אלפי חסידי סאטמאר שהו בשבת במירון • תמונות ראשונות • סקירה מיוחדת

אלפי חסידי סאטמר שהו בשבת האחרונה במירון בראשות כ"ק האדמור בצילו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי • בחסידות מסכמים בסיפוק כי למרות עומס המשתתפים עברה השבת ההיסטורית בשלום מתוך התעלות רוחנית • סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

אלפי חסידי סאטמר שהו בשבת האחרונה במירון בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א בצילו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. בחסידות מסכמים בסיפוק כי למרות עומס המשתתפים עברה השבת ההיסטורית בשלום מתוך התעלות רוחנית.

בתחילת השבוע כאשר ההכנות לשבת הגדולה היו בשיאן הבינו העסקנים שמספר המשתתפים יעמוד סביב המספר ה5000 איש והכינו את המקומות לציבור זה אולם בסוף השבוע לקראת השבת ואיתה הרגש הרוחני של שבת במירון עם האדמו"ר מסאטמר התברר למארגנים כי מספר הנרשמים הגיע לכ7000 איש ובעקבות כך עברו להתארגנות חירום וכבר ביום רביעי הקימו במירון בשטח בויאן 2 אוהלים מיוחדים עם מיטות לאכסן בו את האלפים החדשים שהצטרפו.

כאשר ירדה השבת על אתרא קדישא והאלפים התחילו לנהור לעבר היכל התפילה שנבנה במיוחד ממש ליד פתח הכניסה למערת הרשב"י הבינו העסקנים שהמהנדסים לא ידעו על ציבור גדול כ"כ וזאת בנוסף לזה שגם לישובים הסמוכים הגיעו מאות שלא יכלו למצוא מיטה פנויה ביישוב מירון

במשך כל השבת עמדו שם 2 מהנדסים (לא יהודים) ו4 ראשי המשטרה (דרוזים) שנשכרו במיוחד ע"י וועד המארגן לשבת הגדולה והם הבינו שלא ניתן להכניס את כל הציבור האדיר להיכל התפילה מחשש שח"ו יקרה אסון המוני. ולכן בתחילת מנחה ערש"ק ביקשו השוטרים שלא יהיה בהיכל יותר מ5000 איש כפי האישור שנתנו המהנדסים ואכן לא כולם נכנסו להתפלל בבת אחת. כמו כן ביקשו המהנדסים לא לרקוד בר יוחאי כנהוג רק לשיר את הזמר על המקום בלי רקידה ואכן אלפים נשארו בחוץ והם עמדו סביב האוהל למטה ושם התפללו.

לאחר תפילת מעריב שהסתיימה בשעה 21.00 לערך ירדו כולם לסעוד את סעודת שבת ובשעה 23.00 נכנס האדמו"ר שליט"א להיכל הטישים לעריכת הטיש שנמשך עד השעה 4 לפנות בוקר בהשתתפות אלפים.

מיד אחרי נטילת ידים וברכת המוציא נשא האדמו"ר מדברות קדשו בקצרה ואמר שהיות ולא רקדו בתפילה ירקדו כעת והאדמו"ר יצא בריקוד סוחף לזמן רב. אחרי ברכת המזון התקיים המצוה טאנץ לרגל שבת שבע ברכות לנישואי בן הגרח"צ מייזליש ר"י סאטמאר בני ברק.

גם בשבת בבוקר עמדו המארגנים ליד היכל הטישים כדי למנוע כניסת ההמונים שעמדו מסביב לאוהל והתפללו עם האדמו"ר שירד לפני התיבה לתפילת שחרית. בעת אמירת אהבה רבה שרו את הניגון הנהוג בחסידות סאטמר בחג השבועות ומפאת ריבוי תומכי המוסדות החליטו לחלק את העליות לדייני הקהילות בעולם ששבתו ג"כ במירון.

בדקות אלו התחיל האדמו"ר שליט"א עריכת סעודה שלישית שימשך כשעתיים ובשעה 23.00 יגיע האדמו"ר שליט"א להדלקה הגדולה בחצר האחורי של מערת הרשב"י . בשעה הקרובה ייצאו אוטובסים מירושלים בני ברק ועוד במיוחד למעמד ההדלקה.

אחרי ההדלקה יתקיים המלוה מלכה רבתי בהיכל הטישים ובו ישא האדמו"ר שליט"א את "הדרשה המרכזית" בעניני השעה והזמן.

תמונות ראשונות מסעודה שלישית: 

מירון סאטמאר סעודה שלישית (1) מירון סאטמאר סעודה שלישית (2) מירון סאטמאר סעודה שלישית (3) מירון סאטמאר סעודה שלישית (4) מירון סאטמאר סעודה שלישית (5)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture