ל"ב שנים לבבא סאלי: הילולא והכנסת ספר תורה באשדוד

מאות השתתפו בהילולה והכנסת ספר תורה בראשות נינו האדמו"ר רבי שמואל טולידנו רב בית הכנסת "בית מאיר" באשדוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הילולת הבבא סאלי והכנסת ספר תורה בראשות נינו האדמור רבי שמואל טולידנו (1)

מאות השתתפו בהילולת הבבא סאלי זי"ע והכנסת ס"ת שנכתב לע"נ מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל באולם המפואר 'בלה וידה' בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ובראשם נינו של בעל ההילולא האדמו"ר רבי שמואל טולידנו רב בית הכנסת 'בית מאיר' ברובע הסיטי.

ספר התורה המהודר נכתב ונתרם לע"נ של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ונקבע הסיום למועד ההילולא של האדמו"ר הבבא סאלי זי"ע במלאת ל"ב שנים להסתלקותו. עם כתיבת האותיות האחרונות בס"ת הוכנס ספר התורה לתיק מיוחד ומפואר שנתרם ע"י מקורביו של האדמו"ר הגר"ש טולדינו המשתתפים בקביעות בשיעוריו.

ספר התורה הובא לאולם בו התקיימה סעודת ההילולא ושם פצחו בשירה ובריקודים לכבודה של תורה. לאחר שהונח ספר התורה בשולחן הכבוד נשאו דברי תורה מפי הרבנים. את הערב הנעים הזמר מידד טסה ותזמורתו.

דברי ברכה נשא יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, שהזכיר את הזכות הגדולה והכפולה של ערב קדוש זה, גם ההילולא לכבודו של הבבא סאלי זי"ע וגם הכנסת ספר תורה לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל והזכיר את הפסוק "וישראל אהב את יוסף" שידוע כמה שאהב והעריך האדמו"ר הבבא סאלי רבי ישראל אבוחצירא זי"ע את מרן הגר"ע יוסף. בדבריו שיבח את הפעולות הברוכות של מוסדות התורה והחסד 'בית מאיר' בראשותו של האדמו"ר הגר"ש טולידנו בשיעור המרכזי בכל יום שלישי בו משתתפים מאות מתושבי העיר ואף העיד שהשתתף לא פעם, וראה את הציבור שמגיע במסירות לשמוע את דבר ד'.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר בנש"ק הרה"צ רבי שמואל טולדינו נינו של בעל ההילולא זי"ע. בדבריו העלה על נס את דמותו הגדולה של זקנו סידנא בבא סאלי זי"ע והזכיר מהנהגותיו הקדושות בעבודת ד' וסיפר כמה שהיה חשוב בעיני האדמו"ר הבבא סאלי זי"ע חינוך ילדי ישראל לתורה, באותה תקופה שהיה עדיין במרוקו, בנו של שר המשטרה היה חולה מאוד ולקחו אותו לכל הרופאים ולא מצאו לו רפואה, עד ששמעו על הצדיק הבבא סאלי שעושה ניסים ונפלאות ומיד לקח שר המשטרה את הבן שלו החולה לבבא סאלי ובירך אותו.

אחרי כמה ימים התחיל להראות סימני חיים עד שלאט לאט הבריא לגמרי. אותו גוי שר המשטרה היה מכבד מאוד את הבבא סאלי מסופר כמה הצדיק היה דואג שיהודים יחנכו את הבנים שלהם בדרך התורה והמצוות, כי הבנים של האדם זה ההמשכיות של עם ישראל והממשלה גזרה שכל יהודי חייב לשלוח את הבנים שלו בבתי ספר של הממשלה ששם אין לימודי יהדות ולא מחנכים בדרך ישראל סבא והדבר הזה היה קשה מאוד לאדמו"ר הבבא סאלי עד שהחליט לקום ולנסוע לביתו של אותו גוי שר המשטרה וביקש ממנו שיבטל הגזירה.

אמר לו שר המשטרה: כבוד הרב, אני שר המשטרה ולא שר החינוך, אין בכוחי לבטל את הגזירה, אמר לו הבבא סאלי אתה תוכל לבטל את הגזירה! ותוך כדי הפגישה נכנסו שליחים מהמלך ובישרו לשר המשטרה להפתעתו הרבה כי המלך ממנה אותך להיות גם שר החינוך, ואז כולם הבינו מה זה כוחו של צדיק, אם הצדיק אמר לו שיש בכוחו לבטל את הגזירה אז מן השמים משנים הכל וממנים אותו גם לשר החינוך – צדיק גוזר והקב"ה מקיים. בסיום בירך את הקהל הרחב שיזכו להיוושע בתשועת עולמים בזכות בעל ההילולא שהיה נקרא בפי כל 'בבא סאלי' שבתרגום, זה: אבא של התפילות.

לאחר ההילולא בחצות לילה יצאו קבוצה גדולה להתפלל על ציונו של בעל ההילולא האדמו"ר סידנא בבא סאלי זי"ע יחד עם האדמו"ר הגר"ש טולידנו שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture