מרן הגר"ש כהן: "יש לנו רב אחד שהורה לנו הדרך, ואותה צריך להמשיך"

הדברים נאמרו ע"י נשיא מועצת החכמים מרן הרב שלום כהן שליט"א במסגרת הכתרת הרב דוד מור יוסף שליט"א לרבה של ראש העין • באירוע השתתפו עוד, הראשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ע בסיס רבה של ראש העין, ונשיא הקהילה הגר"ש לוי • הגר"ש כהן הזכיר את מפעלי התורה שהקים מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ושאל בכאב "איך ייתכן שיבוא אחד יחלוק על הדרך ויעשה דרך אחרת?!"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרן רבי שלום כהן והראשלצ הרב יצחק יוסף בהכתרת הרב מור יוסף בראש עין (25)

אמש הוכתר הרה"ג רבי דוד מור יוסף שליט"א לרב הקהילה הספרדית בראש העין.

בהכתרה השתתפו נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן, הרשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ע בסיס רבה של ראש העין, ונשיא הקהילה הגר"ש לוי.
בדברים שנשא מרן הגר"ש כהן הרחיב בשבחו של רב הקהילה הרב מור יוסף אשר נמנה על תלמידיו בישיבת פורת יוסף אמר, "הוא עמל הרבה לעשות הרבה תורה בקרב המון העם".

הגר"ש ציין כי צריך להקפיד שרבני הקהילות יהיו אברכים שבאמת גדלו בעמלה של תורה "גם המון העם שצריכים לשמוע תורה זה לא מסתם אנשים, רק מאברכים שבאמת גדלו בעמל התורה ורק בצורה כזו התורה היא תורת אמת".אמר.

בדבריו אף התייחס הגר"ש לתנועת ש"ס ולמחלוקת שנגרם בציבור ואמר "לדאבוננו הגדול היה לנו יחיד גדול בדור ואיננו, שראינו אותו על העמל שלו בתורה, היה לו ההוראה היה עמל הרבה עד שהיה פוסק את ההוראה לרבים. וב"ה זכינו כך יותר משישים שנה שהיה פועל למען עם ישראל והוא הדריך אותנו איך ללכת. הדריך אותנו גם בענייני הציבור איך ללכת וגם בענייני המדינה כולה איך ללכת אם כך או אם כך. היום כל אחד ואחד הוא נהיה רב ומחליט מה שמחליט. מורי ורבותי הרב צריך לדעת שהקב"ה יושב בחדר לידו ורואה את מה שהוא פוסק, רואה מה שהוא עושה. איך אפשר לחלק את הדברים האלה שכל רב יאמר מה שהוא רוצה איך ייתכן?. יש לנו רב אחד שהוא הורה לנו את הדרך ואנו מוכרחים ללכת לפי הדרך שהוא הורה לנו אותה. ואם הקים לנו את תנועת ש"ס והראה את דרכה בדיוק איך ללכת, והוא הרבה בנים לקב"ה מה שאף אחד לא עשה, הרבה בנים. כל התלמודי תורה כל הישיבות היום ישתבח שמו בני הישיבות של הספרדים כמעט עולים על האשכנזים, שהיו הספרדים בטלים והוא גרם לכל הדברים האלה, הוא גרם והוא עשה ואיך ייתכן שיבוא אחד יחלוק על הדרך ויעשה דרך אחרת". אמר הגר"ש בכאב והוסיף "ב"ה זכה שבניו אחריו הראשון לציון ושאר בניו כולם ממשיכים את דרכו להרבות כבוד התורה ואת הפסקים להראות לעם ישראל איך ללכת. אשריו ואשרי חלקו אשרי בניו אחריו. ואם יש לנו מורה דרך אסור לנו להמרות את פיו".

הגר"ש בדבריו קרא לציבור לפעול ולהציל את אלה שרוצים לתמוך שלא בתנועת ש"ס "רבותי המצווה שאנו עוסקים בה בימים האלה עד לעוד חודש ימים אומרת לנו עם ישראל לעתיד כולו תלוי באצבע הזאת, מה אתה הולך להצביע, ולא רק מה אתה הולך אם יש לך אישה, ילדים, חברים, ההולכים בדרך אחרת תדע לך שהם נופלים בבור. אדם נופל בבור לא צריך להציל אותו?. עם ישראל בצער הקב"ה בצער על כל מה שעשו, הרבה תורה המעיטו. אוי להם איזה ממשלת זדון שהייתה.

צריכים הרבה לחזק את שליחם של הקב"ה, ואם מרן זצ"ל עמל שתנועת ש"ס תלך ותתחזק ותתחזק שרק היא יכולה, רק על ידה נתרבה הרבה תלמודי תורה שהממשלה הייתה תומכת בהם ופתאום כל הממשלה נהיית רשעית לבטל תלמודי תורה לבטל את התורה. וזהו צו השעה. זוהי מצווה שעלינו לחזק אותה ואשריו ואשרי חלקו מי שיזכה להרבות עוד קול אחד ועוד קול אחד ועוד קול אחד לכבוד התורה".

הראשל"צ הגר"י יוסף בדבריו נשא דברי הדרכה לרב הקהילה וציין כי אין לנו אלא ד' אמות של הלכה וע"כ על כל רב קהילה להקפיד ללמד את קהילתו הלכה וספר מוסר כדי לפתוח את ליבם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture