20 שנה להסתלקות ה"שפע חיים" מצאנז: המונים יפקדו את ציונו

החל מהערב יעלו המונים לפקוד את ציונו של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז זי"ע, בעל "שפע חיים" ו"דברי יציב", אשר הערב, ט' בתמוז, ימלאו עשרים שנה להסתלקותו • בכל ריכוזי החסידות ייערכו הערב סעודות הילולא ומחר, בערבו של יום תיערך בקרית צאנז בנתניה סעודת ההילולא וההתכנסות המרכזית בראשות ממשיך דרכו כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מחר, יום שני, ט' בתמוז, ימלאו עשרים שנה להסתלקותו של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז זי"ע, בעל "שפע חיים" ו"דברי יציב", והעליה ההמונית לציון קדשו, במקום מנוחתו כבוד בחלקת קרית צאנז שבבית-החיים בנתניה, תחל הערב ותימשך כל יום המחר.

ה"אהל" שעל קברו, שהפך לתל תלפיות, יהיה פתוח כל שעות היממה, ובעת רצון זה יעלו רבבות להעתיר בתפלות ובתחנונים לישועות הכלל והפרט, בזכותו של גאון ישראל וקדושו, אשר האיר לארץ ולדרים עליה והשפעתו נצחית לעד.

לשיאה תגיע העליה לציון הקודש מחר, עם עלותו של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א, בראש קהל עדת צאן מרעיתו, לאחר תפילת שחרית, למעמד מיוחד של תפילה ובקשת רחמים.

כפי שנמסר, הותקנה מערכת תאורה באיזור לכל שעות הלילה. כן תפעל מערכת מיזוג אויר רבת-עוצמה באהל, בכל שעות הלילה והיום, ויוצבו מתקני שתיה קרה להרוות צמאונו של הציבור הרחב ולהקלה מעומס החום. בסמיכות לציון גם הוקם ע"י "מרכז התורה והחסד" קרית צאנז אהל מיוחד ללימוד משניות ואמירת תהלים.

ציונו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז זי"ע | ארכיון משה גולדשטיין

מכל חלקי הארץ מתארגנות הסעות מסודרות הערב ומחר, שיגיעו עד לחניות הסמוכות לבית העלמין. מקרית צאנז שבנתניה ייצאו אוטובוסים מיוחדים החל מהשעה 7.00 בבוקר ועד השעה 7.00 בערב, הלוך ושוב.

כפי שנמסר, המשטרה תתגבר אבטחתה באיזור, והציבור מתבקש להגיע בתחבורה הציבורית. לא תותר כניסת כלי רכב למתחם בית-החיים. כן גם סודרה בתוך בית החיים דרך מיוחדת עבור הכהנים.

עוד נמסר, כי גבאי הצדקה מטעם רשת מוסדות צאנז יעמדו במשך כל שעות היממה בדוכנים מיוחדים, סמוך לאהל הקודש, לזכות את הקהל בהחזקת המוסדות כציווי וכרצון צדיק בצוואתו הקדושה: "אמליץ עבורכם לטובה ולברכה, ובכל עת שתצטרכו לאיזה ישועה תנדרו איזה דבר לאותן הצדקות שפעלתי עבורן בעוה"ז. בכל יום היארצייט כל אחד ינדב איזה סך לזה הצדקה למוסדות הקדושים, ומה שיתקבץ ימסר להנהלה כדי שיוכלו להחזיק המוסדות הקדושים להגדיל תורה ולהאדירה".

קרא עוד:

>> אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל • אדמו”ר מצאנז השתטח על ציון אביו

מחר, בערבו של יום תיערך בהיכל הגדול 'היכל רוזנברג' שבקרית צאנז נתניה סעודת ההילולא וההתכנסות המרכזית, בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א שיערוך את שולחנו הטהור.

יצויין, כי במשך כל יום מחר הונהגו בישיבות ובכוללי צאנז סדרי לימוד מיוחדים, אשר יחלו כבר לפנות בוקר ויימשכו במשך היום כולו. אל הבחורים והאברכים גם מצטרפים המוני בעלי-בתים אשר מקדישים את היום כולו ללימוד התורה.

הערב, ייערכו בכל רחבי הארץ והעולם סעודות הילולא והתוועדויות חסידים בבתי המדרש של חסידי צאנז ובישיבות הקדושות, בהשתתפותם של אדמורי"ם ורבנים, אשר יחדיו יעסקו בדברי-תורתו של כ"ק מרן האדמו"ר זי"ע ויעלו את זכרו הטהור ומורשתו הרוחנית שהותיר אחריו ברכה לדורי דורות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture