וַיִּתְּמוּ יְמֵי בְכִי אֵבֶל • מספד תמרורים בהיכל בית המדרש קוסוב-ויז'ניץ

אמש נערך בהיכל בית המדרש קוסוב-ויז'ניץ בבית שמש בראשות האדמו"ר שליט"א, עצרת נהי ומספד ככלות השבעה להסתלקותו של כ"ק מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל • את ההספדים נשאו חתנו חביבו כ"ק האדמו"ר שליט"א, כ"ק האדמו"ר מסאסוב, הרה"ח הישיש רבי אהרן גנזלר, והגה"צ רבי יעקב וואלף שטיינמץ • התעוררות רבה בקרב קהל החסידים שהאזינו לדברי ההספד והחיזוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בחצר הקודש קוסוב-ויז'ניץ בבית שמש, התקיים אמש מספד מר, ככלות ימי השבעה של כ"ק מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל, בנשיאות חתנו חביבו כ"ק האדמו"ר שליט"א.

בשעות הערב המוקדמות, החל האדמו"ר שליט"א לקבל את קהל חסידיו לעצה וברכה ולקבלת מרות. את הקוויטל הראשון הגיש אל פני האדמו"ר הרה"ח ר' משה אהרן שכטר, ומיד לאחריו ניגש אל הקודש הרה"צ רבי ישראל בער קליין, רב ומשפיע בבית שמש. קרוב לשעתיים ישב האדמו"ר וקיבל לברכה את הקהל.

לאחר מכן נפנה הקהל לבית המדרש של החסידות ברחוב האדמו"ר מבעלזא בעיר, שם החל עצרת המספד. מנחה העצרת היה הגאון רבי אשר אנשיל שווארץ, בעל 'מעדני אשר', שהזמין בהדרת כבוד ובחרדת קודש את כ"ק האדמו"ר מסאסוב, לשאת מדברות קדשו.

במשאו העלה האדמו"ר על נס את קשריו המיוחדים עם כ"ק מרן האדמו"ר זצ"ל, עד כמה היה מאיר פנים לכל אדם ומעולם לא חדל מלספר לדור אחרון, את מעשי אבותיו ורבותיו משנות דור. שעה ארוכה דיבר האדמו"ר על אודות הצדיק ועל זכותו להשתדך עם חצר הקודש, כאשר הרה"צ ר' ישראל קורנרייך, בן האדמו"ר שליט"א, הינו חתנו.

לאחר המשא המרגש, החל הרה"ח הישיש רבי אהרן גנזלר הי"ו בקול נהי בכי תמרורים להספיד ולבכות על מורו ורבו. "לפני חמישים ואחת שנים", אמר, "כאשר נסתלק מן העולם כ"ק מורי ורבי בעל 'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ זי"ע, נשאתי שיח בפני תלמידי הישיבה, בהספד על הצדיק שאבד ועל אובדן הדור. לא האמנתי שאצטרך עוד להספיד את כ"ק הרבי זצ"ל, מורי ורבי, אשר מקושר הייתי אליו בעבותות אהבה".

שעה ארוכה עוד דיבר על כוחו וגדולתו של הרבי זצ"ל, עוצם פרישותו ומאור עיניו.

גם הגה"צ רבי יעקב וואלף שטיינמץ שליט"א, רב בית המדרש 'יחל ישראל' בבית שמש, נשא דברים והפטיר כי אבדתו של הצדיק הינה מכה גדולה לכל הדור, אך "ברוך השם כי השאיר לנו גואל בדמותו של חתנו חביבו כ"ק האדמו"ר שליט"א, אשר הינו ראוי להנהיג את העדה הקדושה לשם ולתפארת".

IMG-20150714-WA0404

המשא המרכזי מפי האדמו"ר שליט"א, התקיים בסיום שורת הנאומים. האדמו"ר החל בדבריו ואמר כי לפני שנים רבות, כאשר היה אברך צעיר והתמנה לרב אב"ד בביהמ"ד בבני ברק, שלח אליו חותנו כ"ק מרן האדמו"ר זצ"ל מכתב עוז בערב שבת שובה תשל"ז. מתוך המכתב הקריא האדמו"ר את בקשתו של הרבי זצ"ל אשר יכין עצמו למסירת דרשת שבת שובה לעורר את הקהל לתשובה.

גם הזכיר את מידת האדמו"ר זצ"ל בענוות דרכו ובצנעת מעשיו, אשר היה מאיר פנים לכל יהודי באשר הוא, מתוך מידת ענוותנותו אשר הודגשה ביתר שאת בכבדו את אחיו ראש הישיבה זצ"ל, כעבדא קמיה מריה ממש, ולקח על עצמו את עול ההנהגה לאחר הפצרות רבות, מפני שלא רצה שיכבדוהו כלל וכלל.

המעמד ננעל בתפילת מעריב, כאשר קהל הקודש שהתאסף לכבודו של האי זקן, יצא מן העצרת ברגשות הומים וביראת הכבוד לתורתו ולזכרון מעשיו, בתקוה ובתפילה כי עד מהרה יקיצו וירננו שוכני עפר בביאת גואל צדק במהרה בימינו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture