נאום להבות בסאטמר • האדמו"ר בכה: "די לפייסבוק ולטוויטר"

בלעדי: נאום חוצב להבות שנישא בדמעותיו של האדמו"ר מסאטמר נגד האינטרנט דיבר על הכל בצורה הכי ברורה וכואבת • "האדמו"ר נגע בכל פצעי המוגלה ולא סבב סחור סחור" אומרים לJDN ממשתתפי האסיפה • "בחורים עם סאמט, ורקובים מבפנים" • יוקמו מרכזים מיוחדים לאינטרנט למתפרנסים מכך • JDN עם הקלטה, תמלול ותמונות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נאום הסטורי: האדמו"ר מסאטמאר נשא השבוע נאום חוצב להבות, רווי בדמעות ובכאב ולא פסח על אף אחד מפגעי האינטרנט הפרוץ, תוך שהוא נוקב בין דבריו שנישאו באידיש בשמות המדוייקים של הרשתות החברתיות המקוונות המפילות חללים אחת אחת.

אחת הנקודות בנאום הורתה גם לזקוקים לאינטרנט לצורך עבודתם להוציא את המחשב מן הבית ותחת זאת יוקמו מרכזים מיוחדים עם חיבור לרשת עבור העובדים.

קרא עוד:

[postim]

הנאום נישא מול אלפי חסידי סאטמאר תושבי וויליאמסבורג שהתכנסו השבוע באלפיהם בבית מדרשם לאסיפת חינוך מיוחדת, אותה יזם כ"ק אדמו"ר מסאטמאר שליט"א, לבקשת הנהלת מוסדות סאטמאר בווילאמסבורג שביקשה לחוקק אחת ולתמיד שכל מי שיש לו מחשב בביתו, אפילו ללא חיבור אינטרנט, בניו לא יוכלו להתחנך במוסדות החסידות. האדמו"ר דיבר על 'פייסבוק' ו'ציוצים בטוויטר'.

הדגמות חיות

את האסיפה פתח היו"ר הרה"ג ר' בן ציון לאוב שליט"א מו"ץ בקהילת סאטמאר שהביא את אחד מגדולי העסקנים שיראה לציבור איך יכולים בכל כלי אפילו בכלי פשוט של MP3 להגיע למקומות בלתי רצויים. אחריו דיבר הגה"צ רבי יוסף בנימין וואזנר שליט"א אב"ד סאטמאר לונדון שהגיע במיוחד לאסיפה החשובה.

אח"כ ניגש כ"ק אדמו"ר שליט"א שנשא מדברותיו בנושא החינוך, ובתוך דבריו פרץ בבכי חסר מעצורים על מצב החינוך בדור "אנו חיים בדור פרוץ מאוד, כמעשה ארץ מצרים, דודי היקר בעל 'דברי יואל זיע"א כבר אמר לפני שנים רבות, מצרים היתה קדושה לעומת אמריקה, אבל הוא אמר זאת בימיו אז עדיין לא היו הכלים שיש היום, השטן ראה שגודלים כאן באמריקה הטמאה, ב"ה דורות של חסידים יראים ושלמים תלמידי חכמים… השטן ראה כל זאת ושאג 'כל זה איננו שווה לי' כהמן, אז המציא טכנולוגיה כלים מכלים שונים,ובעוונותינו הרבים ולדאבוננו מעשה השטן הצליח לחדור עמוק, לתוך בתיהם של יהודים שומרי תורה ומצוות, ישנם כיום סרטי וידאו, די ווי די, מחשבים, אינטרנט, ומכה חדשה, פייסבוק טוייטר, וכו' וכו', העוילם מבינים בזה יותר טוב ממני", בכה האדמו"ר.

כובע סאמט וראש רקוב

"רח"ל החורבנות שאלו גרמו: כבר החריבו עשרות בתים בישראל", כאן פרץ האדמו"ר בבכי וקולו נשנק, ובקול חנוק המשיך "ישנם בנים משגדלו בבתים יפים ומוצלחים, בנים פורקי עול, שפרקו עול התורה בגלוי, יש כאלה שעדין לא הלכו עד כדי כך, אלא עדיין הולכים עם הלבוש החסידי, אבל מבפנים הם רקים מכל תוכן יהודי בצורה נוראה, בסתר נעשה כל דבר אסור.

"ה' ירחם, זה מכניס אברכים ,בעלי בתים, אנשים נשים, בחורים ונשים נשואות, מקטן ועד גדול, זה התחיל מלחיצה על הכפתור, ומשם מגיעים למבואות המטונפות, ול"ע זה מביא לשאול תחתית בלי שום גוזמא.

מתחיל בכפתור תמים ומפרק את הבית

כאן פירט האדמו"ר את דבריו: "זה מכה שמתחילה מלחיצה על כפתור, ונהיים מקושרים עם החברה שנקראית צא'טים, פייסבוק וכדומה, זה מקשר אחד את השני, אנשים עם נשים קלי הדעת, פרוצים עם פרוצות, עם פריצות איומה נוראה שולחים זה לזה תמונות אסורות, תסמרנה שערות ראש, מהמצב הזה הפושט בין יהודים שומרי תורה ומצוות.

"אני מדבר גם על הכלים הכשרים, זה כמו מגנט זה מחבר ומקשר את האדם אליו, זה מפריע לשלום בית בצורה החמורה ביותר, לפעמים זה הבעל ולפעמים זה האשה, מאבדים זה את זה, אי אפשר לדבר ולתקשר ביניהם, כי הם מקושרים לאינטרנט יום ולילה.

הילדים פורצים את הססמאות

"מורי ורבותי", געה האאדמו"ר, "היצר הרע של עריות בוער כמו אש עד לב השמים, והוא שורף נשמות טהורות מישראל כל יום, המכות של דיוי די ווהדויאו, אפילו אם זה היתר, זה מתחיל בהיתר, בסרטים כשרים, וזה מעלה את התאבון , והיום אומר עשה כך ולמחרת כבר מגיע לגרוע מכל. המציאות מוכיחה, ואסור לומר שלום יהיה לי, ע"י הגנת סיסמא, טעות גדולה היא, הבן הוא הרבה יותר חכם ויכול לפרוץ הכל כל החומות וכל ההגנות.

"ברצוני לספר שני סיפורים שאני מכיר אישית, היה יהודי יקר ת"ח יר"ש, מחבר ספרים היה לו מחשב בביתו בעזרתו ערך את ספריו, והזהיר את בניו שלא יהינו לגשת למחשב, וכך היה בטוח שהוא מוגן, ולא חלם שבנו חכם ממנו, והבין יותר מאביו והצליח לחדור עמוק אל תוככי האינטרנט, ואינו יודע עד כמה הוא אשם שבגללו הזיק לבנו שפרק עול.

הסרטים קופצים לראש בשמונה עשרה

"סיפור נוסף נכנס אלי בחור מישיבתינו חתן, ושפך שיחו לפני, שאינו יכול ללמוד ולהתפלל. לאביו יש מחשב, והוא אדם יקר וכשר מאוד, והוא גם הזהיר את בניו שלא יכנסו למחשב והגן על על המחשב בסיסמא, אבל כשהוא יצא מביתו לעסקים ולשמחות הייתי ניגש למחשב, והגעתי לתמונות וסרטונים מזעזעים, שעד היום אינם משים מזכרוני והם צצים ועולים בעת התפילה והלימוד.

"ברצוני לומר לאנ"ש, זה עולם גדול. א"א לתקן את כל העולם, אבל אני מרגיש חוב מיוחד לאנ"ש לבקש ולהזהיר, שידעו שאותם הכלים הם אב הטומאה, זה מטמא במגע ובמשא אפילו באהל. אמת יש כלים קטנים, מאוד מסוכנים, כל כלי הוא נגע בפני עצמו, אבל אני רוצה לדבר על המחשבים שברמת הסיכון לילדים זה הכי מסוכן. אסור להחזיק מחשב בבית. יהודי ישיש לו רוח של תורה, יר"ש, שידע שזה בגדר בל ייראה ובל יימצא. יש מצותו עשה 'תשביתו', להשבית ולבער מביתו את המחשב. וזו מצווה וחובה על נשים כאנשים שזה מצוה שאין הזמן גרמא.

יוקמו מרכזים מיוחדים לעובדים באמצעות המחשב

"אני רוצה לכוון דברי לעזרת נשים לנשים צדקניות ורחמניות, רחמו על עצמכם ועל בעליכם בניכם ובנותיכם ועל נכדיכם, תבערו את הכלים המשחיתים הללו מבתיכם, בזה תלויה הקדושה של הבית היהודי, דורות העתיד תלויים בזה, ותהיו בבחינת 'חכמת נשים בנתה ביתה'. לשם יחוד קודשא בריך היא לקיים מצות עשה של 'קדושים תהיו', וברש"י במקום שגודרים לערווה, הוא קדושה. ואנו עושים כעת גדרים וסייגים של עריות.

"כל אחד שיש לו והיה לו , מאיזה סיבה שהיא את הכלי הזה בביתו, מחוייב להוציאו מביתו, ועי"ז יזכה שביתו יהיה מקדש, ויעשה מביתו מקדש מעט, 'זה א-לי ואנווהו'. אם צריך זאת לפרנסה, שזה יהיה במקום אחר לא בתוך הבית, וישנם עסקנים חשובים בקהילותינו שיראו להקים מקום מיוחד עם גישה למחשבים לעת מצוא, ולא יימצא ויייראה בבתיכם.

אחד מהשניים ייזרק: הילדים מהמוסדות או המחשב מהבית

"הנהלת המוסדות מתריעים, ילד שבביתו קיים מחשב, אין לו מקום להתחנך במוסדותינו, זה מזיק לא רק לבנו, זה מזיק לחברים וחברות, זה מספר לזה וכו' וכו', בוודאי זה לא יבוא מיום אחד לשני, צריך לתת זמן ליישם זאת, אבל אני תקווה שהציבור ישכיל ויבין את נחיצות השעה כמה חשוב להוציא, וכל אחד יישם זאת.

"בזכות זה שאנו עושים גדרים וסייגים, וחומה על שמירת קדושות ישראל אנו מבקשים מהקב"ה ואני אהיה לו חומת אש. שהוא יגן עלינו מהחיות הטורפות, שהוא שומר על צאן קדשים כלל ישראל, הוא ישמור את צעירי הצאן מכל מרעין בישין, שומר ישראל שמור שארית ישראל מכל צרה וצוקה הן בגשמיות והן ברוחניות.

"שנזכה לגדל בנינו ונכדינו לתוי"ש למידות טובות בבחינת ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש מובדלים ומופרשים מכל זוהמא ומקודשים בקדושה עליונה, מתוך תענוג ונחת בריות גופא ונהורא מעליא נחת מכל הילדים עד שנזכה לשמחת ישראל וישועתן במהרה בימינו אמן".

האזינו לדברים:

צפו בתמונות מהאסיפה הרוחנית:
אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (1)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (2)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (3)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (4)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (5)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (6)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (7)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (8)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (9)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (10)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (11)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (12)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (13)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (14)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (15)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (16)

אסיפת חינוך סאטמאר וויליאמסבורג (17)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שווה לשמוע האדמו"ר מדבר באמת טוב

הבעיה לא תיפתר כל עוד לא מלמדים אותנו מהי השקפה חרדית !!1

דברים חוצבי אש דברים נפלאים, חזק וברוך!

אמת אמת אמת עד מתי

מה לעשות למרות שלא נעים הוא צודק בכל מילה !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture