מְאִירִים אֶת הָעוֹלָם • רפואה וחיים בחג שכולו אור

המסיבה המרכזית נערכה לכ- 250 ילדים חולים ומוגבלים בהשתתפותו הנכבדה והמרגשת של הגאון רבי יעקב אדלשטיין שליט"א חבר מועצג"ת ורבה של רמת השרון • עשרות מסיבות שמחה מתקיימות בימי חנוכה ע"י רפואה וחיים • מתנדבי רפואה פוקדים את מחלקות בתי החולים ומעלים אור בעיני חולים כבויי מבט • אגף השמחה והמחלקה הרגשית מאירים בחום את המחלקות הסגורות ובתי החולים לתשושי נפש בטקסי הדלקת נרות חנוכה בליווי שירה וריקודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

רפואה וחיים (14)

נגוהות אורות נרות החנוכה האירו ובהקו בימים אלו בכל בתי ישראל, מסיבות וחגיגות נערכו בכל משפחה ומשפחה, אולם רפואה וחיים שבמשך השנה כולה "מאירה את החיים" לאלו שחשך עליהם עולמם, הייתה עסוקה בימים שעעל"ט להעלות ולהדליק את ניצוצות האור והשמחה בעיניהם של ילדים ובליבותיהם של חולים ומוגבלים, מדוכאי נפש שעולמם חשך עליהם ל"ע.

בכל יום נערכו מסיבות בבתי החולים כשמתנדבי אגף השמחה מגיעים למחלקות השונות חדורים בלהט של שמחה ואור, מדליקים נרות, מחלקים סופגניות ובעיקר מעלים חיוך וניצוץ של תקווה בעיניהם של החולים במילים חמות, בחיבוק תומך, בשירה וריקודים על הניסים ועל הנפלאות על מנת להשכיח ולהדחיק את החושך שעוטף אותם.

מסיבה מרכזית נערכה כמיטב המסורת לילדי אגף החניך המיוחד, האירוע התקיים באולמי "קונטיננטל" לכ-250 ילדים חולים ומוגבלים ובני – משפחתם. כאשר במשך מספר שעות נהנו הילדים ממגוון הפעלות וחוויות מלאי שמחה שנערכו במסירות ע"י אגף החניך המיוחד בניצוח מנהל האגף הרב נפתלי ויינברגר שיחי' ומשפחתו.

בהמשך הערב זכו הילדים והמתנדבים להתברך מפי האורח הדגול הגאון רבי יעקב אדלשטיין שליט"א רבה של רמת השרון שטרח לבוא ממרחק, במיוחד כדי להביע את הערכתו וברכתו לרפואה וחיים,

האורח הגר"י אדלשטיין שליט"א נשא דברי חיזוק חמים תוך מתן דגש על ייחודיותן ושליחותן של נשמות הילדים הללו בעולם וכמה גדול שכרם של כל מצדיקי הרבים העוסקים בעזר וסיוע לאותם ילדים, הוא סיים את דבריו תוך הודיה על שזכה לבוא לחזות במפעל חסד זה ולהיות שותף במעשי קודש נשגבים של נשמות גבוהות אלו.

רפואה וחיים (20)

האורח בירך אישית את הילדים הנרגשים והביע את התפעלותו והתרגשותו העצומה ממסכת החסד הנדירה שנפרשה לנגד עיניו, כשהוא מאחל הצלחה לראשי הנהלת רפואה וחיים בהערכתו הרבה למפעלות החסד והעשיה הגדולה והרצופה בכל שבתות ומועדי השנה.

המחלקה הרגשית ברפואה וחיים הדליקה והציתה לבבות משך כל ימי החנוכה, מידי יום נערכו מסיבות בבתי חולים לתשושי נפש במחלקות הפתוחות ובמחלקות הסגורות בבית החולים בפרדסיה, במחלקה השיקומית בתל השומר בכפר בני ציון בראש העין ובעוד מקומות המהווים בית לאנשים תשושי נפש ומדוכאי רוח.

היה אלה מחזות של קידוש ה' מעוררי השתאות, מחלקת השמחה פקדה מקומות אלו מידי יום, ברגישות ובמיומנות הביאו את החוסים להשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה, נתנו להם תחושה של חגיגיות ביתית, והדליקו את האור והניצוץ היהודי בעיניהם הכבויות וחיממו את ליבם במילים חמות ומעודדות.

חלקם דמעו מהתרגשות מכך שיש אנשים שעדיין זוכרים אותם, ובאים לשמחם בכל חג ומועד תוך שירה ריקודים וחלוקת כיבוד ממטעמי החג.

הנהלות בתי החולים אלו מתייחסות לפעילות זו בכל פעם מחדש בהערכה והוקרה עצומה, מודה למתנדבים ומדגישה להם עד כמה פעילות זו משפרת את תפקודם של התשושים ומשאירה אותם עם רצון להתמודד בקושי אותו הם חווים.

מנכ"ל האגודה הרב ברוך הימל הי"ו משבח את ראשי הפעילים בראשותו של יו"ר האגודה, הרב יצחק רוט הי"ו יחד עם ראש אגף מילוי משאלות המסור לעבודת השמחה ללא ליאות הר"ר פנחס שרף, שבצוותא עם כל המשמחים המסורים ובראשם בעלי מנגנים מפורסמים מקדישים מזמנם ולא מוותרים על הזכות והשותפות הכבירה והמאירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture