היסטוריה בבעלזא: כ"ק האדמו"ר ממכנובקא הגיע להשתתף בשמחת החתונה

לחיים ולשמחה ולשלום: קהל האלפים המשתתף באירוע יצא מגדרו מהתרגשות ואושר, ופצח בשירה אדירה למראה האדמו"רים מבעלזא וממכנובקא יושבים יחד לצד החתן על במת הכבוד

שמחת בית בעלזא הביאה בכנפיה גם את השלום: כ"ק האדמו"ר ממכנובקא שליט"א הגיע הלילה מבני ברק להשתתף בשמחת החתונה לנכד כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, שאר בשרו.

האדמו"ר ממכנובקא התקבל במאור פנים על ידי האדמו"ר מבעלזא, והושב אחר כבוד על הבמה הגדולה, לצד החתן על כסא מלכותי. קהל האלפים המשתתף בשמחה פצח בהתרגשות בשירה אדירה, והאווירה במקום מרוממת במיוחד.

בשבועות האחרונים חלה התקרבות בין שתי החצרות. הצעד הפומבי הראשון התרחש כאשר עלו נכדי כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא בחג הפסח לבקר את כ"ק האדמו"ר ממכנובקא בביתו בבני ברק, ולאחר מכן הגיעו בני האדמו"ר ממכנובקא לביקור גומלין בבעלזא.

מאז חוזק הקשר ביתר שאת, ובשבוע שעבר הגיע הרה"צ ר' אהרן מרדכי רוקח שליט"א – בנו יחידו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא ואביו של החתן – להזמין את האדמו"ר ממכנובקא באופן אישי לשמחה הגדולה.

צילום: שוקי לרר

האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (1) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (2) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (3) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (4) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (5) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (6) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (7) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (9) האדמור ממכנובקה בשמחת בית בעלזא - שוקי לרר (10)

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז רק באבוב נשאר?

why cant bobov wake up

למה אתה אומר רק באבוב
ברגע זה אני חושב על סאטמער
ואפילו שני אדמורים אחים שלא יכלו לשבת יחד בחתונה
כמו האדמורים מזוועיל וסלונים

המחלוקת בכל החצרות כמו באבוב או סטמר הוא על מיליונע דאלארן אבל אצל בעלז זה היה על שטותים וכבוד

למה את מכניס את סלונים לקלחת המלוכלכת הזו, אדמו"ר מסלונים הוא לא אח של אדמו"ר מסלאנים, וסיבת הפירוד לא היתה מי יישב בראש.

שהאדמורים יחליטו אם רוצים לעשות שלום

לתולי:
כשמישהו משתמש עם שם של מישהו אחר זה לא ענין של "שטותים וכבוד".
הם הלכו לנגידים זקנים שתרמו תמיד לבעלזא והוציאו מהם כסף באומרם שהם מוסדות בעלזא, זה לא גזילה?

ברוך שהחיינו והיגיענו לזמן הזה מאוד ריגש אותי שהצדיקים באחדות אשרי לדור שהם מנהיגיו זה היה שמחה מיוחדת לראות הצדיקים באהבה רבה

זה רק מראה לנו כמה דברים שבעבר חשבנו שהם קודש קודשים ומותר ומצווה לרדוף את השני וכו' מתברר שזה עורבא פרח וצריך ללמוד מזה לדברים אחרים כיצד לראות בראייה רחוקה את השלום שהולך להגיע ולא להציק לשני בכסות של לשם-שמים.

ממנו יראו וכן יעשו!!!

מקדש ראשון מפני מה חרב?
מפני שלשה דברים שהיו בו: עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים.

אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצוות ובגמילות חסדים, מפני מה חרב?
מפני שהייתה בו שנאת חינם.
ללמדך ששקולה שנאת חינם כנגד שלש עבירות: עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים (יומא ט:).

לכל המגיבים והמנסים לדמות מילתא למילתא: בשונה מכל החסידויות האחרות שנמנו לעיל, חסידות בעלזא ומכנובקה, הם בערך כדמיון ארה"ב מול ירדן, פיל מול ג'וק, ולא היתה שום סיבה שבעולם, שיצטרכו לעשות שלום, ולרדוף אחריהם לשלום, בפרט שאין ד"ת שבעולם בנושא זה, שלא נגמרה בצורה כזו, עיין ערך פינסק קרלין באבוב 45 וכו', כך שהיו אפילו יכולים לכפות על מכנובקה מסקנא זו, אלא מאי, לבעלזער רב בוער השלום ואין לנו שום ידע והבנה למה ומדוע, מי רודף אחריו ולמה הוא צריך את זה, אין בעלזער חסיד ששמח בזה, אבל כך נגזרה גזירה ואנו מקבלים באהבה כל מה שהרבי מחליט וזה מה שיהיה.

עד שכבר יש משהו טוב כל אחד בא ואומר את דעותיו הטיפשיות.
די לא נראה לכם שהגזמתם.
תחשבו פעם אחת חיובי.
יש לנו בעיה שכל דבר ניהיה בעיתי ומה השני היה עושה לו….

לגנוב שם של חסידות זה לא גניבה זה שטותים וכבוד וזה שקר להגיד שלקחו כסף על שם כאילו בעלזא הגדול
אין בזה ע"פ תורה שום ברופלימע
אל תדאג עוד לפני שמשיח יבוא יהיה עשרה אדמורים מבעלזא וזה לא יזיק לאף אחד כמו וויזניץ כל העולם החסידות חייב תודה גדול להרה"צ ר ישראל מוויזניץ הוא התחיל השלום בין אדמורים

כנראה מי שכתב זוויעהל וסלונים התכוון לספינקא ירושלים או לתולדות אהרן/ אברהם יצחק או לוויזניץ. זה המקומות היחידים שאחים לא יושבים ביחד. צדק מי שכתב שאדמו"רי סל(ו)[א]נים אינם אחים ושם דוקא הויכוח היה מי ראוי יותר להנהגה.

מה עם ביאלא לוגנא

האדמו"ר מביאלא לוגנו לא יכול לשבת עם אחיו באותו שולחן מפני שהם אינם חיים בעוה"ז כידוע. שם גם בעת פטירת החלקת יהושע לא רצה איש מבניו להמשיכו עד שבא האדמו"ר מביאלא לוגנו שהוא הצעיר. אחר כך אחיו הגדולים הוכתרו לאדמו"רים. כשכתבתי את התגובה קודמת שכחתי את לעלוב וקרעמשניף (סיגט וירושלים).

אני לא קשור לבעלז,אבל איכשהוא קצת יותר מבוגר מכולכם ,כנראה ,מחוסר הידע שלכם,וזה ,כשהרבי מבעלז הוכתר לרבי לא היה אחד-ולא בהגזמה-שחשב על מישהוא אחרת לרבי,וזאת מסיבה פשוטה כי לא היה עוד מישהוא ראוי לכך,ולא מדברים על מדריגות גדולות,כראוי להיות מ"מ הרבי הקודם וכד',והסיבות לכך לא אפרט מעל במה זו,לכו תשאלו המבוגרים בבעלז איפוא האחרים היו,וממילא חידלו לכם מלחטט ולברבר בדברים שאינם ידועים לכם מספיק,כי זה לא מוסיף כבוד…….וממילא מה זה קשור לוויזניץ וסלונים ובאבוב שהצד השוה בכולם שמרגע הראשון נחלקו הדעות וזה טבעי והוגן,משא"כ בבעלז שפשוט לא היה עוד מועמד בעולם עד אחרי שני עשורים.ודי למבין

לכל אלה שקראו מה שכתבתי מקודם וחושבים הנה עוד בעלזער שמסתתר כיהודי סתם,אבהיר אני לא חסיד בעלז אך כן מקורב ואוהד בעלז,והעיקר אבא שלי היה ממש מקורב לבעלז ואהד בעלז,וממנו שאבתי אומנם קצת,אך בעיקר כמו שכתבתי לכל המבוגרים שאינם נגועים בשנאה וכו' זכורים הדברים בשיא הפשטות שבחתונת הרבי לא היה ספק בעולם שאוטוטו ייבנה בית בעלז מחדש,וכל ההתנגדות נבע מעצם גילו ומהפער בין הרבי הקודם וכו' אך לא על עצם המינוי שלא היה חולק בדבר,כי לא היה נצר נוסף בעולם החרדי

קראתי מש"כ 'לכל הידענים' ואען ואומר אני כן חסיד בעלזא וכל מילה אמת,וחבל שאני לא יכול לכתוב כל מה שיש לי להגיד בזה,אבל די במה שאציין שבכלל הרבי ממכנובקה הוא דור יותר מרוחק מאדמו"ר הקודם,ואםתגידו הרי אבא שלו הוא בן דורו של מרן מבעלזא,ע"ז כבר כתב ורמז ההוא די והותר ואינני רוצה להאריך.
חסיד מן השורה מבוגר מספיק בשביל לזכור כל ההיסטוריה( גם אם הייתי רק 11 בעת ההכתרה)

קראתי מש"כ 'לכל הידענים' ואען ואומר אני כן חסיד בעלזא וכל מילה אמת,וחבל שאני לא יכול לכתוב כל מה שיש לי להגיד בזה,אבל די במה שאציין שבכלל הרבי ממכנובקה הוא דור יותר מרוחק מאדמו"ר הקודם,ואם תגידו הרי אבא שלו הוא בן דורו של מרן מבעלזא,ע"ז כבר כתב ורמז ההוא די והותר ואינני רוצה להאריך.
חסיד מן השורה מבוגר מספיק בשביל לזכור כל ההיסטוריה( גם אם הייתי רק 11 בעת ההכתרה)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו