השיא השנתי בחצר הקודש סאטמאר • חג השבועות

אלפי חסידי סאטמאר באים מכל קצוות תבל לחסות בצל הקודש בקרית יואל | באיזה קטע מאריך האדמו"ר בתפילת היום? מתי עורך קרעפיל טיש? ומתי קורא את שטר התנאים ושטר הכתובה | סיקור מלא

כתבות נוספות בנושא:

וְחַיֵּי עוֹלָם נָטַע בְּתוֹכֵנוּ • תלמידי הת"ת ערכו הכנסת ספר תורה
תיעוד: חג השבועות בחצר הקודש 'שבט הלוי'
נעילת החג אצל מרן הגר"מ שטרנבוך בישיבתו בבית שמש
תיעוד: חג השבועות אצל מרן גאב''ד ירושלים

ידוע ומפורסם הווארט שאמר ה'בית אהרן' מקרלין, שהוא מפחד יותר בחג השבועות מראש השנה, ראש השנה הוא יום הדין לגשמיות, ומקסימום ידונו אותו לפחות גשמיות , אבל חג השבועות הוא ראש השנה לרוחניות, אז דנים את האדם כמה תורה וכמה רוחניות יקנה ביום הזה.

קרא עוד:

[postim]

ממש כך חשים חסידי סאטמאר במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א בחג הזה, ועל כן הנהירה ההמונית היא דווקא בחג הזה, בשונה משאר החצרות שהחג בו מגיעים החסידים בהמוניהם הוא ראש השנה, בסאטמאר זה קורה דווקא בשבועות.

כבר מל"ג בעומר מקימים ועד הכנסת אורחים שדואג לאלפי האורחים הבאים לחסות בצל הקודש בקרית יואל, בית המדרש עובר שינוי בכדי לאכלס את ההמונים, מוסיפים עוד שולחנות ספסלים וקומות בפארנצע'ס.

להלן זמני החג: מנחה ומעריב בליל יו"ט בזמן, כשעה לאחר חצות ליל נכנס האדמו"ר לערוך את שולחנו לרגל החג, לקראת עלות השחר מסיים האדמו"ר את הטיש שכולו רצוף ניגוני דביקות בהשי"ת ובתורתו, אז הולכים כל החסידים לטבול במקוה כנהוג.

תפילת שחרית יתחילו בשעה 10:00, האדמו"ר ניגש לתפילת שחרית, בהגיעו לתפילת 'אהבה רבה' נמשך הקטע כחצי שעה מילה במילה, בכוונה יתירה ובקול רם, כאשר הציבור שר את הניגון הידוע מהרה"ק רבי מנדל'ה מרימנוב זי"ע.

בחג השבועות קורא האדמו"ר בתורה בעצמו ואומר את ה'אקדמות', לקראת השעה 16:30 מסיימים את התפילה, אז עורך האדמו"ר טיש נוסף המכונה "קרעפיל טיש" בו אוכלים מאכלי חלב, והאדמו"ר אומר פשעטיל על הסוגיא הנלמדת בהיכל הישיבה.

בזמן הדלקת הנרות שבים החסידים לתפלת מנחה של יו"ט, לאחמ"כ עורך האדמו"ר טיש שלישי, במהלכו קוראים את 'שטר התנאים' שהקב"ה כתב כביכול לכנסת ישראל, שחובר ע"י הרה"ק רבי ישראל נג'ארה זי"ע מי שכתב את הזמר 'קה ריבון' המושר בליל שבת.

ליל יו"ט שני בחצות עורך האדמו"ר טיש רגיל כמידי שבת וחג, תפלת שחרית ביו"ט שני מתנהל בדיוק כמו היום הראשון, לאחר התפילה סועד האדמו"ר באולם שבביתו יחד עם המוני אורחים שהגיעו להסתופף בצילו מחוץ לארה"ב.

אחרי תפלת מנחה עורך האדמו"ר מסאטמאר טיש נעילת החג, בו קוראים את שטר הכתובה (המשך ל'שטר התנאים' המיוחס להנ"ל), אנשי ה"חברה קדישא" מעמידים יין בעד הנשמות שהוזכרו לאחר קריאת התורה – 'יזכור',  בסיום הטיש מתפללים מעריב, לאחר מכן מבדיל האדמו"ר בהיכל בית המדרש הגדול.

לאחר מכן יוצא האדמו"ר אל מרפסת בית המדרש לפני הרחבה הגדולה, מולה מתקבצים אלפי החסידים אנשים נשים וטף, לשמוע את ברכת הקודש, אז מוסר האדמו"ר דברי מוסר והדרכה לקראת זמן הקיץ, ומלווה לביתו בשירת כבוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
25 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוב החסידויות הנסיעה הגדולה היא בשבועות, מה ההתרגשות?
בגור באים מעל רבבת חסידים לשהות בצל האדמו"ר. כך גם בבעלזא. ב"ה בליעה"ר, כן ירבו בכל המקומות.

מהשאלה שלך רואים ברור שאתה לא זכה להיות אפילו פעם אחת שבועות בקרית יואל אם אלפי אלפים אנשים יראים ושלימים אם מנהג כמו האדמו"ר מסאטמאר שליט"א שמתפלל אם הציבור ביחד בהתעוררת רב בלי שום שמץ פסול של כל מיני תנועות שקר כמו הרבה רביים בימינו (אין אנו מתכוון אל שום אחד בפרטיות) רק תפילה באמת להבורא עולם שהוא יאר עינינו בתורתו וישם בלבנו אהבתו ויראתו באמת אם כל הציבור כמותו אם געגעום להבורא עולם שיקבל תפילת רבים אמן סלה

"לקראת זמן הקיץ"???
אנו כבר חודש וחצי בעיצומו של זמן הקיץ, אם לא שמתם לב…

זה החג הכי נוח לבוא, רק יום אחד, ובחו"ל לפני המלחמה גם לא היה שלג

תפילת שחרית בשעה 10?
מה אם תיקון ליל השבועות- לא מקיימים?
לא רחמנות על רבבות האורחים שרוצים קצת לנוח, נכון שמדובר בחג במחיצת האדמור אבל לא צריך להתחשב עייפותם של האורחים הרבים?

הייתי כבר בכל היומים טובים בסאטמר, הכי הרבה בכמות ובאיכות אני חושב שזה בשמחת תורה,
אני משער שיש שם בערך חמש עשר אלף איש,כן ירבו

2 הערות.
1: הווארט שהובא בתחילת המאמר, הוא ווארט ליטאי, ולא חסידי. הרב שך זצ"ל היה אומר זאת כמעט כל שנה בערב חג השבועות. וגם הרב שטינמן שיבלחט"א אומר זאת ברוב השנים.
2. בכל העדות ב"ה מקבלים התעוררות מיוחדת בחג השבועות. בכל חצרות האדמורי"ם יש אכסניות וסידורי אש"ל לאלפים והמונים. חסידי סאטמאר מרגישים התעוררות בסאטמאר, וחסידי צאנז בצאנז, וחסידי גור בגור [כנראה שהכותב מקרית יואל לא היה אף פעם בשבועות בגור, ואינו יכול לדמיין לעצמו מה זה רבבות חסידים כאיש אחד בלב אחד בשאגת אקדמות, או ב"גוט יום טוב" ההמוני לרבי שליט"א שממלא את האוצרות הרוחניים לנצח בתנועה אחת של ריין אמת, בלי שום בכיות כי כאן בכה הסבא או הדוד] וחסידי בעלזא בבעלזא [מי שיודע אפס מה במושג "ובאו כולם טיש" בבעלזא איזה התעוררות שזה, או כשהרב שליט"א מתחיל בליל יו"ט מ"תורה ומצוות" וכל הציבור מרגיש ממש בהר סיני], וחסידי ויז'ניץ בויז'ניץ ב"תערוך לפני שולחן" שהוא "תיקון ליל שבועות"]. או שמא יש לו מושג ממה שמתרחש בהיכלי הישיבות הליטאיים בחג השבועות, המלאים עד אפס מקום בריתחא דאורייתא עד צפרא, ובתפילה נלהבת כותיקין בבכיות עצומות ב"אהבה רבה" עם נצנוצי חמה, כדת של תורה. או שמא במסיבות החג שנערכים בפניא דמעלי ימא טבא בשירה וזמרה מתוך התרומחחות הנפש. כך שההבלטה של סאטמאר מקורה בכך שאנשיה לוקים בחוסר ידיעה בכל המתרחש בחצרות מרנן ורבנן גדולי רועי ישראל גאוני וצדיקי הדור שליט"א מעבר לקונכיה הפרטית שלהם. כדאי להם קצת ללמוד על ההתעוררות הנרגשת בכל חצרות גאוני וקדושי צדיקי הדור שליט"א לרבבות אלפי שלומי אמוני ישראל בכל אתר ואתר.

נתונים

גור = 12.000 איש
בעלזא = 6500 אישר
צאנז = 5000 איש
ויזניץ = 6000 איש
בויאן = 5000 איש

כן ירבו, מי כעמך ישראל, הציבור החרדי ברוך השם גודל בקצב מדהים

יוסף צודק במאת האחוזים………

ראשית כל ברצוני להבהיר שהווארט שמובא בתחילת המאמר הוא ן של הבית אהרן, וצריך להיות בור בכדי לומר שווארט שהרב שך אמר לא יכול להיות של בית אהרן בגלל שהרב השך והרב שטיינמן אומרים את זה, הבית אהרן היה עשרות שנים לפניהם (אם לא מעל מאה).

שנית, הרב שך היה ראש ישיבת קרלין סטולין לפני השואה אז ממש משתלב שהוא יאמר ווארט של הבית אהרן מקרלין, ואפילו אם זה חידוש שנתחדש אצלו, זיל חזי בספר בית אהרן שאומר את הווארט הזה לפני שאתה מכחיש.

חברה מה קרה לכם אתם יכולים להביא גם מחצירות אחרות מה זה העין צרה פה אני לא מבין כל אחד עם החסידות שלו אז מישהוא חברהמ'ן הביא מסאטמער הפוך תביאו גם אתם מגור, בעלזא, צאנז, ויז'ניץ וכו' אבל מה השאלות פה?

ל"ליוסף".
תודה רבה מאוד. האמת שלא התכוונתי שזה לא כתוב בבית אהרן. התכוונתי לומר שזה לא מייחד דוקא את החסידים, גם הליטאים אומרים זאת.

לגופו של דבר, בעיקר באתי בשביל הנקודה ה2 שכתבתי. מאוד הפריע לי צרות המוחין שלוקים בה הכותבים והמגיבים מחסידי סאטמאר, שחושבים שעם הם בוכים באהבה רבה כי שם בכה הויוא"מ, אז רק שם יש משהו. נכון, בטח בסאטמאר יש התעוררות גדולה, והקרעפיל פשעטיל הוא משהו משהו. אבל מה הם חושבים? שבצאנז יש משהו פחות מזה?
שבגור בלי קרעפיל פשעטיל, עם רבבות כאיש אחד בלב אחד, יש טיפת פחות התעלות ממה שיש אצלם?
שבויז'ניץ יש פחות רוממות?
שבבעלזא יש פחות השגות?

חייבים אחת ולתמיד לעשות סדר בדברים. לא כל שאגה אדירה של רבבות בני אדם קשורה ליהדות או דת. לא כל מה שאדם מתפעל או מתרגש ממנו הוא אכן רצון הבורא. הרבה אנשים או בשר לבן הוא גם לא מודד, ודרך אגב במכה יש עשרת מונים יותר אנשים מכל החסידויות גם יחד, וגם שם הריגושים גבוהים, אולי אף יותר מריקודי מירון ההזויים, אם רצון הבורא הוא שאלפי אנשים יעשו 'קרעפעל טיש', או יפלחו לאישיות מפוקפקת מי יותר ומי פחות, הרי טוב, ואם לא הרי זה קרוב להיות עבודה זרה.

לקרית יואל היקר והתמים:
מי יגלה עפר מעיניכם לראות מה קורה אצלכם?
"קנאים גדולים למאוד מאוד!"
הלכה פסוקה בספר שנקרא שולחן ערוך שהוציא לאור צדיק אחד שהיה גר בצפת בשם רבי יוסף קארו, וכתב שם כל ההלכות הפסוקות שהוציא מדברי התורה"ק והמשנה והגמרא שעל כל יהודי לנהוג בדיוק כפי הוראותיו.
ושם בהספר הזה (שולחן ערוך) פסק שאסור ליהנות מגזילת עכו"ם ואסור ע"פ ההלכה היהודית ליהודי לגנוב כסף מעכו"ם.
ואפילו רוצה לעשות עם זה מצוה, הוי מצוה הבאה בעבירה
ובכן, שנים רבות צעק מרן רשכבה"ג רבינו הקוה"ט הגאון האדיר רבי משה פיינשטיין זצוק"ל מקים עולה של תורה והלכה בכל רחבי ארצה"ב
(יש לו חסידים פי עשר ועשרים מכל סאטמר)
וצעק שנים רבות על מוסדות סאטמר באמריקה שגונבים כסף מהממשלה עבור המוסדות עם כל מיני אמתלאות של פרוגרעם'ס וכדו' והגם שכל המוסדות החסידיים גנבו כסף, הרי סאטמר היו אבי אבות הגנבים מהממשלה כל השנים
ורבי משה צעק "הרי אסור לגנוב מעכו"ם ואיך אפשר לבנות תורה עם כסף טמא של גניבת עכו"ם"
ואין קול ואין עונה, לסאטמר מותר הכל.
ולמי שלא יודע אגלה סוד שהממשלה באמריקה מתערב בהנעשה בהחיידר פי שלוש ממדינת הציונים וכן שולחים פקחים ופקחות (גם בסאטמר) ואין מי שיתנזר מהם ויגיד שצריכים לסמוך על הקב"ה ולא ליהנות מכסף טמא
ואם בשנים עברו הגם שלא היה הרבה תורה בסאטמר (כמו בפלעטבוש ומונסי ולעיקוואד) כי כולם יוצאים לעבוד אבל לפחות היו נשארים עם הזקן והפיאות עם הלבוש החסידי וכהיום שלושים אחוז מהאברכים הם רקובים לגמרי גם בלי תורה וגם בלי זקן ופיאות, חמישים אחוז מהחסידים יש להם הכלים שנטסרו מכל פוסקי דורינו! ואין פוצה פה ומצפצף

בסאטמר כבר 40 שנה יש בכל הכתות הת"ת כל יום מורה גוי שמלמד אנגלית עם הילדים הרכים [גוי נמצא שעתיים כל יום לבד בחדר עם 25 ילדים עוד לפני תקופת המצלמות והמעגל סגור]!
בחדרים של בעלז – גור – צאנז – באבוב – סקווירא – וויזניץ – פאפא לא לקחו גויים להיות המורים רק שילמו יותר כסף ולקחו יהודים מודרניים – ליטאים
ובסאטמר מסתכלים רק על הכסף

כל ילד בסאטמר התחנך על השיטה שמותר לדרוס על השו"ע וכן לגנוב מעכו"ם, כל ילד שם לב איך שמשנים סדרי בראשית בזמן שמגיעים הפקחים והפקחות ובכל זאת הבינו בסאטמר שיש צורך לקחת הכסף ולא להחמיר עם זה נגד דעת קדשו של מרנא ורבנא רשכבה"ג רבינו הקוה"ט הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל

ורבי משה צעק "השוחר יעוור" "הסאטמורים משוחדים להכסף הטמא" וחושבים שבלי זה יסגרו כל המוסדות הרי עדיף לסגור ולא לגנוב נגד השו"ע,
ובכלל מאמתי הם הנציגים של הקב"ה לפתוח מוסדות? אם אין לכם כסף כשר אז תסגרו את המוסדות!!!
וקרא עליהם "אשר כרעו לבעל" שזה כהיום ממון טמא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני לא אמרתי שח"ו בבעלזא וגער ועוד כמה מקומות אין התעוררת רב כמו בסאטמאר ביום טוב שבועות בתפילות וטישן
אבל אי אפשר לומר שההרגשה הוא כמו בסאטמאר שהחסידים הם מאמינם ברבם ויודעים שכל כוונתוח לשם שמים משא"כ בשאר הרבי'ס שגם החסידים יודעים שבשעת הנסיון שיש להם בעניני ליקח כסף ממינים ואפיקרסם ולכבוד זה הם מותרים על הרבה חיובים של תורה ממילא יש גומגם בלב

מה נאמר ומה נדבר אל כבוד איצ'ה מאיר אני חשבתי שרק בקרית יואל לא הייתי עכ"פ שבועות אבל עכשיו אני רואה שאתה בא מעיר רחוקה מאוד (לא ידעתי שמו) ואין אתה יודע כלל מה זה סאטמאר ומה זה תלמוד תורה תורה ויראה שאתה יכול לכתוב דברים שקרים כאלה שלא היה ולא נברא אין אני יכול להתעכב ולכתוב אל ראשון ראשון ורק קודם אני צרוך לומר לך כיון שאני רואה שאתה מדאג כל כך שאין גוים מורית בסאטמאר כלל ואל תדוג מזה ח"ו
ועל דבר הכסף השב באמתחתינו בתחלה זהו שקר מוחלת שאתה בא להתגלל עלינו ולהתנפל עלינו ואין אנו נוטלים כסף רק מה שהוא באמת מהממשלה והכל בא בידועת האדמו"ר מסאטמאר זי"ע ולהבח"ל האדמו"ר מסאטמאר שליט"א ואין שום חשש מהלכה
אבל בארץ ישראל חוץ מה שיש חרם זהו כסף טמא והגה"ק מסאטמאר זי"ע אמר לפני ל"ה שנים שהם יתערבו בהחינוך רח"ל וכהיום יום הוא מר לה שרח"ל הם אומרים ואומרים והבתי חינוך הם בסכנה גדולה מאוד ונתקיים בכלל מה שאמר הגה"ק מסאטמאר שמי שנוטל כסף מהם בודאי ינתק ממקור הקדושה רח"לל
על אלה עיני בוכיה, עיני, עיני יורדה מים, עיני, עיני על חלליהם, על השבר שהשברנו
וילמדו תועים בינה

כחסיד שכבר הסתובב הרבה אצל אדמורי"ם רבנים מקומות הקדושים בחג השבועות
אני חייב להגיב כאן שאכן אצל כל האדמו"רים חג השבועות הוא החג היוצא דופן מבין השלוש רגלים אבל בסאטמאר זה משהו אחר לגמרי בדיוק כמו הווארט של הבית אהרן
בסאטמאר חג השבועות זה חג ממש כמו ראש השנה יושבים רוב שעות היום בבית המדרש בדיוק כמו ר"ה – גם התפילה- גם הטישים גם הבכיות משהו יוצא מן הכלל שהכתב החזק כאן המחיש על קצה המזלג

חחחחחחחחח
האם אינך יודע שרק בסאטמר תורה ויראה בוווילמסבורג היו המורים בשיעור ענגליש גוים! [שמעתי אז שבבורו פארק זה יהודים מודרניים] ולפני תקופת המעגל סגור,
"והכל נגד פסקו של קדוש ישראל המהרי"ד מבעלזא שכתב לבני הונגריה [בשעתו] "שאסור בתכלית לשלוח הילדים לתלמוד תורה שלומדים שם לימודי שפת המדינה"
ומי שישלח בנו ללמוד בחידר כזו "וועל איך אים פארווארפן פון ביידע וועלטן" זל"ק
ובכל זאת בסאטמר ידעו להתפשר לעצמם עם כל מיני היתרים שנשתנו הזמנים, רק החירום של ר' שמואל סלנט בירושלים לא נשתנו הזמנים?? אתמהה???
ואותו שאלה לגבי הבתי ספר לבנות שיסד סאטמר נגד דעת קדשו של האדמו"ר מקאשוי ועוד
ומה עם שינויים??
חדש אסור מן התורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חתם סופר??????????????????

2) ברור וידוע לכל חסיד סאטמר מאותם שנים שהרבי לא ידע שלוקחים כסף מהמדינה!
וגם אמר מפורשות למרן המנחת יצחק כשביקר אצלו שגם באמריקה לא מרשה לקחת מהמדינה
וידוע הסיפור שפעם אחד עלו על מוסדות סאטמר על הגניבות מהמדינה והמשטרה היה אמור לבוא למחרת לקחת כל התיקים ומאוד פחדו בסאטמר ליכנס לרבי להזכיר ההנהלה לישועה כי הרבי לא הרשה לקחת מהמדינה ועל כן שרפו באותו ליל את כל המשרד וזרקו את הכספת לההיייוועי כאילו להגיד שהיה פה גנב
3) וכן ברור שגונבים כי ביום שמגיעים הפקחים והפקחות להת"ת והקעמפ נשתנו סדרי בראשית כידוע לכל בר בי רב
ובוודאי יש חשש מהלכה ולא חשש אלא איסור מפורשת ממרן הבית יוסף לגנוב מגויים ואפילו מקופה ציבורית של עמותה של גויים וכידוע על זה תשו' החת"ס
ואפילו לא יתערבו אסור לקחת וכש"כ שהם כן מתערבים, המלמדים כמעט ולא סוטרים לילדים באמריקה (ואפילו קלות) היום מפחדים מהמדינה אימת מוות ויש עוד הרבה פרטים בחינוך הילדים שכפופים למאוד להממשלה, "והכל בגלל שלקחו כל כך הרבה כסף לכן הם קיבלו שליטה מלאה על התושבים"
אלא מאי "השוחד יעור" תסתכלו על עצמכם כמה סילופים ותירוצים יש לכם על כל דבר שהנכם עושים שקרים ודברים שקופים למאוד נגד ההלכה המפורשת ונגד שיטת רבכם הקדוש מסאטמר ונגד פסק של רשכבה"ג הגר"מ פיינשטיין זצ"ל

קרית יואל אין כמו סאטמר!!!!!
מעניין אם זה כמו שאתה אומר מדוע עכשיו לחתונה של נכד מר"ש מגיעים כמאתיים סאטמערע חסידים מארה"ב?
אנחנו בבעלזא אין לנו מקום לציבו שלנו ובוודאי שלא להמונים שמגיעים מסאטמר טוב תעשו אם אכן זה יהיה כמו שאתה מספר כדי שהמון העם יהיה מרוצה בסאטמר ולא יצטרך לחפש בבורות נשברים.

מה אתה גזור? נפלת על הראש? בויאן – 5000???????

אני לא יודע אם יש שם 2000 איש…

בקרלין שהרבה יותר גדולה מבויאן יש 2800, כולל 850 בחורים.

אם לא ראיתי לא האמנתי מה שאתה כותב
על זה אמר שלמה המלך הבל הבלים שקרים וכזבים
הרבינו הקדוש והטהור חכם מכל חכמי דורו ידע והיבן כל הפאליטיק וכל הענינים יותר הרבה משאר הרבי'ס ושנת תשע"ג יוכח (מה שקרא במדינות ישראל) ואתה בא לומר לנו שהוא לא ידע מזה שבהמוסדת שלו לוקחים כסף הללו והוא לא ידע מה שאתה יודע
טופשית והבלים
והמעשה אשר כתבתי אתה שמעתי מקצת ממעשה אחד ואתה בא להורות מזה גם זה הבל ורות רוח
וזה שיסד בתי חינוך היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי היה נגד דעת אדמור מקאשוי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אין לי מה להישב על זה כאילו הוא היה בר פלוגתא של איתן אדונינו שהישב הדור לאבינו שבשמים ויסד כל החינוך והתורה באמעריקא והאדמר הנ"ל היבן יותר ממנו אשר כל שמעו תצילנו שתי אזניו
ומה שאתה אומר חדש אסור מן התורה אהא! אפשר שאין אתה אוכל ווייץ מאריזנא מחשש הטיפשות ועם הארצת הזה מי שלא היבן חילוק בין זה לזה הוא קראנק ל"ע ואין לי דין ודברים עמו
ומה שאתה אומר מהרב הקדוש מבעלזא זי"ע אל תדאק מזה שרבינו הקדוש מסאטמאר גם כן ידע מזה שהוא אמר כמה פעמים שהוא תלמוד מר' ישכר דוב מבעלזא זי"ע ממילה אל תדאק ואפשר שאין אתה מיבן לחינוך
אין לי פנאי יותר א גוטער וואך

על זה נאמר כי השוחד יעור
לכם יש כל התירוצים

למה מותר לגנוב מגויים נגד דעת מרן הבית יוסף והנו"כ???????????????
וכפי שמחה רבות רשכבה"ג מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל

למה מותר להביא מורה גוי שישב בחיידר -ת"ת לבד עם הילדים כל יום שעה וחצי וילמד שפת המדינה ??????????????????????????????????
נגד דעתו המפורשת של מרן המהרי"ד מבעלזא???????????
האם אי אפשר לעשות על זה ספר שלם (ועבה כמו ויואל משה) ולבאר כל מיני מכשולות ואיסורים שיש בזה

למה מותר לעשות בית ספר לבנות וללמוד שעות ארוכות כל יום? וזה לא נכלל באיסור של חדש???????????????????????????????????

נגד דעת הגדולים ההונגריים שלפני פרוץ השואה שהיו נגד בית ספר לבנות?
ובתוכם האדמו"ר מקאשוי "ר' שאול בראך זצ"ל, ור' יהודה גרינוואלד אב"ד סאטמר והרה"ק ר' חנה מקולשיץ והמנחת אלעזר. [עיין יותר בספרי הקורות להבהל ולהשתומם חומר האיסור שהיה]
ואם נשתנו הזמנים, למה בארץ ישראל כשהרבי מבעלזא הבין למוסדות שלו שנשתנו הזמנים ומותר ללמוד ענגליש בירושלים.ועוד קולות שנוהגין בסאטמר בחו"ל. השתוללתם כמו חיות מטורפות???????????????????

וזהו פשוט שכל אלו הדברים נכללים באיסור חדש של החתם סופר רק שהרבי מסאטמר הבין שיש מקום לשנות ולפשר, למה בארץ ישראל אסור לשום גדול בישראל להבין גם ככה???????????????

וזהו גם ידוע למאוד מאוד שהרבי לא ידע שלוקחים כסף למוסדותיו מהמדינה בארה"ב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ובוודאי לא ישע שגונבים!!!!!!!!!!!!!
וכמו שהתבטא רבות מרן המנחת יצחק בזה"ל: "מה שחמי (ה"ה האמרי חיים) עשה בבני ברק ידע לפרטי פרטים ומה שעושים אצלו בהמוסדות מכסה רבי יוסל ממנו (ה"ה ר' יוסל אשכנזי)

אינו רואה שאתה אותה חזרה עוד הפעם על השקרים
אבל אין לי פנאי עוד יותר להתווכך
ורק דבר אחד השם ירחם שלא יקיים כל נביאתו של כ"ק מסאטמאר זי"ע מה שאמר שעוד יהי בארצינו הקדושה לפני ביאת המשוח
ואז לא יהי' עוד לחזור מהטעותים
אבל עכשיו יש זמן לחזור ואנא רחם עלינו ועל טפינו ועל עוללינו
חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!! חזור בך!!

למה לריב אלו ואלו דברי אלוקים חיים הוא

מה אתה אומר אלו ואלו דברי אלוקים חיים
ח"ו רק תורת משה הוא אמת וזאת התורה לא תהא מוחלפת
ויואל משה אמת ותורתו אמת
והם בדאים
בשנים הקדמונים משנת תשל"ח היה צרוכים אמונת צדיקים והיה נסיון לקיים דבריהם
אבל משנת תש"ס היה לנו שבר אחר שבר עיני עיני ירדו מים שכבר נתקיים מה שאמרו חז"ל שאפילו בפתוח של גיהנם עדיין לא חוזרין כשהמצב הוא איום ונורא
וכל תינוק ותינוקת יכול לומר עכשיו שויאל משה אמת ותורתו אמת והרשעים הם עומדים עלינו לכלותינו והרבי'ס מוסרים המפתח של החינוך והתורה והאמונה ביד מיפורי תורה
אוי!!
אוי!! אוי!!
אוי!!אוי!!אוי!!
אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים
שפני הדור אלו המשפועים שהרבה מהם אינם עושים להצלת הדור אלא להפך ממש
אין אנו מכוון על הרעבייס מהקוראים ולא על הרייבס מהראפארעם ולא על הרעביי במאנסי (ליפא שמעלצער ימ….. ) אלא על רבנים מהיכל החסידת וליטא
אוי!!אוי!!אוי!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture