קושנר: הפלסטינים השמיצו את ארה"ב, הגיע להם להפסיד את הסיוע

לקראת חשיפת תוכנית השלום של נשיא ארה"ב טרמאפ, יועצו הבכיר וחתנו ג'ארד קושנר יוצא במתקפה על הרשות הפלסטינית וטוען כי "גדל הסיכוי לשלום אמת". במקביל, השליח גרינבלט אמר כי ארה"ב "מוכנה לספוג ביקורת מישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב טראמפ, התראיין הלילה לעיתון ה"ניו יורק טיימס" לקראת חשיפת "תוכנית השלום" של טראמפ. "ישנן יותר מידי תפיסות שגויות בנוגע לעשיית שלום במזרח התיכון", אמר קושנר, "באנו לשנות את זה. כל שאנחנו עושים זה לטפל בנושא המשא ומתן בדרך שאנחנו רואים לנכון ולא מפחדים לעשות את הדבר הנכון בעניין".

עוד טען קושנר שבזכות הגישה הישירה כפי שהוא מכנה אותה, "יש סיכוי גדול יותר שבאמת נוכל להשיג הסכם שלום". בראיון הוא סירב להעביר ביקורת על הסכמי אוסלו, שלהם מציינים בימים אלו 25 שנה.

היועץ הבכיר התייחס גם להעברת השגרירות לירושלים וההכרה בעיר כבירת ישראל. לטענתו המעבר וההכרה רק חיזקו את אמינות טראמפ בכך שהוא מילא את הבטחת הבחירות שלו. "מגיע למנהיגים פלסטינים להפסיד את הסיוע אחרי שהפכו את ארה"ב לאוייב והשמיצו אותנו", תקף בריאיון. "גם כך מרבית הכספים שארה"ב השקיעה באונר"א לא הלכו למקומם הנכון – לאף אחד אין את הזכות על כספי הסיוע האמריקנים".

לדבריו, "הסיוע של ארה"ב צריך לעזור כדי לקדם אינטרסים לאומיים ולעזור לאלו שצריכים את הסיוע. במקרה של הפלסטינים המימון התפתח למערכת מעוותת של זכאות ללא רצון של הרשות להפוך לעצמאית. בכל משא ומתן שלקחתי בו חלק", המשיך קושנר, "לפני שמגיעים לשלב ההסכמות תמיד יש שלב בו התשובה היא 'לא'. אנחנו בממשל לא נבהלים מהתגובה של הרשות ושל אבו מאזן. אם הוא מנהיג רציני הוא ילמד את תוכנית השלום שאנחנו מציעים".

במקביל, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס שפורסם הלילה אמר ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ לאזור, כי הממשל האמריקני מוכן לספוג ביקורת מהצד הישראלי בעקבות תוכנית השלום שאותו הוא מתכנן.

גרינבלט, אחד מיוזמי התוכנית שזכתה לכינוי "עסקת המאה", אמר כי הממשל נכנס לשלב ההכנות להכרזה על התוכנית – למרות סירוב הפלסטינים לתיווך האמריקני מאז ההכרה בירושלים כבירת ישראל. גרינבלט נמנע מלומר מתי בדיוק תוכרז התוכנית. עם זאת, הוא הבהיר כי היא לא תוכרז במהלך העצרת הכללית של האו"ם בהמשך החודש.

"נצטרך להגן על התוכנית בפני הישראלים והפלסטינים. אנחנו מוכנים לביקורת מכל הצדדים, אבל אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור כולם", אמר גרינבלט על התוכנית שאותה מוביל יועצו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר. גרינבלט לא ציין אלו חלקים בתוכנית עשויים לאכזב את ישראל. לדבריו, וושינגטון תמליץ על פשרות אך לא תנסה לכפות עסקה. "הצדדים יצטרכו להחליט אם הם חושבים שהתוכנית יכולה לעבוד עבורם ולשפר את חייהם", אמר. הוא הדגיש כי "אין שום פשרה על צרכי הביטחון של ישראל".

השליח האמריקני ציין כי "המרכיב הפוליטי של התוכנית בשלב זה מכסה את כל סוגיות הליבה בסכסוך, ואנחנו צריכים להשלים את המרכיב הכלכלי שלה". הוא הוסיף כי "כלכלה מוצלחת היא דבר קריטי עבור הפלסטינים". גרינבלט הסביר בריאיון כי וושינגטון מקווה שסעודיה ובעלות ברית ערביות נוספות יתמכו בתוכנית השלום, כשזו תפורסם. עם זאת, ציין, "איננו מצפים שהם ידחפו את הפלסטינים לעסקה שהפלסטינים לא רוצים בה". סלמאן מלך סעודיה הבהיר לאחרונה כי ריאד לא תתמוך בתוכנית שלא תתייחס לסוגיות המפתח החשובות לפלסטינים.

בחודש שעבר, הנשיא טראמפ התייחס בעצמו לסוגיה, ואמר כי "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר במשא ומתן עם הפלסטינים כי היא זכתה בדבר גדול מאוד – ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה והעברת השגרירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture