כי "אנחנו צריכים להיות זהירים בפתיחת המשק. אנחנו צריכים לפתוח את החינוך בצורה בטוחה. הווירוס הזה נותן לנו אחת לכמה זמן פרק בענווה ובכמה אנחנו לא מבינים".

פרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, אמר בפאנל כי יש לפתוח את המשק יותר, לאפשר לתלמידי הכיתות לשוב ללמידה רבה יותר בבתי הספר, ולהתמקד בכלכלה. "אני מבין את המורכבות, אבל הפוקוס צריך להיות כלכלה-חברה-התעצמות. היעד העיקרי שלנו הושג בחיסונים, והייתי רוצה לראות יותר תשומת לב לתוכנית כלכלית נרחבת".

גמזו הבהיר כי הוא לא חושש מהווריאנטים ומהמוטציות וכי החיסון עמיד גם בפניהם. "אין תופעה עולמית של מחלה מחודשת. צריך לתת שאפו לציבור, אפילו לגילי 40 פלוס שנמצאים באחוזים גבוהים של חיסון. עכשיו צריך לתת למשק, לכולם – את התמורה. לא היה צריך גם להביע התנגדות לפעימה השלישית".

לעומתו, גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא תל השומר, דיברה במונחים שמרניים יותר וקראה לממשלה להיזהר עם פתיחת המשק. "לא חושבת שאפשר לפתוח יותר מאיך שפתחנו הבוקר. ילדים לא מתחסנים והם יכולים להדביק. התחלואה הולכת ועולה ויש זנים חדשים. צריך לזכור שבמדינת ישראל גם לא מצליחים לאכוף ולכן צריך להיות יותר פיקוח".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון לחדשות 12 בתגובה לדברים של רוני גמזו: "למיטב הבנתי הדברים פתוחים עם הזהירות המתבקשת, לא יודע מה הכוונה בלפתוח הרבה יותר. רמת החשש שלנו ירדה קצת, ואני מקווה מאוד שלא נגיע לסגרים נוספים".

לגבי חג הפסח המתקרב, אדלשטיין הביע תקווה שנוכל לחגוג עם כל המשפחה: "עם 5 מיליון מתחסנים, עם התו הירוק ועם התנהגות נכונה, נוכל לחגוג". שר הבריאות הוסיף, "בזכות המתחסנים, אפשר להרשות לעצמנו לפתוח דברים שלא חשבנו עליהם לפני כמה חודשים. זה תלוי בציבור עצמו. אם לא נחפש דרכים להתחכם וננהג בחוכמה, לא נגיע לסגר רביעי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture