כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' נפתח היום בקייב באוקראינה

לא להבלגה לטרור ואנטישמיות; עת מלחמה היא ליעקב • מרנן ורבנן; מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א ושר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א במכתב עוז למשתתפים; "עליכם להתאחד כאיש אחד בלב אחד לעמוד על משמר ההלכה והמסורת שח"ו לא ישנו בצורת השחיטה והמילה כמלוא נימא" • ראש ממשלת אוקראינה; "תמכנו ואנו תומכים בישראל ; נילחם מלחמת חורמה בכל גילוי של אנטישמיות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"הקהילות באירופה מביעות תמיכה בלתי מסוייגת במהלכיה של ישראל ואנו מתפללים לשלום ובטחון העם היושב בציון. כל הבלגה לטרור ולאנטישמיות הוכיחה כי היא מביאה את ההיפך. אנו מכריזים ; לא להבלגה לטרור ואנטישמיות עת מלחמה היא ליעקב– כך אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א. הגר"פ גולדשמידט אמר כי "כמו בישראל גם באירופה היו חילוקי דיעות בעניין ההתנתקות והרבה רבנים תמכו בה מתוך תקוה שכך יבוא השקט והשלום. הם עקרו בתי כנסת ובתי עלמין והרסו את חייהם של אלפי יהודים ועתה אנו מתבדים והאשליה מתנפצת אל המציאות המרה. אנו כל רבני אירופה תומכים בישראל ובמהלכיה להפסיק את הטרור המופעל נגד אחינו בישראל". היום (יום ג') נפתח כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בקיעב (קייב) שבאוקראינה.

קרא עוד:

[postim]

בכינוס משתתפים רבני המדינות וערים. אבות בתיה"ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי ובהם הרבנים מצרפת, גרמניה, איטליה, פולין, הולנד, שוויץ, בלגיה, אוקראינה, אנגליה רוסיה ועוד. הרבנים המקיימים את ישיבות הועדה המתמדת במסגרת כינוס דו שנתי שהם מקיימים באחת ממדינות אירופה בחרו להתכנס בקיעב כדי להביע את הערכתם לקהילה היהודית ולמוסדותיה המפוארים ולעומד בראשם; סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של אוקראינה, הגאון רבי יעקב דב בלייך שליט"א במלאת 23 שנים לשליחותו ע"י כ"ק אדמו"ר מקרלין שליט"א לאוקראינה בחודש כסליו תש"ן. הרבנים יעסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה ויצאו לסיורים ולמפגשי חיזוק של הקהילה היהודית ומוסדותיה. הרבנים ביקרו במוסדות הקהילה היהודית ובהם בתי הכנסת המפוארים, ומרכזי התורה והחינוך 'אורח חיים' ע"ש האדמו"ר רבי יעקב חיים פרלוב זיע"א מקרלין ו'בנות חיה' ע"ש הרבנית מקרלין ע"ה, אחות אמו של יבדלח"א כ"ק מרן האדמו"ר מקרלין שליט"א. ובהם; ישיבה וכולל האברכים 'אורח חיים'. גני הילדים, תלמודי התורה ובתי הספר. בתי היתומים, בית אבות ומרכזי הסיוע והחסד.

הכינוס נפתח בפרקי תהילים לביטחונם ולשלומם של היושבים בארץ הקודש הנתונים תחת מתקפה קשה של אויבי ישראל ולרפואתו של נשיא הכבוד של הועידה, הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק שליט"א. המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, הגאון הרב משה לבל שליט"א העלה את זכרו הטהור של מרן רשכבה"ג הגרי"ש אליישיב זצוק"ל והקשר המיוחד שהיה לרבני הועידה עם מרן זצוק"ל שהורה הלכה בעניינים העומדים על הפרק.

לאחר מכן הוקרא מכתבם של מרנן ורבנן גדולי ישראל; מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א ושר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א. במכתבם לחברי הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' כותבים מרנן ורבנן שליט"א; " והנה בזמן האחרון עומדים בכמה מדינות העולם לאסור או להתערב בצורת קיום מצות מילה שלא כפי המסורה לנו מסיני…עליכם להתאחד כאיש אחד בלב אחד לעמוד על משמר ההלכה והמסורת שח"ו לא ישנו בצורת השחיטה והמילה כמלוא נימא". בתום הקראת המכתב התפתח דיון בהשלכות ביקור הרה"ר מצגר בגרמניה והדברים שנשא שם בפני אישי הממשל.

הכינוס בקיעב מתקיים על רקע תחושת אי וודאות ברחבי הקהילות היהודיות באירופה בנושאים חשובים ביותר ובהם; הפעילות של מפלגות ואישים שונים נגד שחיטה יהודית בכמה ממדינות אירופה. ריבוי מספר מקרי האנטישמיות ובמיוחד באוקראינה. השמצת ישראל ועליית מפלגות ימין קיצוניות ברבות ממדינות אירופה. הרבנים קבלו דווח על פעילות הועידה בעניין השחיטה בהולנד, סלובניה אסטוניה ובצרפת. פעילות הועידה נוכח האיומים על ברית מילה בגרמניה במיוחד ובאירופה. פעילויות בית הדין ד'אירופה בראשות אב"ד אירופה, הגאון הגדול רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א. פעילות ארגון הכשרות של 'ועידת רבני אירופה' ה-eck ודווח על פעילות הארגונים 'חוליא' ו'מתנאל' בהפצת תורה מפי מר אלברט אפללו. הרבנים קיימו דיונים בנושא הגיורים. מסירת פרויקט 'לא תשכח' לשמירה ולהגנה ותיעוד אלפי בתי העלמין וקברי האחים באירופה לידי הגרי"ד בלייך והעסקן הנפלא, הר"ר אלימלך בינדיגר ופעילות הועידה בייצוג האינטרסים היהודיים במוסדות האיחוד האירופי ומול ממשלות מדינות האיחוד.

מחר יקיימו הרבנים מפגש עם קבוצת סטודנטים ושליחים המתקרבים לתורה. הערב ערכה הקהילה היהודית בקייב דינר מפואר במהלכו הודו הרבנים לנגיד מר ואדים שולמן, נשיא הקונגרס היהודי האירו אסייתי על חסותו לכינוס הרבנים.

אחה"צ קיימו הרבנים מפגש עם ראש ממשלת אוקראינה, מיקולא אזרוב. אזרוב הביע תמיכה בישראל והכריז כי ממשלת אוקראינה תילחם מלחמת חורמה בכל גילוי של אנטישמיות. "זו זכות עבורי להיפגש אתכם במסגרת ועידה חשובה זו של רבני אירופה ואנו נסייע ל'ועידת רבני אירופה' על משמר זכויותיהם של היהודים ביבשת כולה". בתשובה לנשיא הועידה הודיע אזרוב כי מפלגת החופש (סוובודה) הלאומנית לעולם לא תיכנס לקואליציה באוקראינה ו"נפעל לבל תוכל מפלגה זו ודומיה להיכנס לפרלמנט בבחירות הקרובות". אזרוב מתח ביקורת על המפלגות הדמוקרטיות המשתפות פעולה עם המפלגה הלאומנית. אזרוב סיפר על מערכת היחסים הטובה עם ראש הממשלה נתניהו והבטיח כי ידידות זו תימשך ותתחזק על בסיס הסכמים רחבים בענייני רפואה, חוק ומשפט. ראש הממשלה גילה כי בקרוב ייחתם הסכם סחר חופשי עם ישראל. בפגישה השתתף גם שר הדתות האוקראיני, יורי בוגוצקי.

המארח, רבה של אוקראינה, הגרי"ד בלייך שליט"א אמר כי הועידה משבחת את השלטונות באוקראינה על חופש הדת המאפשר את ההתפתחות המדהימה של החיים היהודיים. "ממשלת אוקראינה מקיימת מערכת יחסים מצויינת עם ישראל וההשלכות הינם טובות עבור יהודי אוקראינה והבאים בשעריה. את ההיערכות לקליטת ההמונים הבאים לאומן הם מתחילים כבר לפני חג הפסח בצורה יוצאת מהכלל".

תמונות מפעולות הועידה היום:

הגרח ארנטרוי עם הגריד בלייך ודובר הועידה משה פרידמן הגריד בלייך במפגש עם ראש הממשלה ניקולא אזרוב הגריד בלייך נושא דברים על ההיסטוריה היהודית של קייב בפני משתתפי הדינר (1) הגריד בלייך נושא דברים על ההיסטוריה היהודית של קייב בפני משתתפי הדינר (2) הגרפ גולדשמידט והמנהל הרבני הגרמ לבל בדיון בנושאי ארגון הכשרות האירופי המארח הגריד בלייך מזכיר הועידה הרב ונזטה ודובר הועידה בתדרוך לפני פתיחת הועידה הרבנים בדיון במושב הפתיחה של הועדה המתמדת הרבנים במפגש עם ראש ממשלת אוקראינה ניקולא אזרוב (1) הרבנים במפגש עם ראש ממשלת אוקראינה ניקולא אזרוב (2) הרבנים במפגש עם ראש ממשלת אוקראינה ניקולא אזרוב (3) הרבנים במפגש עם ראש ממשלת אוקראינה הרבנים בתפילה לשלום ישראל בפתח מושב הפתיחה הרבנים בתפילת מנחה במשרד ראש הממשלה האוקראיני (1) הרבנים בתפילת מנחה במשרד ראש הממשלה האוקראיני (2) הרבנים עם ראש ממשלת אוקראינה בתום המפגש ילדי תלמוד תורה אורח חיים מנעימים בשיר בדינר עם הקהילה היהודית בקייב (1) ילדי תלמוד תורה אורח חיים מנעימים בשיר בדינר עם הקהילה היהודית בקייב (2) ילדי תלמוד תורה אורח חיים מנעימים בשיר בדינר עם הקהילה היהודית בקייב (3) נשיא הועידה הגרפ גולדשמידט במפגש הרבנים עם ראש הממשלה מיקולא אזרוב נשיא הועידה הגרפ גולדשמידט עם המארח רבה של אוקראינה הגריד בלייך ליד ביהכנ הגדול בקייב (2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועידת רבני אירופה, היא גוף שאין לו כל השפעה באירופה. ועד היום לא השיג שום השגים ליהדות אירופה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture