בעלזא לובשת חג: תכונת שיא והתרגשות רבתית לקראת המעמד ההיסטורי

JDN עם כל הפרטים לקראת המעמד ההיסטורי של ה'התוועדות המרכזית' דחסידי בעלזא • המעמד יתקיים בירושלים ויעמוד בסימן התפתחות מוסדות החינוך של חסידי בעלזא בארץ ישראל בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

עם התקרב מועד הכינוס הגדול של חסידי בעלזא, "ההתוועדות המרכזית דחסידי בעלזא", בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א גוברת התכונה בקרב החסידים. המועד שנקבע ליום הוועד: הוא בשבוע הבא יום שלישי שנכפל בו כי טוב, כ"ו באדר השני תשע"ו, אשר החסידים מלאי התרגשות וציפיה דרוכה לקראת המעמד ההיסטורי והמיוחד הזה.

מעמד רב הוד ברב עם ובהדרת מלך במקהלות אלפי חסידי בעלזא המתכנסים לכבוד התורה • הכנה רוחנית מיוחדת באמצעות לימוד כל התורה כולה ע"י חסידי בעלזא לכבוד המעמד המאחד, המעמד ייערך במתחם הענק של אולמי 'ארנה' בשכונת מלחה בירושלים עיה"ק, שנשכר כולו ויוכשר בעמל רב לקליטת הקהל הרב הצפוי להגיע. האולם הענק בן למעלה מ-11,000 מקומות ישיבה, יחולק ויותחם מראש למספר מתחמים, ובמרכז האולם הענק – בימת הכבוד, מתחם פרנסי המוסדות, מתחם עסקני ומנהלי מוסדות בעלזא בארץ, ומסביב מתחמי ציבור חסידי בעלזא, תלמידי הישיבות ועוד, כאשר במקביל הוקצה גם מתחם מיוחד עבור ציבור נשי אנ"ש.

הכניסה לאולם הענק, תתאפשר אך ורק באמצעות כרטיס כניסה אישי – אשר חתום ע"י גורמי הבטיחות ואינו ניתן להעברה – המחולק בימים אלו בבתי אלפי החסידים ע"י עשרות ה'שגרירים' הנאמנים, נציגי "מרכז מוסדות בעלזא" המבקרים בימים אלו בבתיהם של חסידי בעלזא.

מתחם ארנה הענק, צפוי להיפתח לקהל הרחב – שיגיעו באמצעות מאות אוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ – בשעה 18:20. עד לפתיחת שערי האולם הענק יוגש לציבור הרחב כיבוד קל כדי להשיב את לבם בהרחבה ובנחת. בשעה 19:20 ייפתחו השערים של האולם, והקהל יוכל להיכנס אל האולם פנימה, דרך עשרות פתחי הכניסה מסביב לרחבי האולם. הסדרנים יכוונו את הקהל שמתבקש לשים לב למתחם הישיבה המוגדר על כרטיס הכניסה האישי, כמו כן גם על מספר השורה והכסא, וכל זאת על מנת לשמור על הסדר הטוב במהלך האירוע כולו.

בדוכן מיוחד בפתח האולם, יחולק עבור קהל תומכי מוסדות התורה והחינוך הספר המיוחד 'הממלכה', הרואה אור בימים אלו בפורמט מהודר ומושקע במיוחד, ומלא מזן אל זן באסופת מאמרים רבי תוכן אודות יסודה, תחייתה, תקומתה ופריחתה של חצר הקודש בעלזא מימים ימימה ועד היום הזה. מדור מיוחד מוקדש בספר 'הממלכה' לברכות ואיחולים אל מול פני הקודש, קמי עט"ר כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א. הספר יינתן לכל אחד בכבוד, באמצעות הצגת הקופון המצורף לכרטיס האישי.

ציבור הנשים, שיזכו אף הן להיות נוכחות בכל מהלך הכינוס ההיסטורי – תכנסנה מכניסה נפרדת המתוחמת במיוחד עבורם, תוך הקפדה מרבית על כל כללי וגדרי הקדושה כראוי וכיאות. אף במתחם הנשים, יוגש כיבוד קל טרם הכניסה לאולם, שתתאפשר אך ורק לבעלות כרטיס אישי. למען הבטיחות והסדר, לא תותר בשום אופן הכניסה לעגלות ולילדים.

בכל מהלך האירוע, כמו גם בכניסות וביציאות, במעברים ובשלל המתחמים, יוצבו סדרנים הממונים על שמירת הסדר וההקפדה על כל הוראות הבטיחות והסדר באולם הענק, זאת על מנת להבטיח בעז"ה את קיום האירוע בסדר מופתי ובארגון מושלם להנאת אלפי המשתתפים עצהיו"ט. הציבור בהמוניו, נקרא בזאת להישמע בכל זמן ומקום להוראות הסדרנים הממונים כראוי וכיאות.

האירוע ייפתח אי"ה בתפילת מעריב. לאחר דברי פתיחה ובמהלך הערב כולו, ייהנו קהל האלפים ממחרוזת יצירות מוזיקליות מרגשות ומפעימות, בביצועים מרהיבים, ע"י מקהלה מורחבת ומיוחדת דחסידי בעלזא, בשילוב עם מקהלת הילדים – פרחי בעלזא, בניצוחו של הר"ר אלתר מאיר קאליש הי"ו, ולקול שירת הפעמונים של הבעל מנגן חצרות קדשנו מזה רבות בשנים, המחנך המפורסם הרה"ג רבי ירמי' חיים דמן שליט"א, מראשי מתיבתא בישיבה"ק לצעירים "צור יעקב" טלז.

את מהלך הערב כולו, תלווה תזמורת גדולה רבת נגנים, תחת שרביט ניצוחו של אמן הרגש, הר"ר דוד קאליש הי"ו אשר יטיב להגיש לציבור המשתתפים את מיטב יצירות וניגוני חצר הקודש חדשים וגם ישנים.

את מסכת הנואמים יפתח בדברים היוצאים מהלב, העסקן הנמרץ לכל קדשי בית בעלזא, הרה"ח רבי יחיאל מיכל דב הלברשטאם שליט"א, בנו וממשיך דרכו של העסקן הנלהב לחצר הקודש מי ששימש בנאמנות יו"ר "מרכז מוסדות בעלזא באר"י" שבארה"ב, הרה"צ רבי חיים דוד זצ"ל אדמו"ר מקשאנוב.

לאחר דבריו תוגש בפני הציבור, היצירה המרהיבה, "מה נשתנה?!" על כוחו וסגולתו של בעלזער חסיד, בהגשה מיוחדת ומושקעת על הבמה, בשילוב תכנית מוזיקלית עשירה ומרגשת, הפותח צוהר להתבונן ברגש על עברה המפואר של חצר הקודש בעלזא ופריחתה מחדש עד הלום תחת נשיאותו הרמה של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א.

את נאום הכבוד ישמעו ההמונים מפיו של הגאון הגדול פה מפיק מרגליות רבי פנחס פרידמן שליט"א, ראש הכוללים דחסידי בעלזא, בעמח"ס פרי הדר, שבילי פנחס, משוש דודים ועוד.

ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל, בשמחה והתרגשות בלב כל חסידי בעלזא, יופיע בהדרו כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א. בתחילה ישא דברים פרי קודש הילולים, הרב הגאון הצדיק רבי אהרן מרדכי שליט"א, בנו יקירו וחביבו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א.

במרכז ההתוועדות ישמע דבר הקודש ברמה, דא"ח מפיו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, לחזק ולאמץ את לבבנו ולהורות לנו הדרך נלך בה והמעשה אשר נעשה.

במרכז המעמד ההיסטורי, תוגש מול פני הקודש 'מנחת תודה', אותה מכינים בימים אלו רבבות אלפי חסידי בעלזא, זקנים עם נערים, בכל רחבי תבל, בדמות תוספת לימוד וקבלות טובות בכמות ובאיכות, שנלמדו וקיבלו ע"י כל הקהל הקודש לרגל המעמד, ויוגש קדם פני כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, כמנחת תודה וכמתנה אישית של כל אחד ואחד מחסידי בעלזא מנער ועד זקן.

הועדה המכינה, על שלל המטות והאגפים השונים, פועלת בימים אלו ללא לאות, ומשם נמסר, כי כרגע אנו ניצבים בישורת האחרונה של ההכנות הקדחתניות, להצלחת המעמד בעז"ה, שיהיה לשם ולתפארת לכבוד שמים ולכבוד בית בעלזא. עוד נמסר, כי בימים הקרובים יפורסמו פרטים נוספים אודות כל סדרי האירוע מתחילתו ועד לסיומו, וכל שאר הפרטים הנוספים החשובים, הנוגעים לידיעת הציבור לקראת המעמד ההיסטורי.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture