גלריה: ימי חג הסוכות בחצר נדבורנה אלעד

צפו בגלריה מימי חג הסוכות במחיצת כ''ק האדמו''ר מנדבורנה אלעד שליט''א - צילום JDN

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
29 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שהיה בנדבורנה ראה שמחה רוחנית אמיתית כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנה שליט"א אדם חכם ואישיות תורנית מדהימה ומשפיע על תושבי אלעד מאישיותו הקורנת והאצילה.

נראה הרבה יותר רציני ויפה מהמקבילה הירושלמית.
אני מדבר מבחינת הקהל והטקסטורה הכללית.

מה זה הילדים בסוף? וגם רואים שזה לא אירוע אחד האדמו"ר לבוש בשתי סוגי קאפטענעס? מישהו יודע להסביר.

מדובר בשני אירועים nputrho שהתקיימו בחצר הקודש
1. ביום שני אושפיזא דיוסף צדיקא התקיים "שמחת בית השואבה המרכזית" ברוב עם.
2. ביום א' ד' דחוה"מ התקיים מעמד שמחת חג לצעירי הצאן תלמידי ישיבת המתמידים.

אני בעיקרון שייך לנדבורנה ב"ב כי אני גר בב"ב, הייתי באלעד בשמחת בית השואבה משום שלדעתי צריך לעשות את רצון רבינו הקדוש זצוק'ל, היה אירוע רוחני ומרומם ומיוחד. מה שהתפעלתי ביותר מגדלותו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א שהגיע מירושלים עם ציבור גדול מאוד ע"מ לחזק את קהילת נדבורנה באלעד ואח"כ שמעתי שניתנה הוראה לציבור מירושלים להגיע ולהשתתף מהחל עד כלה וכו' וכך אכן היה, כמובן שהשתתפותם תרמה רבות לאירוע, האמת הפירגון של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א וחסידיו מירושלים מדהימה ובלתי ניתנת לחיקוי משום שזה נקי ואמיתי.

לזכרונות. כיוון שלא זכית לדבריך להשתתף בשמחת בית השואבה בחצר הקודש נדבורנה שבעיה"ק ירושלים, הנך מוזמן לחפש תיעוד מהאירוע המכובד ולשמוח ולהתענג דרך תיעוד האירוע, בהצלחה לארבעת חצרות נדבורנה.

בנדבורנה זה קצת שונה מבשאר החצרות.

והשוני המבורך הוא שכל האדמורים לבית נדבורנה הם הערליכער'ס,
ושהם באמת מתכוונים לש"'ש. כמובן שלכל אחד דרך משלו.

הכי דומה לאבא הגדול הוא ללא ספק האדמור שליט"א מירושלים בעיקר בהתלהבות שמתבטאים בתפילות והטישים, אך לא רק אלא גם בתורה ועבודה בכללויות , ואפילו במראהו החיצוני.

לעומת זאת – האדמור שליט"א מבני ברק לא דומה כ"כ לאבא בהרבה מובנים ובעיקר בדרך, בגישה, ובחיצוניות.
אך הרבי שליט"א ידוע כבעל מידות גדול, וראש גדול.
וכמו כן מאס בבעקיטשע'ס למיניהם וכל כיו"ב.

האדמור שליט"א מאלעד לקח את המעלות של שניהם יחד..
מדובר מרבי עדין נפש, צדיק גדול באמת, חכם, נבון, ופיקח גדול.
אך בד בבד יש בו בפנמיותו תמימות גדולה.

(בחלק מהתמונות שלמעלה מזכיר מאוד את הרבי זצ"ל)

את האדמור שליט"א מביתר עילית אני לא מכיר בכלל ואני מאוד מתנצל,
ובאמת שאיני מתכווין לרעה חלילה.

תודה למערכת על התמונות היפות ותודה למגיבים.

לנדבורנה ירושלים:

ראשית אין אני חושב שכל אדמו"ר בעולם צריך או אמור להידמות לאביו כי אביו הרי גם לא היה דומה לאביו וישנם אין ספור סיפרי צדיקים בנושא זה.

באם הינך כותב שאינך מכיר את האדמו"ר מביתר כנראה שאתה מאוד נגוע… כי מי שהסתובב בנדבורנה ומצהיר כמוך שכולם הערליכערס אזי הינך מודה במקצת, וד"ל.

בנוסף, בנוגע לדמיון בין הרבי מאלעד לאביו הקדוש שהינך כותב, זה נכון רק לגבי הכתיבה אבל לא למציאות.כנ"ל גם לגבי האדמו"ר מירושלים שלדבריך הוא הכי דומה לאבא הכול אולי נכון רק לגבי ההתלהבות ותו לא שגם בזה הוא מכפיל את אביו בכמה רמות. אבל כאמור לעיל לא זה מה שאמור לאפיין אותו.

לגבי בני ברק יש משהוא במה שכתבת אבל בזה שהוא לא לובש וכו' זה עדיין לא אומר שהוא מאס בזה, וכנראה יש לו סיבות אחרות שהרי אין מי שבעולם שהוא פירט בפניו אי מי מרצונותיו.

ולקראת הסיכום, במציאות רוב מניין ובניין של החסידות נשארה במערכת המרכזית בבני ברק המקום חי תוסס ודינמי והציבור במקום נראה כנהנה מאוד. פלג נוסף של כעשרים אחוז עבר לחסידות החדשה שנפתחה בירושלים בעיקר אלו שגרים במקום הם מנסים לפתח את המערכת החדשה שבונים בעמל וביזע רב. ביתר הכי מעניינת התחילו להקים מערכת מוסדות עם קהל די זעיר שהצטרף לחסידות זו שנפתחה אבל עם מרץ מעניין, כנ"ל גם אלעד אבל היא די מקרטעת עם אדמו"ר די מוצלח ומוכשר צובר תאוצה מסויימת בעיר עם זרים והינו בעל תפילה מיוחד.
ולסיכומו של דבר תתחילו אתם להתכנס בתוך עצמכם ולהסתכל לחצר השניה מה היא עושה, מה, למה, וכמה, זה יהיה יותר בריא למערכת שלכם ולתועלת של כולם.

אני גר בביתר ומידי פעם נכנס לנדבורנה לדעתי זו קהילה מאוד יפה ואהובה שמתפתחת מאוד יפה, ואני מאמין שב"ה בזכות כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנה זצוק'ל היא תפרח ותגדל כשאיפתו הטהורה, כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנה שליט"א הוא איש שקט וצנוע מתמיד ובעל מידות מיוחדות ומסור מאוד לחסידיו, בכל אופן אני מאחל הצלחה לארבעת חצרות נדבורנה בארה"ק.

דבר ראשון מקווים שבקרוב האדמו"ר מנדבורנה שליט"א שמתגורר בירושלים יגיע להישגים כמו אחיו האדמו"ר מנדבורנה שליט"א המתגורר בבני ברק, היות שהגבאי הראשי הדמנטית הרה"ח יחזקאל פרנקל שיחי' שמרומם את החסידות בי-ם לזכותו ייאמר שהוא הרים את כל נדבורנה , כתושב ותיק שהיה גר בשכינות למרכז ?? החסידות ברחוב מינץ זוכר בדיוק האיך היה נראה שם וד"ל, ותודות למאמצו של ר' יחזקאל הנ"ל פיתח את החסידות,
שנית, כאחד שבאקראי היה באלעד בחג ונכנסתי לכמה דקות לראות ממש לא הייתי מסוגל להרים עיניים ולהסתכל על ההצלחה שראיתי במו עיני, שהשם יתן כח להאדמו"ר שליט"א להמשיך, וכנראה שיש שם גם גבאים מוצלחים

אני גר באלעד ברוך השם וזוכה ליהנות מהאור הגדול של חצר הקודש נדבורנה בעיר אפשר להגיד שאחד הדברים המיוחדים שיש בעיר זה האדמו"ר שמקרין חוזק וחשיבות לכל העיר הטישים והתפילות והקבלת קהל
אני לא מבין בכל מה שכתבת למעלה אבל הצלחה של האדמו"ר באלעד לא אמור להפריע בתור חסיד של בני ברק וגם אם לשיטתך רוב הציבור נמצא בבני ברק
כנראה שעוד יתפתח שמה משהו גדול ועצום בזכות הכמה כרישים שמנהלים את החצר ביד רמה כנראה שיש מה ללמוד מהם שלשמר משהו קיים יותר קל מאפשר לפרץ ובבנות משהו חדש אני לא יודע אם אי פעם הייתה כזאת הצלחה פה באלעד
מי שלא מאמין מוזמן לבוא בטישים במלוה מלכה אנחת דקדושה

לחיימקה. משום מה נראה שהנך כותב בצורה מתנשאת או מחוסר ידע או שהנך כותב בתשלום עבור מישהו מסויים. וחבל, בעיני עדיף לעשות רצון רבינו הק' זצוק'ל ולכבד את כולם וכל אחד יפנה לאן שליבו חפץ וכמו שמובא בצוואה הק' שישנם ארבעה אדמורים שליט"א מנדבורנה, וכך אכן הציבור השפוי מתנהל, אם אתה בכל זאת רוצה לייצג את הצד של נדבורנה ב"ב מותר לך וזה בסדר וזה לא חיסרון, אבל – לא להסתתר כאילו אתה איש נייטרלי ובתוך דבריך להשחיל את דעתך המסויימת ולזלזל בדרך בזולת, או למדוד רבי לפי חסידים וכו' כי זה לא נכון לא מוסרי ולא הוגן. ב' רבינו הק' לא עשה פלגים ולא פילג. אלא התווה דרך בחירה לכל הקהל באופן כללי ובתקווה שכל אחד יתפתח בעירו ב"ה כפי שאכן קורה, ושוב אני חוזר להתחלה עדיף לעשות רצון רבינו ולכבד את ארבעת חצרות נדבורנה ואת מרנן האדמורים שליט"א וכל אחד יבחר את דרכו מרצונו, וכמו"כ לא להגרר לקטנות המוחין ע"י נערים ועסקנים או כסף משום שדרך כזו וודאי לא היתה דרכו. בהצלחה לכולם ובתקווה להבנה. ותודה מיוחדת לאתר היפה.

משום מה רק לי נדמה שיש כאן אחד מב"ב שמקבל כסף עבור כל תגובה מתחכמת ותפקידו הוא לגמד את האחר ולהגדיל חצר מסויימת? {רמז בשם..} שכחתם כבר את הפיסקה בצוואה- כולם אהובים כולם ברורים? נקודה למחשבה…

מה זה הדבר הזה ? נדבורנה כבר מנצחים את באבוב בתחרות התגובות והפולמוס?
וזה עוד נקרא שבנדבורנה יש שלום.
בפרט שלפי מה שנראה האחים האדמור"ים נפגשים ביניהם.
אז תרגעו בבקשה

לכל אלו המפקפקים בדבר השלום וכו':
אני עצמי הייתי בסעודת ראש חודש שכל האחים עושים כל חודש בהוראת רבינו הק', ואני ראיתי איזה אחוה ואהבה יש בין כולם, ואז פתאום קלטתי שבעצם כל מי שמדבר על נדבורנה שיש שם פוליטיקות – אז הוא עצמו עושה את הפוליטיקה, כי הרי בין האחים לבין עצמם אין כלום ולא יהיה כלום כי אביהם הכין את הקרקע מבעוד מועד לזמנים האלו.
שידע כל מי שמעביר איזה לשון הרע על אחד האחים – הוא הוא זה שעושה את היפך ה'יעשה שלום עלינו'.

אני הכרתי את האדמו"ר זצוק"ל
לומר שהאדמו"ר מירושלים דומה לאביו זה בושה לאבא. האדמו"ר זצוק"ל היה דבר שאין בנמצא לא רק היום. קדוש בכל רמ"ח אבריו. בעל מידות נאצלות. מוסר נפשו עבור כל יהודי ללא שום נגיעה. חכם הרזים שיעץ לי הרבה פעמים ואיני חסיד נדבורנא כלל. עניו שאין כדוגמתו. דבוק לקב"ה בכל רגע. כשאמר תורה בטיש בחיל וברעדה ראו שהשכינה מדברת מתוך גרונו. ועדיין לא דיברתי על המופתים שהתגלגלו מתחת לשולחנו.
עכשיו באים חסידים עם מוחות קטנים ומתחילים לדמות מי דומה לו יותר? האם האדמור מירושלים שאיני מתכוון להמעיט מכבודו כמלוא נימה, אבל האם דמיון בחיצוניות אומר משהו?
או זה מאלעד וכו' וכו' או זה מבני ברק שלא דומה לו בכלל?
אם כל כוחו של הרבי מירושלים נובע מזה שהוא דומה לאבא אז אין בו כלום.

לכל המערכת הבני ברקית.
תפסיקו כבר להיות לחוצים מהרבי הירושלמי, זה לא על חשבונכם, ואין מה לעשות, זה ברור שאם הוא היה הראשון בתור לא היה לאבא שלו בכלל בעיה אם כל ההמשך, ובגלל שהוא השני הוחלט מה שהוחלט,וזה מאוד חכם ולעניין אבל מכאן ועד קנאה הדרך רחוקה, בינינו אין מה לעשות מי שרוצה לראות הנדבורנער ברען יודע איפה הכתובת,
ומה שאתם מנסים להשמיץ אותו לא יעזור לכם הציבור לא מטומטמים וכל אחד הולך לכל הממשיכים ויוצא עם מסקנה אחת אז תשלימו.

אני הכרתי את האדמור זצוק'ל
ונראה לי מאוד מוזר כל השטויות כאן……

לא מבין לאיזה צורך כמה ילדים כותבים את כל השטויות? נראה לי שהכל ב"ה בסדר ויש ארבעה אדמורים מנדבורנה שליט"א כמובא בצוואה וכל קהילה מתפתחת בעיר שלה והכל בסדר בשביל מה ליצור רושם שאינו קיים במציאות בשביל כמה עסקנים משועממים? בשבילי – ב"ב, ירושלים, ביתר, אלעד, כולם שווים לטובה בעיני ואני מבקר את כולם, כולם אהובים,,,,,,

כמה מגיבים כותבים כאן נגד המערכת הבני ברקית, אך לא ראיתי כאן שום תגובה נגד אחד האחים או בעד אחד האחים,
ומכאן כנ"ל – מי שמדבר ומנסה למצוא איזה פילפוליטיקה הרי זה על אחריותו בלבד והוא הוא הגורם אם יקרה משהו ח"ו.

ניתן לדבר ולומר מי דומה למי וכו', אבל להגיד שההוא לא בסדר ועוד כיו"ב הס מלהזכיר וזה מרחיק את כולנו מהגואל צדק.

אני נהנה לראות את כל הכותבים שמצהירים שהם לא… אבל כותבים בעד ונגד.
מעניין מאוד למה הם לא מפרשנים כתבות בחסידויות אחרות???
אני מצהיר בזאת שאני כן שייך לזרם המרכזי שהוא חסידות נדבורנה בבני ברק וזאת לאחר התבוננות אישית ולא אפרט כאן את שיקולי האישיים.
ומבקש בזאת משאר אנשי החסידויות תתמרכזו בעצמכם ואל תסתכלו עלינו בבני ברק, כך אולי תצליחו להתפתח. אחרת, תשארו עסוקים בפלגנות ובמרירות עצמית.
אוהב את כולכם מרחוק.

לך לך. למה יש לי יותר מהרגשה שאתה אוהב לכתוב תגובה מחרחרות ואח"כ גם לענות לעצמך על שאלתך? מעניין אם אתה מקבל תשלום עבור כל תגובה שאתה כותב ! עצה טובה לי אליך- לך לך- מהדרך הזאת של הולכי רכיל…

האמת כנראה כואבת וגם מציקה.
תעצום עיניים ותעשה חושבים תראה כמה אמת טמון במה שכתבתי.
הכי קל הוא לזרוק בוץ ולהטיל אשמות וממילה המצפון כבר לא מייסר.
כאמור לעיל אוהב אתכם מרחוק.

לך לך כבד את עצמך ותעלה ברמה…

לא ידעתי שיש כ"כ הרבה חסידי נדבורנא… וכבר כתב אחד שאתם כבר עוברים את באבוב בכמות התגובות.
אשריכם שהיה לכם צוואה ברורה ולפיו נהגתם. עזבו אל כל החשבונות הבאות מקטנות המוחין.
הרי כל מי שבחר דרך מסוימת, לעולם לא ישתכנע ההיפך, וכל הדיבורים הבל, וחבל על המאמצים.

מעניין איזה מודעה תהיה הכי פופולארי אחרי המודעה הזאת!

זה מה שרבינו הקדוש"G זי רצה?
אני אישית שמעתי מהרבי זכרונו לברכה שדיבר נגד האינטרנט,
וכבר יש כל כך הרבה מאנ"ש שיושבים ומגיבים אפילו אם זה מדובר באתר כשר?

כבר הרבה זמן נדבורנה לא היו בכותרות……………….

בנדבורנה באלעד יש יותר אנ"ש מכול מקום אחר והאד"מור אוהב על הבריות אהובה על הסביבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture