ל"ג בעומר בחצר הקודש מאקאווא

קהל רב השתתף במעמד ההדלקה בראשות כ"ק אדמו"ר ממאקאווא שליט"א בחצר בית מדרשו בקרית אתא, לאחר ההדלקה ערך חלאקע'ס, למחרת עלה מירונה שם התפלל שחרית, קרא קוויטלעך וערך חלאקע'ס | גלריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (4) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (5) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (2) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (3) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (18) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (19) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (8) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (15) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (9) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (10) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (20) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (21) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (14) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (12) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (13) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (16) ל''ג בעומר במחיצת האדמו''ר ממאקאווא (17)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וי סאיז באקאנט, זיצט די רעבע, יעדעס יאהר, אויפן דאך פון מערה, א גאנצן טאג, פאר דביקות'ט און פאר מוחט
זאלן מיר פועלן אלעס גוטס.

עדכון והוספה:
בין היתר, עשה האדמו"ר גם תספורת לנכדו, בן חתנו בנו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א.
מזל טוב ויזכה לרוב נחת.

ידוע בקודש, גודל עבודתו, של האדמו"ר על ציונים וקברי צדיקים, ואין אתנו יודע עד מה.
בחג השבועות נוהג בקביעות, לנסוע מעז'בוזה. ועוד.

גם באמצע השנה הוא מרבה לעלות מירונה, שהיא סמוכה לקרית אתא, מקום מגוריו

האם גם השנה יסע למעזבוז?

גם האדמו"ר מלעלוב זצוק"ל, היה נוסע לחג השבועות למעז'בוז לכבוד הילולת הבעש"ט הק' שחל בחג השבועות

ואשרי העומדים על סודך
כל בר דעת מבין, כי אלו הצדיקים העוסקים כל השנה בתורת הסוד, יש להם מה לחפש אצל רשב"י כל היום.

מי יודע פשר הדבר, שהאדמו"ר נוהג להריח טאביק בכל עת, לבטח יש בזה רזין עמוקין, האם ניתן להסביר את הדבר גם בפשטות.

מי יבוא אחר סוד קדושים, אבל כבר אמרו בגמרא, כי איזה דבר שהנשמה נהנית בו הוא הריח, ועל משיח אמרו חז"ל, כי הוא מורח ודאין, וסוד הריח והחוטם יש בו דברים נשגבים, ואכמ"ל

אגב, גם האדמו"ר מויזניץ שליט"א, הילוכו בקדושה תמיד להריח בטאביק תדיר.
עמיקא וטמירא ולאו מילתא אוושא.

צמא לדעת – מה עוד תרצה לדעת ולהבין
דוד שלמה ברוך הלוי – אוכט מיר א מבין און א ידען געווארן
לכו והתעסקו בדברים השייכים ונוגעים אליכם בבקשה

בטוחני כי האדמו"ר שאוהב את הצינעא ואי הפירסום, לא יאהב את כל הדו שיח הזה.
מי שמכירו יודע כמה בוחל הוא מכל אלו הדברים.

דער מקווער רעבע איז א סוד פון א איד

ר' דוב יפת, יתכן ואתה צודק
אך אנו איננו יכולים לנהוג כמוהו, ואדרבה מצוה עלינו לספר רוב גודלו, למען יכירו וידעו כל באי עולם, כי יש צדיק בעולם, וילמדו ממנו.

ספר אמרי פנחס – שער ז – ענינים שונים
אמר בא"י אין שום פירות רק אלו שיש להם ריח, ואמר הטעם דאי' חמרי וריחני פקחין וריח הוא הנשמה כמ"ש נשמת רוח, וא"י היא בחי' נשמה של כל העולם בגשמיות ולכן אין גדל בה אלא זה שיש בו ריח, ולכך אמרו על משיח דמורח ודאין כי המשיח הוא נשמה של כל העולם ולכך דאין בריח, וגם משה רבינו דאין בריח שגם הוא היה נשמת כל ישראל, ושאר כל הנביאים זה בשמיעה וזה בראיה וכו' ואפשר לומר שהפשט הוא משיח מורח ודאין שהוא מתלבש בכל אחד ואחד מורח ודאין [ולכך מריחין בשמים במוצש"ק מפני שנסתלקה הנשמה ומריחין כדי להחזיק אותה]:

ספר בני יששכר – מאמרי חדש סיון – מאמר ד

"הענין, דהנה ע"י חטא אדם הראשון נתערב בכל דבר טוב ורע, ומן הצורך לאדם לברר מכל דבר הטוב מן הרע, וזה פעולת נפש הישראלי בעודנו בעוה"ז, הנה אי אפשר לו לחיות מבלי מאכל ומשתה ושאר עניני
עוה"ז, ועל כל דבר ניתקן ברכה, ועל ידי הברכה היא הכנה לבירור ומבררים הטוב לחלקו ית"ש דהיינו שנעשה מהנאה ההוא דם ובשר על האדם וילך בכח האכילה ההוא לתורה ולמצות והמותרות הוא הרע נדחה מן הגוף כנודע, והנה כל החושים נזכרו אצל חטא האדם ותרא האשה וכו' ותקח וכו' ותאכל וכו' ותתן ויאכל וישמעו ויאמר וכו' [בראשית ג ו] אבל חוש הריח לא נזכר, הנה נראה כי חוש הריח לא נפגם כל כך בחטא אדם כמו שארי החושים, על כן חוש הריח הוא רוחניי הנשמה נהנית ממנו ולא הגוף, עיין בדברינו במאמרי הפורים ותבין למה מברכין על הריח במוצאי שבת (ועיי"ש בענין הגואלים מרדכי ואסתר, מרדכי מר דרור, ואסתר הדסה [מגילה י ע"ב], וזמן הנס באדר הוא סוד החוטם המריח כנודע), וכיון שהוא כן, הנה יש סברא שלא לברך על הריח כיון שלא נתפגם כל כך בחטא אדם, ועל כן תראה שאין בחוש הזה בירור כל כך שיהיה בו הפרדה בגוף, אבל להיות שאעפי"כ הגוף נתגשם בחטא אדם, וגם דבר הריחניי הוא פרי מוגשם צריך ג"כ לבירור מה, על כן צריכין לברכה, על כן אמרו רז"ל מנין שמברכין על הריח (כי צריכין להביא ראיה על זה), והביאו ראיה מן המקרא כל הנשמה וכו':
ומעתה כיון שחוש הריח לא נתפגם כל כך בחטא אדם כשאר החושים, על כן לעתיד לבא במהרה בימינו כאשר יתוקן העולם מן חטא אדם בביאת משיח צדקנו, (הוא אד"ם ממש כידוע מר"ת אד"ם, א'דם ד'וד מ'שיח), הנה בזה תגדל מעלתו בחוש הזה אשר נשאר לברכה גם בזמן החטא, אז והריחו ביראת י"י ובחוש הזה תגדל מעלתו מן שאר החושים, נ"ל:

ספר בני יששכר – מאמרי חדש אדר – מאמר א
ט) ונ"ל לרמז עוד, הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר, דהנה ידוע מכתבי מרן האריז"ל בענין ראשי חדשים, שכל החדשים הן בבחינת איברי הראש, אדר הוא סוד החוטם בשיעור קומת הראש, והנה בחוטם הוא חוש הריח, על כן תראה ב' הגואלים אשר נעשה הנס באדר על ידם, נקרא שמם בשם הבשמים המהנים לחוש הריח, דהיינו מרדכי נרמז במר דרור [שמות ל כג] דמתרגמינן מרי דכי כמשאמרז"ל [מגילה י ע"ב], אסתר נקראת הדסה [אסתר ב ז], הבן, על כן נאמר במרדכי ויזעק זעקה וכו' [שם ד א] ולא נאמר מה אמר, אך הוא מפני שהקול יפה לבשמים [כריתות ו ע"ב, ירושלמי יומא פ"ד ה"ה], ויתבאר אי"ה להלן ביתר שאת:
י) והנה תראה, כל החושים נזכרין אצל חטא אדם הראשון, כי כולן השתמשו שם בחטאו, ותרא האשה וכו' [בראשית ג ו] חוש הראיה, ותקח מפריו חוש המישוש, ותאכל חוש הטעם, וישמעו חוש השמע, אבל חוש הריח לא נזכר שם, והנה נראה מזה אשר חוש הריח לא נפגם כל כך כאינך החושים, כי לא נשתמשו בו אז, על כן תמצא עד היום חוש הריח רוחניי הנשמה נהנית ממנו ולא הגוף [ברכות מג ע"ב]:
ובזה יונח לנו מאי דמיבעיא לן בגמרא [שם] מנין שמברכין על הריח, דכתיב כל הנשמה תהלל [תהלים קנ ו], איזהו דבר שהנשמה נהנית ממנו ולא הגוף זה הריח, ע"כ, והנה הוא לפלא בעיני, דהרי סתמא אמרו חז"ל אסור ליהנות מן העולם הזה בלא ברכה [ברכות לה.], ואפקו שם זאת בסברא ואסמיכו אקראי
לי"י ולארץ ומלואה [תהלים כד א] (קודם ברכה) והארץ נתן לבני אדם [שם קטו טז] (לאחר ברכה), ואם כן למה נצטרך לימוד על ברכת הנאת הריח, ואדרבא דבר שאין מברכין עליו צריכין אנן להתבונן מה נשתנה, כגון הא דאקשו האחרונים למה אין מברכין על שמיעת קול זמר וכיוצא, ונם כן הקשו למה אין מברכין על הנאת המשגל, אבל הוא לדעתי, דידוע ענין הברכה הוא לברר הטוב מן הרע שנתערבו בחטא אדם הראשון בעץ הדעת טוב ורע, והנה כל החושים נזכרו שם, והנה יש בכולן סוד הבירור:
ואסביר לך הענין באכילה (וממנו תקיש אל השאר), המאכל המוגשם אשר האדם אוכל, הנה הטוב והמובחר והיפה נברר ונעשה דם באדם להוסיף לו חיותו, והרע נדחה לחוץ, והנה חוש הריח לא נפגם כל כך כנ"ל, אם כן לפי הדומה והנראה אין מן הצורך בו לבירור, וכן תמצא שאין בו הפרדה ובירור בגוף בעסק הנאתו, ועל כן הוא דבר שהנשמה נהנית בו הקיימת לעד, ולא הגוף הנפסד, וכיון שכפי הדומה אין צריך הנאה זו לבירור, סלקא דעתך אמינא שאין צריך לברך, על כן צריכין לימוד בפני עצמו שנצטרך לברך, והטעם נראה כי בהדי הוצא וכו', ועוד כיון שהבושם ההוא הוא דבר מוגשם בעולם הזה עולם העשיה צריכין לבירור ועל כן צריכין לברך, ודי בזה, ועל כל פנים יצא לנו אשר חוש הריח לא נפגם כל כך בחטא אדם הראשון, על כן משיח צדקנו שיתגלה במהרה בימינו נאמר בו פעולת חוש הריח [ישעיה יא ג] והריחו ביראת י"י, הוא פעולת החוטם שהוא פעולת הנשמה הקיימת לעד:
ותתבונן בזה גם כן טעם לבשמים במוצאי שבת הוא לפי הנ"ל, כענין סעודת מוצאי שבת נקרא הלויית מלכה, שאמרו הראשונים שמזאת הסעודה נהנה העצם לוז, שיש לו כח הקיום שלא נהנה מעץ הדעת בערב שבת, ומעתה תבין הרמז, הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר [ביצה טו ע"ב], שהוא בחינת החוטם אשר בו חוש הריח שהוא פעולת הנשמה דבר המתקיים, ולא פעולת הגוף, הבן הדבר, הנה קצרתי בכאן, ובמקום אחר אי"ה יבואר בארוכה:

מאקווא בברדיצוב:
http://www.jdn.co.il/news/127567
***
הונגריה: האדמו”ר ממאקאווא על ציון זקנו בעל אהל משה זיע”א:
http://www.jdn.co.il/news/86839
***
מעז’יבוז’: האדמו”ר ממאקאווא התפלל בציון הבעש”ט הקדוש:
http://www.jdn.co.il/news/82261
***
א’ אייר: האדמו”ר ממאקאווא בתפילה על ציון הרה”ק מוויטבסק זיע”א:
http://www.jdn.co.il/news/68064
***
אדמו”ר ממאקווא בתפילה על ציוני אדמו”רי סאטמאר וסקווירא:
http://www.jdn.co.il/news/61616
***
האדמו”ר ממאקאווא באוהל אדמו”רי ליובאוויטש:
http://www.jdn.co.il/news/59851

מהו האיות הנכון:
מקוא
מקווא
מקווע
מאקווע
מאקווא
מאקאווא

http://www.jdn.co.il/news/219521
צפו • האדמו”ר ממאקאווא ביקר בבית מחותנו האדמו”ר מבעלזא

כ”ק אדמו”ר ממאקאווא שליט”א הגיע אמש (שני) לביקור בבית מחותנו כ”ק אדמו”ר מבעלזא שליט”א, השניים שוחחו זמן רב בענייני השעה ובדברי תורה ונפרדו לשלום תוך רוב ברכות זה לזה | א.מ.ש. תיעד בקודש פנימה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture