הרחיבי מקום אהלך ● ב"תולדות אברהם יצחק" רכשו את שטח ביהמ"ד

התרגשות בחצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" עם רכישת שטח בית המדרש הגדול בירושלים עיה"ק • סכום הרכישה מסתכם בקרוב לשלוש מיליון דולר שהושג במסע קודש מיוחד של כ"ק אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א לחו"ל • התוכניות לעתיד: מעמד הודיה "גמר קנין" מפואר בשילוב הנחת אבן הפינה לקומה חדשה •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התרגשות רבה בקרב חסידי ואוהדי חצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" בארץ הקודש וברחבי תבל עם היוודע הבשורה המרנינה על רכישת השטח עליו עומד בנין בית המדרש הגדול בירושלים עיה"ק אבן השואבת לכלל חסידי ואוהדי בית תולדות אברהם יצחק בכל מקומות מושבותיהם, אשר בו היוותה ההשגחה למקום מושב לחצר הקודש מהשנה הראשונה להתחדשותה, בכך נהיית החסידות בעלים על השטח והבנין שעליו, לאחר שבמשך שנים נאלצו לשלם על השטח דמי שכירות גבוהים מאוד.

עוד בעת התחדשות הקהילה, לפני כ-17 שנה, עת הוצרכה הקהילה להקים את כל המוסדות יש מאין, הוחלט להרחיב את שטח בית המדרש שלא היה ראוי לספק את צורכי בני הקהילה והפוקדים את בית המדרש, ואכן כארבעה חודשים לאחר מכן בנתה הקהילה בתוך ארבעה ימים את בית המדרש הגדול של הקהילה על שטח סמוך שהושכר מהבעלים, והוא חובר לחלק הבנין הקיים, בכך הוכפל ושולש שטח בית המדרש.

במשך שנים חפצה הקהילה לקנות את השטח מידי הבעלים, אך סכסוך יורשים מנע את הסכמת חלק מהבעלים לאשר את המכירה. מצב זה העיב על יכולת ההרחבה של בנין החסידות שנעשה צר מהכיל את בני הקהילה המתרבים.

Synagoge

לפני כשש שנים כאשר כלו כל הקיצין ובית המדרש לא יכל להכיל את בני הקהילה, הורחב שוב היכל בית על שטח נוסף ששייך לבעלים ואף שופץ עד בלי הכר בסכום גדול מאוד. בכך הוכפל סכום השכירות שהקהילה הקדושה נאלצה לשלם על השטח, אך כל הניסיונות לקנות את השטח עלו בתוהו.

פתח תקווה נוצר לפני כשנה וחצי, כאשר בעקבות משפט שהתנהל בין היורשים בעלי השטח, מונה כונס נכסים לטפל במכירת הנכס, אך כאן התגלה קושי חדש, כאשר כונס הנכסים החליט להוציא את השטח שנמצע בטבורו של אזור מבוקש למכרז לכל המרבה במחיר.

אל עובי הקורה נכנסו עסקני הקהילה שישבו ארוכות עם כונס הנכסים והסבירו לו את התקשרות בני הקהילה למקום זה שהינו אבן שואבת עבורם ועבור המוני יהודים הבאים להתחמם במקום קדוש זה בתפילות, הטישים ובמעמדים שונים בעיתות חג ומועד, וכי לא ייתכן למכור את המקום למטרה אחרת ח"ו. הדברים נפלו ב"ה על אוזן קשבת ולאחר משא ומתן שארך כמה חודשים הגיעה הצעה מכובדת מאוד שלא ניתן לסרב לה, על פיה תרכוש הקהילה את השטח במחיר בסביבות שני מיליון דולר ומעלה, זאת גם בהתחשב בעובדה שהקהילה כבר שוכנת במקום 17 שנה ושילמה דמי שכירות גבוהים המסתכמים במאות אלפי דולרים, הכונס אף הביע את הסכמתו לוותר על חישוב שווי הנכס לפי ערך ההשבחה של המבנה הגדול שבנוי עליו, אך זאת בתנאי שתוך מספר חודשים הקהילה מגייסת את כל הסכום במזומן, לאחר מכן ההסכם מתבטל וכונס הנכסים יוכל להוציא את השטח למכרז לכל המרבה במחיר, כמתחייב מפסיקת בית המשפט.

בעקבות כך נכנסו עסקני הקהילה לעובי הקורה כיצד להשיג את הסכום העצום לצורך קניית השטח הגדול ותשלום האגרות והאישורים הנלווים למכירה ומסתכמים אף הם בעוד מאות אלפי דולרים, כאשר בתווך מרחף איום פקיעת ההסכם מעל ראשי העסקנים. מגבית אדירה תוכננה בארץ ובני הקהילה החלו לחתום על הוראות קבע לצורך ביצוע הרכישה, כשבד בבד עסקני החסידות מחפשים פיתרון להשגת הסכום הגדול מעבר לים.

תולדות אברהם יצחק (2)

בצעד מפתיע, הודיע כ"ק אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א כי ברצונו לצאת בעצמו למסע גיוס כספים בארה"ב לטובת הענין, למרות שרק כמה חדשים קודם לכן שהה בארה"ב במסגרת המסע השנתי לטובת המוסדות הק'.

ההחלטה התקבלה בהפתעה והתרוממות רוח בקרב נגידי וידידי חצר הקודש שהבינו שהענין נוגע מאוד לרבם ומאורם שליט"א.

מיד עם הגעת כ"ק האדמו"ר שליט"א לארה"ב הורכב וועד קרן הבנין שכל החברים בו הינם נגידים ידועי שם בעצמם, ביניהם ניתן למנות את הנגיד ר' דוד שארף שליט"א יו"ר, הנגיד ר' יונה בלומנפרוכט שליט"א מפטרוני המוסדות, הנגיד ר' אהרן משה שלאגר שליט"א, הנגיד ר' זאב פנחס נוסנצוויג שליט"א בונה בנין המוסדות בבית שמש ועוד.

במשך השבוע התקיימה 'מגבית הצלה' בבית חבר הנהלת המוסדות בארה"ב הגאון הרבני ר' אברהם אייזן שליט"א רב קהילת פוזנא נשיא כולל "ש"ס אידן" ויו"ר הנהלת "עוז והדר", בה התחייבו המשתתפים על חלקו הגדול של הסכום, כאשר במשך השבוע הושלם החסר מנדבת ליבם של שאר ידידי הקהילה, כשבראש רשימת התורמים עומדים הנגיד המרומם ר' אברהם פנחס בערקוביץ שליט"א שקנה את שם הבנין והנגיד המפורסם ר' אברהם שאהנברגר שליט"א שקנה את שם התלמוד תורה.

לאחר מסע זה שהצליח מעל למשוער ועבר את רף השניים וחצי מיליון דולר נערכה נסיעה נוספת של ארבעה ימים ללונדון שם גוייס עוד סכום של למעלה מחצי מיליון דולר, כאשר בראש רשימת התורמים דשם עומדים הנגיד הדגול ר' אליעזר פרענקל שליט"א, הנגיד ר' קלמן בערקוביץ ובנו הנגיד ר' נפתלי בערקוביץ והנגיד הדגול ר' בעריש גרוס שליט"א.

בד בבד החלו המגעים המעשיים להשלמת הרכישה מול כונס הנכסים, וההסכם נחתם כבר בתחילת החורף השנה, אך היה זקוק להסכמת בית המשפט. לאחר כחמשה חודשים של דיונים שלוו בתפילות של חסידי תולדות אברהם יצחק, אושר ההסכם בין כונס הנכסים לחצר הקודש, ובשבוע האחרון יומיים לאחר חג הפורים נחתם ההסכם לאחר העברת מלא הסכום לידי הבעלים, לשמחת ליבם של כל חסידי ואוהדי חצר הקודש ומבקשי ה'.

כעת מתכוננים בחצר הקודש להרחיב גבולי הקדושה, ולהתחיל מיד בצעדי הרחבה גדולים שנמנעו עד היום, כשכבר בימים אלו מתחילים ההכנות לחגיגה מפוארת שתציין את "גמר הקנין" לו ציפה חסידי תולדות אברהם יצחק במשך שנים, שיערך לאחר חג הפסח ביחד עם מעמד הנחת אבן הפינה לשני קומות נוספים, קומה אחת מעל לחלק שנקנה כעת, וקומה נוספת מעל חלק הבנין הישן יותר.

מודעה 2

מודעה 1

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב מחיל אל חיל עלו והצליחו, אבל לפני שאתם בונים עוד קומות תרחיבו קודם את הבית מדרש אחת ולתמיד

שלש מיליון דולר במסע אחד!! כל הכבוד, מסופקני אם עוד אדמורי"ם מסוגלים לדבר כזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture