צילום:פלאש 90

לא התחסנתם לקורונה? משרד הבריאות יוכל להעביר את הפרטים האישיים למגוון רשויות

הכנסת אישרה לפני זמן קצר למשרד הבריאות להעביר מידע לרשויות המקומיות, למשרד החינוך ולמשרד הרווחה אודות אזרחים ומחזיקי תפקידים שלא התחסנו בשתי מנות • יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "מטרת החוק היא לעודד חיסונים. האם ערך הפרטיות חשוב יותר מערך החיים?"

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"
רעידת אדמה בקפריסין הורגשה גם באזור ירושלים ובאזור חיפה
עכשיו זה סופי: משרד הבריאות יוכל להעביר מידע לרשויות אודות אזרחים שלא קיבלו את החיסון לקורונה, כך אושר היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. על פי החוק שאושר, פרטיו של האזרח – תעודת זהות, כתובת ומספר טלפון, יועברו לגורמים שונים, זאת במידה ולא קיבל את שתי מנות החיסון לקורונה.
חוק זה, שאושר ברוב של 30 תומכים לעומת 13 מתנגדים, נועד לעודד התחסנות נגד הנגיף. אמש אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את הצעת החוק, והיום, כאמור, הוא אושר סופית במליאת הכנסת, במסגרת תיקון להצעת חוק "פקודת בריאות העם".

על פי יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, "החוק להעלות את כמות החיסונים בקרב אלה שנדמה להם שאולי לא צריך להתחסן. האם ערך הפרטיות חשוב יותר מערך החיים? בוועדה הורדנו מהצעת החוק העברת נתונים על ילדים ועל אנשים שקיבלו שתי מנות חיסון. המידע יעסוק רק באנשים שרשאים להתחסן ולא עשו זאת. לא מדובר בכל המידע הרפואי, רק התחסן או לא התחסן, שום דבר מעבר לזה. אף אחד לא רשאי לסכן את החיים של מישהו אחר כי הוא רוצה ללכת למסיבה או להפגין".

יודגש כי בשלב זה יוכל משרד הבריאות להעביר את המידע האישי רק לרשויות המקומיות שיבקשו זאת, ולמשרדי הרווחה והחינוך שידרשו את המידע האמור אודות הצוותים והעובדים. כמו כן, הסדר זה כוחו יפה לשלושה חודשים, מאחר שניתן כהוראת שעה.

המהלך השנוי במחלוקת זוכה לביקורת רבה. הדס זיו, סמנכ"לית אתיקה בעמותת רופאים לזכויות אדם הגיבה על ההחלטה ואמרה כי "הכנסת ביצעה היום מחטף מסוכן, והעבירה חוק דרקוני הרומס את האתיקה הרפואית ואת חוק זכויות החולה, ואשר שהשלכותיו עלולות להיות הרות אסון. אנו מצפים מקהילת הבריאות לסרב לציית לחוק ולהגן על מטופליהם".

גם רופאי איגוד רופאי בריאות הציבור מתחו ביקורת במכתב משותף, "כדי להשיג את המטרה הראויה של התחסנות הציבור צריך לפעול במקצועיות תוך הבחנה בין התפקידים של הגורמים השונים על פי ייעודם ומומחיותם. פעולה לא מקצועית – עלולה לגרום לנזק משמעותי. המידע הרפואי המרוכז בידי קופות החולים הוא משאב חשוב לשם קידום מבצע החיסונים, בין היתר בשל היותו כלי המשמש את הקופות לתיעדוף החיסונים על פי גיל ומחלות רקע. עם זאת – המידע המצוי בידי הקופות – הוא מידע שנקבע כי יש לשמרו בסוד".

מדוברות הכנסת מסרו: "המידע יועבר לרשויות בכפוף לבקשה אקטיבית ולהצגת תכנית לעידוד התחסנות בקרב האוכלוסייה הנכללת במאגר המידע. לגורם שיקבל אישור ממנכ"ל משרד הבריאות יועברו שמות, מספרי תעודת זהות, כתובות ומספרי טלפון של אזרחים שרשאים להתחסן ולא עשו זאת. לגבי מי שקיבל רק מנת חיסון אחת ולא הגיע בזמן לקבל את המנה השנייה, יועבר גם מועד קבלת מנת החיסון הראשונה".

עוד נמסר כי "למען צמצום הפגיעה בפרטיות ומניעת ניצול לרעה של המידע, קובע החוק כי המידע המועבר ישמש אך ורק לעידוד התחסנות ויש איסור לעשות בו כל שימוש אחר. מוגדר איסור לעשות שימוש במידע כלפי אדם מוכר וכן איסור לכרוך בין עידוד להתחסנות לבין מתן שירותים, או להציב התניות כלשהן בכפוף להתחסנותו של אדם. הגישה למידע תוגבל לבעלי תפקידים מוגדרים והנחשפים אליו יחויבו לחתום על התחייבות לשמירה על סודיות. המידע ימחק בתום השימוש ולא יאוחר מ-60 יום לאחר קבלתו. אדם שפנו אליו לצורך עידוד התחסנות יהיה רשאי לדרוש שפרטיו ימחקו ושלא יפנו אליו שוב בנידון", לשון הודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture