הגר"ש ואזנר והגר"נ קרליץ: "להרחיק ילדים מנפצים, ולמסור סוחרים למשטרה"

פוסקי הדור, מרן הגאון רבי שמואל הלוי ואזנר ומרן הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א יוצאים בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים • הרבנים מוסיפים: "מצווה למסור את סוחרי הנפצים למשטרה".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

בימים אלו, אשר ברשות הרבים מסתובבים אינשי דלא מעלי, ומפתים ילדים לעשות שימוש בנפצים ובחומרים מסוכנים, יצאו רבנים ידועי שם, ובהם פוסקי הדור, מרן הגאון רבי שמואל הלוי ואזנר ומרן הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א, בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים, בהדגישם, כי מצווה להפרישם מאיסור חמור זה, הגובל בפיקוח נפש, ומצווה גם למסור את סוחרי הנפצים למשטרה, וזאת בהתאם להלכה.

קרא עוד:

[postim]

קריאתם של הרבנים באה לאור בקשת עריית בני ברק אשר בימיים אלו יצאו במאבק נגד המשווקים אשר מסכנים את הילדים ובני הנוער, ואף טורדים את שלוות התושבים.

מלבד לקריאת הרבנים, קוראת גם העירייה לדווח למוקד העירוני "106", או למוקד המשטרתי "100". על מפיצי הנפצים וחומרי הנפץ המסוכנים ועל מכירת חומרים מסוכנים בחנויות וברשות הרבים.

עיריית בני ברק ומשטרת מרחב דן יגבירו את הפיקוח בליל חג פורים למניעת התקהלויות בלתי רצויות במקומות שונים בעיר ולמנוע כניסת צעירים פרחחים מישובים שונים. לצורך זה יוצבו במקומות אלו שוטרים רבים, חלקם בלבוש אזרחי- כך סוכם בפגישת עבודה שהתכנסה בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר לדון בהתארגנות לקראת ליל חג הפורים.

הישיבה נפתחה בדבריו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר שהדגיש כי הפעילות תכלול שוטרים בשכר ועובדי האגפים לשירותי חירום ולפיקוח ושיטור עירוני של העירייה והרחבת הפעילות לאזורים שונים בעיר. כמו"כ יבדקו חשודים כבר בכניסות לעיר.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי מטרתה של הגברת הפיקוח והסיורים היא למנוע תופעות של צעירים רבים מחוץ לעיר המגיעים לבני ברק מחופשים בתחפושות, וכך מציקים לעברי-אורח, או יוצרים "פקקי" תנועה המקשים על הנסיעה ברחובות שונים. בעבר הוברר למשטרה, לדוגמה, שהאוטובוסים הגיעו מערים אחרות, כאשר המגיעים הסבירו שהם באים לפסטיבל בעיר, אך לאחר שיחה הוברר שהמטרה האמיתית היו הפרת סדר וגרימת אנדרלמוסיה. כמו"כ יתנהל מאבק כנגד שותים לשכרה ומשוטטים ברחובות.

בדיונים נטלו חלק גם הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב אליהו דדון, הרב מנחם שפירא והרב מנחם מנדל אייזנברג, סגני רה"ע; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח ומנהלי אגפים מהעירייה ומרשות החנייה העירונית.

מלבד הגברת כוחות המשטרה במאות שוטרים באזורים שונים ונקיטת צעדים תקיפים נגד מפירי הסדר, בהתאם לחוק,יסגר רחובה הראשי של העיר- רחוב רבי עקיבא, בליל חג הפורים, בהתאם לצורך, וזאת לאחר פגישת תיאום, בהנחיית רה"ע,של הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ופיתוח של העירייה עם נציגי משטרת מרחב דן . התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה. שינויי תנועה יבוצעו, גם ביום עצמו, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, לנוכח עומס כלי-רכב ברחובות של המוני אנשים המבקשים לחלק משלוחי מנות לקרוביהם ולידידיהם. כל השינויים והמיקומים של התחבורה הציבורית יובאו בפרסומים לציבור.

כדי למנוע התקהלויות בלתי רצויות, כפי שהיו בעבר בסמוך לקיוסקים ולמסעדות, יסגרו כל החנויות, כולל לממכר מזון וקיוסקים, בליל חג הפורים, לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, נגד מפירי החוק יוטלו קנסות כספיים ניכרים.

בישיבה הדגישו נציגי המשטרה את חשיבות סגירת קיוסקים וחנויות דומות ע"י העירייה 10 בלילה כדי למנוע שוטטות צעירים והבטיחו סיוע משטרתי בנושא זה.

בימים אלו יצאו חשובי הרבנים ומורי ההוראה בעיר בקריאה לתושבים לציית להוראת השוטרים ופקחי העירייה ולא לחנות ולא להתאסף במקומות העלולים לגרום לפגיעה בבטיחות נהגים והולכי רגל, וכמו"כ לפגיעה בגדרי הצניעות.

הפיקוח, השיטור העירוני ומשטרת מרחב דן מתגברים בימים אלו סיורים למניעת מכירת נפצים וחומרי- נפץ מסוכנים, שגרמו בעבר לפציעת ילדים או לחרדה, בעיקר בקרב קשישים וילדים, כשלא מכבר התעוור ילד בירושלים באחת מעיניו, לאחר היפגעות מנפץ. רבני העיר קראו לתושבים לדווח על כל מקרה של מכירת חומרי- נפץ אלו, או הפצתם ואף להתלונן במשטרה. לצורך זה מקבל המוקד העירוני הודעות על מכירתם, הפצתם, או השימוש בחומרי נפץ- מסוכנים ומעביר מיידית עדכונים למשטרה ולמח' הפיקוח של העירייה. בימים אלו נלכדו ע"י השיטור העירוני, שבהנהלת מר שלמה מלכא חבילות נפצים שנמכרו ע"י תושבים שמחוץ לעיר.

נצ"מ שמעון לביא, מפקד משטרת מרחב דן סקר בפגישה את הפעילות המשטרתית כנגד תופעת הבריונות של צעירים, שרובם תושבי אזורים שונים בארץ, וחלקם הגדול אף מוכר למשטרה. בפגישה בין נציגי העירייה לבין קציני המשטרה גם נמסר, כי באחרונה פנו מרשויות מקומיות שונות, שגם בהן קיימות תופעות מסוג זה, לקבל מידע מעיריית בני ברק על שיטות הפעולה שתונהגנה בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי כדאי להנהיג שכל ילד שימצא עם חומרי נפץ, יפוצצו אותם על פתח בית הוריו כמאמר הכתוב "ופצצו אותו פתח בית אביו"

אמן, כן יהי רצון.
סוף סוף עושים משהו בבני ברק.
גם ההורים צריכים להורות לכל ילדיהם שאפילו פיצוץ קפצונים חבילות שלמות, ולא כל שכן במרעום מאולתר, מסוכן וסתם "בל תשחית". נחוץ לשמור אותם לקריאת המגילה. בו ביום.
זו מצוה, שוב, רק בעת הקריאות, בביהכ"נ או בבתים, אבל, שוב, רק בשעת הקריאות, ובמקום שאין ישישים או אלרגנים לאבק שרפה רב.

בשעת קריאת המגילה?
אחרי שהחזן סיים "המן" למשך 5 שניות הקרובות, לכל היותר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture