שליחו של טראמפ נגד חמאס: "גורם להתלקחות שמובילה למוות ואומללות"

ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקאי למזרח התיכון כתב טור ברשת CNN והתייצב לצידה של ישראל. "כוונת חמאס היא לגרום נזק גדול ככל האפשר לישראל. בעוד שחמאס מתמקד באלימות נגד שכניו הישראלים, הם הזניחו ולא הצליחו לשקם את החיים ברצועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ככל שמתקדם הסכסוך המתמשך בין ישראל והפלסטינים, קשה מאוד לדמיין שבעבר, התאחדו בני אדם משני העמים על מנת להיאבק בשריפות קטלניות", כתב היום ג'ייסון דב גרינבלט, השליח האמריקאי למזרח התיכון בטור מיוחד ל-CNN. "זה קרה לא פעם אחת, אלא פעמיים, גם ב-2010 וגם ב-2016, כשהפלסטינים נלחמו לצד שכניהם הישראלים בשרפות שפרצו בשטח ישראל, תוך שהם מצילים חיים ורכוש רב".

"במהלך חג החנוכה בשנת 2010, שריפה שפרצה בצפון ישראל ונמשכה 77 שעות סיכנה מאות אנשים והרגה 44 בני אדם (אסון הכרמל)", סיפר גרינבלט. "הכבאים הישראלים באזור התאמצו להאט את התפשטותה של האש, והשכנים הפלסטינים מבית לחם, ג'נין ורמאללה, ראו את מצב החירום בצפון והציעו את עזרתם".

גרינבלט המשיך וציין כי "ארבעה מכבי אש מאובזרים עם 19 כבאים פלסטינאים הצטרפו אל המאבק באש הקטלנית, ונאבקו בה לצד שכניהם הישראלים. בסיוע של 17 מדינות נוספות, הם הביאו ביחד להשתלטות על האש ומנעו הרס נוסף". לאחר מכן, תיאר גרינבלט את ההתרחשויות בגל השריפות שפרץ בישראל בשנת 2016, שנטען כי היו למעשה הצתות על רקע לאומני: "שש שנים מאוחר יותר, בנובמבר 2016, שוב הגיעו הפלסטינים לעזרת שכניהם, כאשר גל שריפות פרץ ברחבי ישראל".

לדבריו, "שתי הדוגמאות האלו מספקות הצצה למה שיום אחד יכול להיות באזור, ולמעשה, מה שצריך להיות בו. והיום, לישראלים ולפלסטינים יש סיכוי לעבוד ביחד שוב, כדי להיאבק נגד אויב משותף נוסף: החמאס".

בהמשך, נתן גרינבלט את הרקע לעליית חמאס לשלטון בעזה, הרקטות ששיגר בשנים האחרונות לעבר ישראל וטרור בלוני התבערה והעפיפונים של החודשים האחרונים, וטען כי "כוונת חמאס היא לגרום נזק גדול ככל האפשר לישראל. אבל, ממש כמו הנזק העצום שההצתות שלהם גורמות, החמאס כלל לא מתייחס לפגיעה הנרחבת בפלסטינים שחיים בעזה. בעוד שחמאס מתמקד באלימות נגד שכניו הישראלים, הם הזניחו ולא הצליחו לשקם את החיים ברצועה".

"דמיינו לעצמכם אזור שבו ישראלים ופלסטינים עובדים יחד לא רק כדי להילחם בשריפות, אלא גם כדי לבנות עתיד טוב יותר לבני עמם", כתב גרינבלט. "אנו מונעים על ידי החזון הזה. אנו מאמינים כי כבוד ושיתוף פעולה בין שני הצדדים יכול להוביל לחיים טובים הרבה יותר עבור כולם. ילדים ישראלים ופלסטינים ראויים לעתיד שבו עפיפונים ובלונים הם פשוט צעצועים, והם יכולים להיעזר בשכניהם בכל שעה שהם צריכים".

"חמאס בחר ללבות את האש במאמציו העיקשים וחסרי התוחלת להשמיד את ישראל, והרחיק כל תקווה לשלום", ציין גרינבלט. "אבל, זו לא הדרך היחידה שקיימת עבור הפלסטינים בעזה, וזה גם לא צריך להיות העתיד שלהם. אנו מקווים שיום יבוא, ובמקום לאפשר למנהיגיהם לגרום להתלקחות שלא מובילה לדבר מלבד מוות, הרס ואומללות, הפלסטינים בעזה יוכלו להצטרף לפלסטינים בגדה המערבית כדי להיאבק בשריפות ביחד עם הישראלים".

את הטור בחר לסיים גרינבלט בקריאה לתושבי עזה: "השאלה היא באיזו דרך יבחרו הפלסטינים בעזה. הגיע הזמן לכבות את האש ולבחור בשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture