הרב אייכלר: "הנוער החרדי נאמן לרבותיו"

בנאום נרגש שנשא ח"כ הרב ישראל אייכלר בכנסת, למחרת עצרת התפילה הגדולה הוא הציג בפני נבחרי הציבור את תמונת המצב כפי שהיא: בניגוד למה שהייתם רוצים להאמין בו, המגזר החרדי נאמן לרבותיו ומקבל פקודות אך ורק מהם.

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

אנחנו מאמינים שכל מה שקורה לנו, הקדוש-ברוך-הוא עושה. רק כלב, כשבעל הבית מכה אותו במקל נושך את המקל בזעם. הוא לא מבין שבעל הבית עומד עם המקל. יכול להיות שאילו היינו מאוחדים, לא היינו צריכים את הממשלה שתבוא ותגזור כאלה גזרות כדי לאחד אותנו. כל עם ישראל ששומר תורה ומצוות ורוצה להמשיך את רצף הדורות בטהרתה, התאחד בתפילה ובשמחה.

מה שנכון ליהדות החרדית, שהתאחדה סביב "אשור שבט אפי", המבקשים להכניס את בני הישיבות ל"כור ההיתוך" הצבאי, נכון גם למה שקורה לנתניהו אצל אובמה. אני מאמין באמונה שלמה שהמלך האביון הזה שנקרא אובמה – לא צריך להוכיח למה הוא מלך אביון, אפילו בחצי האי קרים הוא לא יכול לשלוט – מזמין לשימוע את ראש מדינת היהודים הנצורה. הוא אומר לו, או שאתה מחריב את מחציתה של ארץ ישראל או שיהיו סנקציות פליליות על ישראל.

אנחנו קוראים בפורים: "ויבוא עמלק ויילחם עם ישראל"  אומר המדרש: "לפי שרפו ידיהם מדברי תורה, על כך בא השונא עליהם, לפי שאין השונא בא, אלא על רפיון ידיים מן התורה". זה שראש הממשלה רוצה לפגוע בלימוד התורה זה הביא עליו את אובמה. גם הוא רוצה "לחנך מחדש" את ישראל ב"חינוך הומאני" ביחסה כלפי הפליטים הפלשתינים. אנו צריכים לדעת שהעולם אינו הפקר.

מרדכי הצדיק הזהיר את ישראל לא להשתתף בסעודתו הכשרה של אחשוורוש, כי הוא ידע את כל אשר נעשה. מדינת ישראל ידעה במשך 65 שנה לא להיכנס למלחמה חזיתית נגד היהדות ונגד התורה ונגד ההלכה, עכשיו היא עברה את קו השבר. מדינת ישראל, יש לה בעיות ביטחוניות, היא צריכה צבא, שעוסק בביטחון נטו. צבא זה לא מקום ל"כור היתוך" לשנות בני אדם לתרבות הרעה. יש להשתחרר מהמחשבה הצפון-קוריאנית הקומוניסטית הסוציאליסטית שעמה באו חלוצי העלייה השנייה שצריך ליצור כאן "עם חדש".

בן-גוריון מצוטט באומרו ש"כל יהודי המזרח שהגיעו מארצות ערב כאספסוף של אבק אדם, שצריך לעשות ממנו עם". העם הזה 2,000 שנה בגלות גם בהיותו במרוקו ובתימן ובפולניה וברוסיה בלי שבן גוריון ייתן לו צבא שיהיה כור היתוך.

אם הצבא רוצה לעסוק בביטחון ולא רוצה להרוס את המדינה מבפנים, הדרך היחידה היא להשתחרר מכל החיילים המיותרים. להשתחרר מהקונספציה הצפון-קוריאנית והטלת סנקציות פליליות על גברים ונשים חילוניות שלא מתגייסות. אין מדינה בעולם שיש בה גיוס חובה לנשים, חוץ מצפון-קוריאה. ישראל צריכה להפסיק לגייס בכפיה, כל אדם שאיננו רוצה או איננו מתאים. יש מספיק אנשים מתאימים, במסלולים מתאימים, מכל הסוגים והמקצועות וכך יהיה צבא מקצועי ביטחוני.

****

השבוע הוכיח הציבור החרדי שהוא לא פחות ממיליון נפש, גם אם לא כולם היו שם. לא ייתכן שמדינה שנמצאת במצור יכולה להילחם עם עוד מיליון אנשים חוץ ממיליון האזרחים הערבים, שהיא נלחמת נגדם פה בארץ. הגיע הזמן שהמדינה תכבד כל אזרח ומורשתו, כולל את הציבור החרדי. יש להפסיק את המלחמה, ובטרם יתגלע הריב – נטוש.

צריך לסגור מיד את כור ההיתוך ושהצבא יעסוק בביטחון ולא בחינוך לתרבות רעה. כמו שאנחנו לא הולכים לחנך 1.2 מיליון ערבים, אזרחי ישראל, שיתחילו לשיר את "התקווה", אל תחנכו אותנו. לא רק תלמידי ישיבות שתורתם אומנותם וצריכים ללמוד תורה  ולא שום דבר אחר. בכך הם חלק מהמערך הביטחוני של עם ישראל,  אבל אפילו אלו שלא לומדים תורה, אסור להעבירם על דת ישראל ב"כור ההיתוך".

****

אחד האירועים הדרמטיים שהיו בחודש אדר היה כאשר המן הרשע בא בפקודתו של אחשוורוש, להרכיב את מרדכי הצדיק על הסוס ולהלביש אותו. מרדכי עוד לא ידע מזה. 10,000 תלמידים התיישבו סביב מרדכי הצדיק. גם בשעת סכנת השמדה, עם ישראל שלח  את הילדים שלו לישיבה של מרדכי הצדיק. כשראה מרדכי את המן בא, הוא נבהל. אמר להם לתלמידיו: הרשע בא להרוג אותי. תברחו ממני, תצילו את נפשותיכם. אבל התלמידים סרבו לעזוב אותו במסירות נפש. באותה שעה התעטף מרדכי בתפילה, וההמשך ידוע, והיה הנס הגדול  של פורים. אחרי הנס נאמר: "הדר קיבלוה בימי אחשוורוש", שהיתה קבלת התורה מחדש מתוך אהבת הנס.

כל אלה שמשקרים לכם ואומרים ומספרים לציבור, שהציבור החרדי מתבולל, הנוער החרדי עוזב את רבותיו, התלמידים עוזבים את מרדכי הצדיק, קבלו את התשובה המוחצת בעצרת התפילה השבוע בירושלים. מי שבמבשר לכם שעקב כל מיני כלים טכנולוגיים שיכולים להשחית את הנוער לתרבות רעה, הנה, הנה מתמוטטת החומה שמגינה על תורת ישראל ועל התרבות היהודית, משלה אתכם באשליות שווא. אתמול בערב הראו כולם שכולנו סביב מרדכי הצדיק, ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה. גם אם יאיימו עליו במאסרים, לא נזוז מתורתנו הקדושה. גם אם יעמידו אותנו בניסיון הגירוש מן הארץ.

צריך לזכור שבגירוש ספרד היתה אפשרות ליהודים לקבל את התרבות הנכרית ולא היו צריכים להיות מגורשים לפורטוגל ואחר כך לצפון אפריקה ומרוקו ולכל פזורות ישראל. גם היום אם יעמידו אותנו בניסיון, כבגירוש ספרד יגרשו אותנו, אנחנו לא ניכנע ולא ניכנס לכור היתוך שרוצה להוציא אותנו מתרבות היהודית.

יש הבדל אחד בינינו לבין אומות העולם, הנלחמות נגד משטרי הדיכוי. אומות העולם יוצאים למרד בהפגנות של אלימות כמו שראינו באוקראינה, או במלחמות דמים, כמו במצרים, בלוב, בעירק, בסוריה, בצ'צ'ניה. אגב, גם הציונים עשו זאת נגד המנדט הבריטי. אבל אנחנו – היהדות החרדית – לא זו דרכנו. עד שיבוא משיח צדקנו, אין כוחנו אלא בפה, תורה, תפילה, מעשים טובים. ועל זה אנחנו אומרים: ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו, והבדלנו מן הטועים, ונתן לנו תורת אמת. לא בחיל, לא בכוח, כי אם ברוחי אמר השם. זה הנשק הסודי שלנו וסוד ניצחוננו – בתשובה, בתפילה ובצדקה.

*********

בזכות התשובה הגדולה שעשו קרוב למיליון יהודים, – קבלת עול מלכות שמיים – בשם כל ישראל, זה יהיה זכות גדולה לעם ישראל כולו. מול חילול השם של הממשלה שזוממת להפוך את לומדי התורה כעבריינים פליליים, בעיני עם ועולם, חילול השם שלא היה כמוהו, בא מעמד קידוש השם גדול. בזכות קידוש השם הזה נזכה לישועה השלימה, וכמו שכתוב: ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם.

בזכות התפילה, כל עם ישראל יזכה שכל האויבים מסביב לא יוכלו לו. אנחנו באמת רוצים שכל עם ישראל על כל שכבותיו יזכה לישועה גדולה, וכמו בימי הפורים הקדוש ברוך הוא יעשה לנו נס כבימים ההם בזמן הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture