רז ובנט. צילומים: פלאש 90

בימין מברכים, בשמאל תוקפים: המערכת הפוליטית מגיבה להחלטת המחוזי

בעוד בימין מברכים על החלטת בית המשפט בנושא ההסדרה ומגדירים אותה "החלטה היסטורית", בשמאל תוקפים בחריפות את הפסיקה. ח"כ מוסי רז: "לצערי, בנושא ההסדרה, בית המשפט הופך לסניף של מועצת יש"ע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המערכת הפוליטית מגיבה להחלטה התקדימית של בית המשפט המחוזי בענין ההסדרה. יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל: "זהו חודש מבורך של התיישבות. לאחר החלטת קבינט הדיור להקמת שלושה יישובים חדשים, מגיעה החלטת בית המשפט בנוגע למצפה כרמים. ההחלטות המשמעותיות הללו מחזקות ומרחיבות את ההתיישבות בארץ ישראל. נמשיך לפעול לטובתה ולמען התושבים. מי יתן והחלטה זו תפתח את הדלת להחלטות מושכלות נוספות של בית המשפט".
https://archive.jdn.co.il/news/israel/1045374
שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט: "ברכותיי לבית המשפט המחוזי בירושלים שפסק להסדיר את היישוב מצפה כרמים. אני שמח שההגינות והשכל הישר ניצחו. זו החלטה נבונה שהגיעה לאחר מאבק ממושך של תושבי היישוב. יגעתם ומצאתם, האמינו. השלב הבא הוא בניין היישוב והקמת משפחות לתפארת בו. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא אחת מאבני היסוד של העם היהודי בארצו. זהו עוד צעד בדרך להפיכת ההתיישבות לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "צעד קטן, תקווה גדולה. החלטת בית המשפט על החלת תקנת השוק (סעיף 5) על היישוב מצפה כרמים היא נוקאאוט. צעד חשוב בכיוון הנכון. אני שמח שהשכל הישר גבר ובעקבות ההחלטה אפשר יהיה להסדיר את מצפה כרמים ולהמשיך בהסדרת חלק גדול מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אני מברך את חבריי תושבי מצפה כרמים ומאחל להם לצאת סוף סוף לדרך חדשה של בניין ופיתוח הישוב. עוד אני מקווה שהמנהל האזרחי יפנים את הביקורת שהעביר עליו בית המשפט, לרבות הוצאות המשפט הגבוהות שנפסקו נגדו, ויפסיק לתקוע מקלות בגלגלי הסדרת ההתיישבות".

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שבחר ובצדק להסדיר את היישוב מצפה כרמים. זה ציון דרך להכשרת כלל ההתיישבות שטרם הוסדרה כחוק. אנו תקווה שמגמה זו תביא לשחר של עוד ההסדרה, עוד בנייה ועוד צמיחה של התיישבות יהודית ביהודה ובשומרון".שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון: "אני מברך על פסיקת בית המשפט בסוגיית ההסדרה הנקודתית של מצפה כרמים. הגשתי תצהיר ואף העדתי בדיון המשפטי ואני שמח שעמדתי העקרונית התקבלה: כשפועלים בדרך הישר ע״פ מדיניות ממשלה וע״פ החוק, בית המשפט מקבל זאת גם אם נעשו טעויות ע״י הריבון. לפסיקה זו אין קשר לחוק ההסדרה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ):: "הפסיקה של בית המשפט המחוזי בירושלים היום משמשת כשופר לאידיאולוגיה ההרסנית ששרת המשפטים איילת שקד מקדמת, תוך מסכת איומים על מערכת המשפט, באופן החותר תחת עקרונות היסוד של המשפט החוקתי והאופי הדמוקרטי של המדינה. הכשרת המאחז מצפה כרמים היום קובעת כי זכות הקניין של הפלסטינים אינה שווה לזכות הקניין של היהודים וכי הממשלה יכולה להסדיר מאחזים ככל העולה על רוחה, גם בהינתן שיש בעלים פרטיים לקרקע. רוח המפקדת של השרה איילת שקד הרואה בעקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה כאויב מחלחלת למטה במערכת המשפט, ואני קוראת לבית המשפט העליון לבטל תקדים מסוכן זה".

ח״כ מוסי רז (מרצ):"״לצערי, בנושא ההסדרה, בית המשפט הופך לסניף של מועצת ישע. כל אישור של התיישבות לא חוקית הוא תקדים מסוכן שמאותת למתנחלים להמשיך בדרכם הנפשעת, ומרחיק את ישראל מפתרון שתי המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture