גם בצאנז ילמדו במשמרות ג' ימים ברציפות

כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א: "בכל בתי מדרשנו, בכוללים ובישיבות הקדושות, יסדרו ענין הלימוד במשמרות משך ג´ ימים ברציפות" ■ "וכן דכירנא מימי המלחמה בשנת תשכ"ז אשר כזאת הנהיג כ"ק האדמו"ר זצוקללה"ה בישיבה, ואמנם ראו ישועת השם ונפלאותיו" ■

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"את אחי אנכי מבקש, שבכל בתי מדרשנו, בכוללים ובישיבות הקדושות, יסדרו ענין הלימוד במשמרות משך ג´ ימים ברציפות. כל משמר יהיה בן ד´ שעות ויהיו בו לכה"פ מנין לומדים, וילמדו יומם ולילה בלא הפסק, כשבזמן שאלו יתפללו שחרית בזמן זה ישבו אחרים ויעסקו בתורה, וכך ילמדו ויהגו בתורה הקדושה ללא הפסק רגע", דברים אלו נאמרו ע"י כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א, בעידן רעוא דרעוין בשבת קודש פר´ פינחס.

קרא עוד:

[postim]

כ"ק האדמו"ר שליט"א, הזכיר בדבריו, "וכן דכירנא מימי המלחמה בשנת תשכ"ז אשר כזאת הנהיג כ"ק האדמו"ר זצוקללה"ה בישיבה, ואמנם ראו ישועת השם ונפלאותיו". והוסיף כ"ק האדמו"ר שליט"א, שקריאה זו התפרסמה בשבוע שעבר ע"י מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, שמקובל מהרמח"ל ללמוד ג´ ימים מעת לעת ברציפות להסרת גזרות קשות.

בהמשך דבריו הזכיר האדמו"ר שליט"א, "דהנה כלל ישראל בכל שנות גלותם התענו בסבלותם, עתים סבלו מידי הגויים הרוצחים אשר מיררו את חייהם בכל מיני פורעניות וגזירות רעות וקשות, ועתים שעיקר הסבל היה ממרשיעי הברית פורקי העול שניסו להעביר על הדת רח"ל. ועל עת אחרית הימים בעקבתא דמשיחא חזה אסף ברוח קדשו כי הצרה תהא כפולה הן מבית והן מבחוץ, ועל זה קונן ואמר ´כי הנה אויביך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש´".

"היינו שמחד גויי הארץ מכינים כלי זין להשמיד ולאבד את שארית ישראל ח"ו, ומאידך גם שונאי הדת מהע"ר ´על עמך יערימו סוד ויתיעצו על צפוניך´ שמסיתים את תועי הלב נגד לומדי התורה וכוונתם לעקור תורה מישראל ח"ו. ומפרש ואומר כי אלו הראשונים ´אמרו לכו ונכחידם מגוי´, ואלו האחרונים אומרים ´ולא יזכר שם ישראל עוד´, כפי שנודע מספה"ק כי ישרא"ל נוטריקון יש שישים רבוא אותיות לתורה, והיינו שכל מגמתם ושאיפתם אשר ח"ו ככל הגוים יהיה בית ישראל רח"ל היל"ת".

"בנוסף גם על זה דווה ליבנו, שבשעה גורלית הלזו כמה צדיקים וגדולי תורה ממנהיגי הדור זקוקים לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל, השי"ת ישלח להם מהרה עזרו מקודש בבריות גופא ונהורא מעליא, וכבר הורונו חז"ל (ברכות יב:) אם תלמיד חכם הוא צריך שיחלה עצמו עליו, ודרשוהו מהכתוב (תהלים לה, יג) ואני בחלותם לבושי שק וגו´ עיי"ש".

"על כן בשעה זו אין לנו אלא לקיים מילי דאבות, אשר הרבה פעמים שמענו מכ"ק אאדמו"ר זצוקללה"ה, כי בדור עני הלזה עיקר המשכת הרחמים הוא על ידי לימוד התורה דייקא. לזה אין לנו עצה אחרת, אלא, ליטול אומנות אבותינו בידינו ולהרבות בלימוד התורה הק´, שבה נכללות כל הישועות לכלל ולפרט, ואמר הכתוב (משלי ג, ח) ´רפאות תהי לשרך ושיקוי לעצמותיך´".

"ומיותר לומר כי זו היא העצה המועילה ביותר שתעמוד כנגד כל הגזירות וכוחה יגן על הכלל כולו, וכל שכן וקל וחומר כאשר הגזירה חופפת על עצם לימוד התורה. ובזכות זה יעזור הקב"ה שתקויים הבטחת הכתוב (ישעיה ח, י) ´עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו ק-ל´".

"ובזכות זה תתקיים נבואת חז"ל (ירושלמי ברכות פ"ד, ה"ג) כי באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה, היינו, שע"י שיעסקו באש התורה ככתוב (ירמיה כג, כט) ´הלוא כה דברי כאש´, בזכות זה ימהר לגאלנו, ויקוים בנו מאמר הכתוב (הושע ח, י) ´גם כי יתנו בגויים עתה אקבצם´, ויתעוררו עלינו רחמים וחסדים גלויים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין מה הרעש הגדול הזה?!
אין פה שום גזירה, צועקים וצועקים כאילו שלא יודעים מה לעשות, ומחכים לישועת השם, רק מה שצריכים לעשות זה אף אחד לא יעשה, פשוט להתנתק לגמרי מהם ולהפסיק לחלוב אותם כל הזמן, אז תראה שאין גזירה ואין כלום,
באמת חכמי חלם????

גם אחרי שתתנתק מהם ולא תקח מהם כסף, עדיין הם ירדפו אותך שתבוא לצבא בעל כרחך, גם אם לא תרצה, וינסו להצר את צעדינו בכל עת ובכל מצב ובכל זמן, ולכן אנו מחוייבים ומוכרחים לצעוק ולזעוק לה' אלוקינו שיושיענו מצרינו!

אל ליהודי
אתה לא צודק בכלל, או אפילו נאגיד שאתה צודק אז תוכלו לאמר גזירה, אבל לא עכשיו שאנחנו עם עשר עצבעות מביאים את הגזירה

אני חולק על דעתך, אנו לא מביאים על עצמינו כלל את הגזירה, רוב גדולי ומאורי הדור הם בדעה שמותר לקחת כסף מהמדינה, ואפי' שזה מלכות המינים, וכן היה דעתם של גדולי ומנהיגי הדור של אחר השואה מלבד כמה יחידים, אכן, יתכן שבאם יש אפשרות אחרת שאפשר לא לקחת מהם, עדיף לא לקחת, אך כאשר אין ברירה, ומכרח המציאות והמצב הכלכלי הקשה, מחוייבים לקחת, אז שוב אין לומר כי אסור לנו לקחת, ובכך לזרוק את עולם התורה לצוף על פני המים באין לחם לאכול לפי הטף וכו' וכו'.
ושוב גם אם לא נקח מהם תקציבים, הם ימצאו מה להעליל עלינו, כי זו מלחמת הסט"א והטומאה בצד הקדושה, שאין הם יכולים לראות ולסבול את עולם התורה שפורח ומלבלב, החינוך החרדי הוכח כהנכון, ואילו החינוך החילוני הקלוקל כבר הראה את תוצאותיו, ומקנאה הם מדברים ולא יותר, ועל כן כל הדיבורים על הפסקת התקציבים (שלכאו' אינם רלוונטיים כלל וכלל, מכיון שהרי אנו משלמים מיסים בדיוק כמו כל שאר תושבי ארץ הקודש), הם באויר בלבד, אכן כאשר הם עולים דרגה בהצקה לעולם התורה, שוב מזדעקים גדולי הדור ומנהיגי הדור, כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א הגראי"ל שטיינמן שליט"א ועוד לעורר את הציבור לא להיות אדישים, אלא להתפלל אל אבינו שבשמים, ולהרבות בכח התורה שגוברת על הכל, ע"כ.

ליהודי,
נו, נו, אתה באמת חושב שהם רוצים לגייס את בני הישיבות בגלל תקציבים?!!
אל תהיה תמים,
כואב להם בעיניים לראות את הפריחה של עולם התורה ואת הגידול שלנו בלעה"ר, בשנות התשעים הם ניסו להלחם בזה ע"י יבוא מאות אלפי גויים מרוסיה, עכשיו מנסים לגייס ע"מ לפגוע בטהרת הישיבות, המטרה שלהם היא לראות את כולם חילונים, בפשטות שנאת עמי ארצות לת"ח.
זה תהליך שנמשך כבר כמה שנים מהדלת האחרוית ע"י "עידוד" הבני ישיבות להשתלב בשוק העבודה. ראו שנכשלו אז התחילו לפעול בגלוי.
אם גדולי התורה מזדעזעים מכך אז רק אתה לא?
אתה מבין יותר מהם?

לכל התמימים ותינוקות שנשבו
אתם לא מחדשים לי כלום שהם רוצים להוריד לנו את הזקן והפאות רח"ל,
רק הבדל אחד יש ביני ובינך אני יודוע את זה כל הזמן ולוחם אתם כל הזמן ולא לוקח מהם אפילו שקל אחד, (אפילו שמותר לשיטותך) אז אם יש גזירה אני לא בוכה וממשיך להתנשק אתם, אלא עומד וצועק ולא מתרגש מהם,
אגב שתידע שיש הרבה יהודים שלא לוקחים פיצועים מהגרמנים ימ"ש כי הם סוברים שאחד ששחט את כל המשפחה שלי אייך אני יכול לסלוח לו?
גם פה הגיע הזמן למסירת נפש ב"ה סאטמאר, תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, דושינסקיא, כולם מחזיקים את עצמם מבלי לקחת מהם אפילו גרוש אחד לא, עכ"פ ההבדל הוא אייך אתה רואה את זה שמותר? או אני לא רוצה אפילו שמותר בגלל שאני מכיר אותם

חשבתי שהמספר של התגובות המופיע בכותרת מתעדכן לבד. עכשיו אני רואה שכותבים את זה לבד, בכדי למיין את הרשימה ב'מוגבים'.

תסביר את כוונתך, בבקשה

כשכתבתי את תגובתי היה רק 5 תגובות ולמעלה היה רשום '6 תגובות'.

יהודי!!!
גם אני לא לוקח פיצועים מהגרמנים. [אין לי כח לחזור על כל פניני לשון הקודש שלך, זה משעשע מספיק גם בלי לחזור על זה שוב].

אבל שתבין מה שמדברים איתך. וכאן אסביר לך משהו. על ר' ברוך בער שמעת? היה לו ישיבה גדולה בקמניץ שבליטא. הוא היה אולטרא קנאי, לא סתם. הוא כותב בהקדמה לספר שלו ברכת שמואל חלק ד', שרבי עקיבא מסר נפש כדי ללמד תורה בהקהלת קהלות ברבים דווקא, כי רק ככה יכול להיות קיום לתורה לדורות הבאים. ועל זה חייבים מסירות נפש.
אנחנו צריכים לקיים את התורה בישיבות גדולות וחזקות, רק ככה יש קיום לתורה.
הם רוצים לגזור גזירות שיהיו ישיבות עם מתי מספר. פעם הם עושים זאת בגזירות של תקציב, ופעם עם גזירה אחרת.
אנחנו דוקא רוצים לקחת מהם הרבה כסף, כמה שיותר, כדי שנוכל לבנות חיידרים גדולים, ובתי יעקב מפוארים, וישיבות ענקיות. כי רק ככה יש קיום לתורה. הלוואי שהיינו יכולים להוציא מהם יותר כסף, כמה שיותר, כדי שלתורה תהיה יותר הרווחה.
אתה חושב שאתם קנאים? בכלל לא. אתם מנותקים מהמציאות. ולא, תולדות אברהם יצחק לא מתקיים, זה ממש לא נכון. איך אפשר בכלל להשוות כמה מאות ילדים, לרבבות בני עולם התורה שמתחנכים בתלמודי תורות של ויז'ניץ, גור, בעלזא, סלונים, בויאן, ערלוי, סערט ויז'ניץ, צאנז, באבוב, ועוד עשרות חסידויות? איך אפשר להשוות תלמוד תורה אחד ליטאי שלא לוקח כסף מהמדינה לעשרות תלמודי תורות עם רבבות ילדים שצריכים את הכסף הזה רק בשביל שהתורה תוכל לפרוח?
לא, לא מפיהם אנו חיים, אבל מהכסף שלהם אנחנו נשתדל לקחת כמה שיותר, כדי שנוכל להפריח את התורה לדורות הבאים בגדול, לא בקטן.

לכבוד יסי היקר
קודם כל אני מתגאה בזה שאני לא טוב עם השפה שלך העברית הקדוש,
ושנית כל פעם זה היה נושא לויכוח, היום ב"ה מי שרק רוצה יכול לבד לראות מה זה כח הפועל , קח כמה שיותר מהם, ואח"כ תבכה מה הם רוצים ממנו? אוי! הצילו! הם רודפים אותי הם רוצים לקחת אותי לצבא!
התשובה הוא כן הם ירדפו אותך כל זמן שאתה תחלוב ממנו, והם גם צודקים אתה לוקח ממנו? אני רוצה ממך,
ושנית כל אני כן משוה תולדות אהרן יש להם ב"ה למעלה מאלף תלמידים מבלי תקציבים מהם, בגל זה
ב"ה אין אצלם אנשים שמשרתים בצבא, שירות אזרחי, שירות לאומי, וגם אין להם משטרה כמו שזה כבר גם ניכנס רח"ל בחסידיות,
והעיקר ההבדל הגדול שאנחנו היהודים (לא כפי שאתה אומר הקנאים) עומדים בעוז ובגבורה ולא לוקחים שקל אחד מהם אז אין לנו שום ענין אתם ואין להם שום תביעה נגדי כי אני לא לוקח אז אני לא צריך לשלם, וס"ה מה יוצא שאתם מלכלכים ואנחנו אוכלים את זה,

יהודי!!!!
אתה מתגאה שאתה לא יודע לשון הקודש? אתה מתגאה שאתה לא מבין עברי טייטש בתפילה כי אתה לא יודע לשון הקודש? אתה מתגאה שאינך הוגה כראוי את פסוקי התורה הקדושה כי אתה לא יודע לשון הקודש? מה זה שייך לעברית של הציוניים?

לגופו של ענין, איני רואה שום כח הפועל, אף אחד מרבבות אלפי היהודים מויז'ניץ, בעלזא, גור, צאנז, סערט ויז'ניץ, פוניבז', נדבורנה, סלבודקא, וכו' וכו', אינו טיפה פחות חרדי וערליך מהסאטאמורים. ואם כבר אדרבה, הרי שעובדה ידועה ומפורסמת בשער בת רבים, שבכל המקומות הנ"ל, יש הרבה יותר חיי תורה וחסידות ויראת שמים מיט אפארצייטישע חן וטעם, מאשר במחוזות שונים בויליאמסבורג.
ולא אמרתי שאתם "הקנאים", ממש לא. אני בכלל לא חושב שאתם קנאים, אמרתי שאתתם חושבים שאתם קנאים, וזה ממש לא נכון. אין לכם יותר קנאות מלכל יהודי שומר תורה ומצוות באמת בשום מקום אחר. יש לכם שיטה, ושיטה של דעת מיעוט מגדולי ישראל, ואתם צריכים להבין את זה שרוב גדולי ישראל, ורוב בני היהדות הנאמנה ברחבי תבל, לא קיבלו את השיטה שלכם.
אוקיי?
ופעם אחרת, לפני שאתה מגיב, תנסה להבין ולקרוא לשון הקודש [מהסידור ומהחומש ומהמשניות, כדי שתוכל להבין יותר טוב מה שאתה קורא, ובפרט להבין יותר מה שאתה כותב בשפה מאוד עילגת.

ערלעדיגט?

יהודי לא צודק בכהוא זה עיין ערך ווילמסבורג שירדו פלאים לדיוטא תחתונה
מי שלא יודע שלא ידבר לצערי אני כן יודע שיש אברכים ובחורים ובחורות מבתים חשובים מאוד שפרקו עול תורה ומצוות חלקם נשארו עם השטריימל וויסע זאקן ומחללים שבת ואכלים נבילות וטריפות ביוה"כ בלי לחלוחית אידישקייט ואני לא מדבר מבחורים צעירים אלא אברכים באים בשנים שביום בהיר אחד התחילו ללכת לקלויסטר עם הווייסע זאקן!
אני יודע שכל מי שלא ראה את זה לא יאמין לי כמו בשואה כשאמרר ששוחטים יהודים בפולין אף אחד בכל העולם לא האמין לזה
ובצניעות הנשים הם גם בדיווטא התחתונה ממש וללכת לערכעות ולמסור יהודי אחר [המתחרה] לעכו"ם ג"כ דבר שבשגרה
30 אחוז מהאברכים העובדים נכשלים יום יום בחמורות שבחמורות ואח"כ שואלים איך יכול להיות שהם לא מתפללים וקושי מניחים תפילין
זה החינוך הקנאי כביכול שכל הרבנים בכל העולם יש להם גם נגיעות משלהם והם השתחוו לבעל (זה אומר הציונים ע"י שלקחו כסף) ואין להם שם עליונות בראש ושום הכנעה לדעת תורה [כי לשיטתם אין כזה דבר דעת תורה!!] אידך פירושא זיל גמור

נכון צודק מיליון אחוז

מעיד אני עלי שמים וארץ ש'נכון צודק עם כל מילה
ובעולם רחב לא יאמינו לאיזה שפל המצב הגענו בווילמסבורג הגם שיש עדיין המון יהודים חסידים שומתו"מ אבל יש גם הרבה ממה שנכון כתב
וכלשון הגרצ"מ גילברברג שנה שעברה בשל"ס שבת חזון כל שעה יוצא באמריקה רכבת לאושוויץ יש שואה ברוחניות במלוא המובן
ופשוט שאלו שאין להם אימון ברבנים הם הראשונים לגלוש
ולא הבעלזאים וגורים והויזניצר (ב"ב) (וסערט)

יהודי!!!!!!!
תתיאש כבר מלפרסם שיטתך שלא יקבע לאף אחד בלב חבל על האנרגיה שלך
יוסי ונכון יודעים איך לבעוט בך שתפסיק לחשוב כמו שחינכו אותך שכל הגדולים היה להם נגיעות ושוחד והשתחוו לצלם עבור כך.. עפרא לפומך!

יהודי שוטה! אכן נודע רבינו הקדוש שפיקח היה מה ראה???
הלא כל הזמן אמרו כח הפועל בנפעל וכן הלאה. שבזה שלוקחים כסף מהמדינה בסוף הם שולטים עלינו, האמנם כבר 64 שנים שלוקחים כסף מהמדינה הטמאה, ובזה בנו מאות בנינים לתפארת ולכבוד שמים, החזיקו רבבות תשב"ר בדרך המסורה וברוח ישראל סבא, וכאשר הם רצו להתערב בתוכניות הלימודים עמדו גדולי ישראל (לא מהעדה חרדית, ולא ממונרו, ולא מוומב"ג) ועמדו נחרצות לבל יתערב זר במחננו, ואכן הצליחו לשמור על הקודש,
אז היכן הוא השיטה שאתם אומרים שע"י הכסף שלהם בסוף הם מכתיבים לנו מה ללמוד, הלא עתה הוא ההוכחה הברורה שאינם יכולים לשלוט על דעתנו כלום.

אמנם התירוץ הוא כפי שהורה זקן הרה"ק בעל השפע חיים מצאנז זי"ע ועוד כל גדולי הדור הקודם זי"ע שחיו כאן בארה"ק וראו בעיניהם הטהורים את קיום העולם, שהכסף שלוקחים זה לא מהם אלא שלנו, ולכן ג"כ אין כח הפועל בנפעל, הכסף שאנו מקבלים זה אחוז קטן ממה שאנו משלמים מיסים – אנחנו מקבלים בחזרה, והדבר פשוט ואין צורך באריכות,
ועוד זאת שאם אכן זה היה מצד הסט"א אז לא היה כ"כ קשה להעביר כל תקציב לישיבות ולכוללים, אלא להיפך היות וזה להגביר כח הקדושה, והסט"א איננה חפיצה בכך לכן יש ככ"כ הרבה התנגדות דקדושה.

וכידוע דמסודות תולדות אהרן וסאטמאר וכן הלאה שלא לוקחים כסף שלהם עצמם בחזרה, הם נותנים זאת ישר לעוד אולם תרבות מחללי שבתות ועוד מקומות ספורט וכן הלאה.
ועוד רבות אפשר להאריך בכך ואכהמ"ל. וכפי שאמר אהדמו"ר מבעלזא שליט"א בשטייעדיגע תורה המפורסם, שאת הספר ויואל משה אפשר לדפדף דף אחרי דף ולהפריכו מיני ביה, אך אם על ביטוי כזה סבל עשרות שנים בטרור שאין כמוהו, ורק עתה על מנת להרבות שלום כביכול עשה מש שעשה אינו אומר כלום על השיטה שעתה ראתה את תוצאותיה,
אך כל אלו אינו בא ח"ו למזער את גודל תורתו צדקתו וקדושתו של המחבר הנ"ל מסאטמאר זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל

זה מפליא שכדי לקטרג על האגודאיסטים, מוכנים לעשות את כל שונאי הדת אנשים ישרים וצדיקים שרק לא מוכנים לפרנס לומדי תורה. ושוכחים שאינם שונים מכל המומרים והאפיקורסים שהיו לכלל ישראל במשך כל הדורות..
ובנוגע לדבריו אם היה מדובר בהפסקת תקציבים ניחא. אבל מדובר בקנסות אדירות של כסף בלא קשר לקבלת תמיכה מהמדינה. והרי על סאטמערער א` שיקבל קנסות בגובה שמדובר יצטרכו לעשות מגביות בכל א"י. זה פעם הראשונה שמדובר על דבר כזה. וראוי להתפלל שיתבטל הגזירה.

כל הדיון פה האם לקחת או לא לקחת כסף מיותר לגמרי.
אפשר לחשוב שכל הגולשים כאן יש להם 100% דעת תורה אחרי 80 שנות לימוד תורה בטהרה. את ההחלטה בזה תשאירו לגדולי הדור, החזון איש פסק לקחת, בסאטמר רב פסק שלא, מה לנו להכניס ראשנו בין ההרים הגבוהים? כל אחד עושה כדעת רבותיו, אבל לבוא ולזלזל בהנהגה ההשניה יש בזה ביזוי ת"ח.
הגדול דור של ההשקפה השניה טועה ח"ו ורק הגולש צודק….נו נו.
במקום זה, תתחזקו בתורה בהתמדה וביגיעה, היום כלל ישראל איבד את הרב אלישיב זצוק"ל ואת השמירה וההגנה על עמ"י מתורתו תורה לשמה!
הקב"ה בא לזעזע אותנו מידה כנגד מידה, המעטנו בחשיבותו של כל בן תורה לכלל ישראל, והנה הם באים וממעיטים בזה.
התרופה לכך היא רק אחת, התחזקות בתורה, וד' יעזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture