שבת ראשונה ללא האדמו"ר בעל 'ישועת משה' זיע"א • סיכום השבת שעברה בויז'ניץ

אייך עברה השבת הראשונה בחצר הקודש ויז'ניץ לאחר הסתלקותו של כ"ק אדמו"ר בעל 'ישועת משה' מויז'ניץ זצוק"ל • JDN מגיש בפניכם את כל הפרטים מבואה ועד צאתה של השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת שבת הגיעו אלפי חסידי ויז'ניץ לשבות בצל הקודש בקרית ויז'ניץ בני ברק. מאות האורחים מחו"ל שהגיעו להלוויה נשארו לשבת קודש הראשונה לאחר ההסתלקות.

קרא עוד:

[postim]

כמו כן הגיעו לשבת, הרה"צ רבי ישראל משה פרדימן, חתן האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זיע"א, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א – בן כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א שנשלח במצוות אביו, הרה"צ רבי יצחק טווערסקי שליט"א בן כ"ק אדמו"ר מסקווירא שליט"א וחתנו של כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, הרה"צ רבי אליעזר זאב הגר שליט"א בן כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ מונסי שליט"א שנשלח במצוות אביו.

לפני זמן הדה"נ החליף כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א את בגדי האבל למלבושי שבת, עטה שטריימל למראשותיהם של מספר חתנים העומדים להינשא בשבוע הקרוב, ועלה לביהמ"ד לקול שירת 'עוד ישמע' לרגל החתנים, כשהחתנים אוחזים בידיו משני צדדיו, האדמו"ר שליט"א ניגש ועמד על מקומו הקבוע לו בבהימ"ד, ולא על מקום אביו זצ"ל.

עין החסידים לא נשארה יבשה כשהאדמו"ר שליט"א פתח בתפילת 'הודו לה' כי טוב' בנוסח הויז'ניצאי המעורר כל לב כשהוא מסיים בקול את הקטעים כמנהגו של להבחל"ח אביו זצוק"ל. לתפילת מנחה ניגש הרב ישראל ארנסטר- משגיח הישיבה הגדולה ויז'ניץ.  לתפילת קבלת שבת ניגש הגאון רבי מנחם ארנסטר שליט"א ר"י ויז'ניץ.

האדמו"ר שליט"א הסתובב בין שורות המתפללים שכהוא מניף את ידו ומלהיב את התפילה. אחר התפילה עלה האדמו"ר שליט"א לארון הקודש ובירך את הקהל בברכת א גוט שבת. הבחורים פתחו באמירת זמירות השבת שלום עליכם וכו' כפי שהיה נהוג אצל האדמו"ר זצ"ל.

משם פנה האדמו"ר שליט"א לברך את הרבנית הצדקנית אשת האדמו"ר זצוק"ל בברכת א גוט שבת.

סעודת ליל שבת אכלו כל בני המשפחה (בלבד) בראשות מרנן האדמורי"ם שליט"א בביהמ"ד 'אמרי חיים' שבבית הרבי בעל ה'אמרי חיים' זצוק"ל ברח' אהבת שלום 13. לפני קידוש הכריזו שהאדמו"ר שליט"א מוציא את כל המשפחה ידי חובת קידוש.

האדמו"ר שליט"א כיבד את אחיו כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א לשיר 'קה אכסוף נועם שבת' קטע קטע עם הקהל. את ההמנון הויז'ניצאי 'קה ריבון עלם' שר האדמו"ר שליט"א. בברכת המזון כיבד האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א את אחיו הצעיר האדמו"ר שליט"א שזימן על הכוס והכריז 'ברשות אחי מורנו ורבנו, אדוננו בעל הבית הזה'. לאחר הסעודה ליוו קהל החסידים את האדמורי"ם לביתם בשירת 'דע שבת איז טייער' כפי ששרו אצל אביהם האדמו"ר זצ"ל.

בשעה 9:00 עלה האדמו"ר שליט"א לביהמ"ד לתפילת שחרית כשהוא מלווה את החתנים שעלו לתורה ביום השבת, בקול שירה ובזמרת אלפי החסידים. האדמו"ר שליט"א סיים את קטעי התפילה והסתובב כל התפילה בין שורות המתפללים. לשחרית ניגש לפני התיבה הרה"ג אליעזר זאב הגר שליט"א, לשמונה עשרה, הרה"ג חיים מאיר ארנסטר – דומ"ץ ויז'ניץ מנצ'סטר.

עין לא נשארה יבשה כשגבאי בית המדרש הכריז את האדמו"ר שליט"א לעליית מפטיר, יעמוד אדוננו מורנו ורבנו רבי ישראל בן אדוננו מורנו ורבנו משה יהושע כשהוא פורץ בבכי מר יחד עם קהל החסידים. האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א עשה מי שברך לאחיו האדמו"ר שליט"א כשהוא מצווה לומר 'יברך את אדוננו מורנו ורבנו מנחם מנדל'. האדמו"ר שליט"א בירך את החודש, יצויין כי הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א התכבד בעליית ששי.

לאחר התפילה נערכו שני בריתות כשהאדמו"ר שליט"א משמש בסנדקאות. אחד התינוקות נקרא 'משה יהושע' ע"ש האדמו"ר זצ"ל, דמעות של רגש ושמחה נראו בעיניו של האדמו"ר שליט"א כששמע את השם.

סעודת שבת אכלו כל בני המשפחה כאתמול ביחד. לתפילת מנחה עלה האדמו"ר לביהמ"ד. לאחר התפילה הורה לקהל להישאר בביהמ"ד לסעודה שלישית ולא ללוותו לביתו. את סעודת רעוא דרעווין ערך האדמו"ר בצל בני משפחת המלוכה והחתנים שהתחתנו בשבוע האחרון. בזמן מוצ"ש ירד האדמו"ר שליט"א לבית אביו עם בגדי האבלות. תפילת מעריב התפלל לפני התיבה בסוכת אביו זצ"ל יחד עם אלפי החסידים.

בשעה 19:45 התיישבו האחים האדמורי"ם שליט"א לניחום אבלים. היום הגיעו עשרות אדמורי"ם, רבנים, שרים וחכי"ם, וקהל רב, ובראשם מרן פוסק הדור בעל 'שבט הלוי' שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין סיקור מהשבת אצל הגרמ"מ הגר האדמו"ר השני?

שקר וכזב! (או טעות בדיווח שקבלתם)..
בעלית ששי נתכבד הרב יצחק טווערסקי מסקווירא ולא הרב אהרן מרדכי רוקח מבעלזא

סליחה אבל טעות קטן, לא הופך את הדיווח לשקר וכזב,
ואגב תודה על הסקר הנכבד,
ויה"ר שתוכלו מעתה לבשר אך בשורות טובות

רבי ישראל שלום יוסף פרידמן ולא רבי ישראל משה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture