שנה לפטירת הגרנ"צ פינקל זצ"ל: היום נערכה עצרת, מחר עולים לציון

במלאות השנה להסתלקותו של ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל זצ"ל התקיימה עצרת מספד בהיכל הישיבה • העצרת נפתחה בתפילות לרפואת הגר"ר שמואלביץ • מחר ב9:30 עליה המונית לציונו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלפי תלמידי ואברכי ישיבת מיר התכנסו הערב (חמישי) בהיכל הישיבה הגדולה בשכונת בית ישראל, במלאות השנה להסתלקותו הפתאומית של ראש הישיבה מרן הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל.

קרא עוד:

[postim]

כזכור לפני שנה בדיוק בבוקרו של יום י"א מר חשון יום פטירתה של רחל אמנו ע"ה, התבשרנו על הסתלקותו הפתאומית של ראש הישיבה בביתו, כשהוא בן 72 בלבד.

הסתלקותו הכתה בהלם ובתדהמה את עולם התורה כולו, שכן ראש הישיבה עוד פקד את הישיבה יום קודם לכן ולא נרשמה כל התדרדרות במצבו, במסע ההלוויה שנערכה עוד באותו היום ליווהו אלפי בני ישראל ובראשם אדמו"רים רבנים ראשי ישיבות ואישי ציבור, במסע הלוויה הוכתר בנו בכורו הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א לממלא מקומו בתפקיד ראש הישיבה המעטירה.

הערב (חמישי) שנה לאחר מכן התכנסו אלפי תלמידים לזכור את שמו וזכרו של ראש הישיבה בדברי הספד וזכרון שנישאו בהיכל הישיבה, לפני כן ניגש הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א מראשי הישיבה לפני העמוד ופתח בפרקי תהילים לרפואת הגאון הנודע רבי רפאל שמואלביץ שליט"א גם הוא מראשי הישיבה ומצבו התדרדר לאחרונה וזקוק לרחמי שמים מרובים.

לאחר מכן נפתחה העצרת לזכר ראש הישיבה הגרנ"צ, עלו לדוכן שהוצב בקידמת ארון הקודש לשאת דברי מספד וזכרון, הרבנים הגאונים: בנו ומ"מ הגרא"י פינקל, ר"י עטרת ישראל רבי ברוך מרדכי אזרחי, שליט"א ועוד רבנים.

מחר (ששי) י' במר חשון בשעה 9:30 יעלו אלפי תלמידיו בראשות בנו ומ"מ הגרא"י שליט"א לקברו בחלקת הרבנים בהר המנוחות.

לפניכם גלריה מחייו ופעליו של ראש הישיבה זצ"ל, מארכיונו של ה. לזר

הגרנ''צ פינקל - זצ''ל ארכיון ה. לזר הגרנ''צ פינקל - זצ''ל ארכיון ה. לזר (1) הגרנ''צ פינקל - זצ''ל ארכיון ה. לזר (2) בהדלקת נרות חנוכה בהספד בהיכל הישיבה בחלאקה בחלוקת ספרים לתלמידי הישיבה בישיבת לייקווד עם ראשי הישיבה בכותל בכתיבת אות בס''ת בלימוד במוצאי שבת התאחדות לבחורי  ישיבת מיר בחדרה בנענועים בסוכות בישיבה בסידור קידושין בפורים בשיחה לתלמידים מהישיבה בביתו התמונה האחרונה  בניחום אבלים אצל משפחת הלפרין בב''ב נואם בכנס לחיזוק שמירת הלשון עם הגר''י מאיר זצ''ל ר''י הנגב עם הגר''מ ברנסדרופר זצ''ל עם הגר''צ  מרקוביץ זצ''ל עם יבדלחט''א בנו ממשיך דרכו ראש הישיבה הגרא''י פינקל עם יבדלחט''א גאב''ד אנטווערפן הגר''א שיף עם יבדלחט''א האדמו''ר מבוטשאן עם יבדלחט''א האדמו''ר מבעלזא עם יבדלחט''א האדמו''ר מזוועהיל עם יבדלחט''א האדמו''ר מזוועהיל (2) עם יבדלחט''א האדמו''ר מטריסק עם יבדלחט''א האדמו''ר מטשרנוביל עם יבדלחט''א האדמו''ר מירוסלב והגר''י זיכרמן רבה של ברכפלד עם יבדלחט''א האדמו''ר מסאטמאר (2) עם יבדלחט''א האדמו''ר מסאטמאר (3) עם יבדלחט''א האדמו''ר מסקוירא עם יבדלחט''א האדמו''ר מצאנז עם יבדלחט''א האדמו''ר מצאנז קלויזנבורג עם יבדלחט''א האדמו''ר מתולדות אהרן עם יבדלחט''א הגר''א דינר עם יבדלחט''א הגר''א חדש עם יבדלחט''א הגר''א פינקל ר''י מיר ברכפלד עם יבדלחט''א הגר''א שלזינגר עם יבדלחט''א הגר''ב פינקל עם יבדלחט''א הגר''ג אדלשטיין עם יבדלחט''א הגר''ח גריינמן עם יבדלחט''א הגר''י אדלשטיין עם יבדלחט''א הגר''מ גרין ר''י ד'מאנסי עם יבדלחט''א הגר''נ קרליץ עם יבדלחט''א הגר''פ פאדווא גאב''ד לונדון עם יבדלחט''א הגר''ש קמינצקי עם יבדלחט''א הגרא''ד פרידמן עם יבדלחט''א הגרא''י סולוביצ'יק עם יבדלחט''א הגרב''ד פוברסקי עם יבדלחט''א הגרב''מ אזרחי עם יבדלחט''א הגרד''צ קרלינשטיין עם יבדלחט''א הגרח''פ שיינברג והרה''צ רבי אהרן מרדכי רוקח עם יבדלחט''א הגרי''ש אלישיב עם יבדלחט''א הגרמ''צ ברגמן עם יבדלחט''א הגרש''י בורשטיין ר''י קרית מלך עם יבדלחט''א הרה''צ רבי נחום כהן

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה קרה לו? ומה השם לתפילה?

שמתם תמונה של הגר"א פינקל שליט"א, ולא של הגר"ר שמואלביץ שליט"א

הוא היה בן 69 במותו לא 72

תודה לה. לזר על תמונות הארכיון

יפה מאוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture