חברותא, שליחות ציבורית ומתן בסתר: חיי הרוח של עו"ד וינרוט

לצד הקריירה המשפטית המשגשגת שלו, הקפיד פרקליט הצמרת שנפטר הבוקר על סדר יום תורני ומחייב שכלל, בין היתר, חברותא שבועית עם ראש ישיבת פוניבז', ייצוג משפטי ללא תמורה של עולם התורה ומעשי צדקה שא"א להרחיב עליהם את הדיבור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עו"ד הרב יעקב וינרוט זצ"ל היה תלמידו המובהק של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א. הקשר ביניהם התחיל עוד מימי לימודיו של וינרוט בישיבת פוניבז' לפני למעלה מ50 שנה, אז דבק במרן שליט"א ובתורתו. לאחר נישואיו פרש וינרוט ללימודי משפטים ועשה בהם חיל. לימים ניגש למורו ורבו מרן שליט"א בבקשה לקביעת זמן ללימוד בצוותא וכך הלך הקשר בין התלמיד לרב והתהדק. תחילה למדו פעם בשבוע ביום שני בערב אך ונירוט לא הסתפק בזאת וביקש ממרן שליט"א להוסיף עוד שעות לימוד עם מרן שליט"א כשהוא מנמק שעות הלימוד עם ראש הישיבה מעניקים לי חיים. ואכן מרן שליט"א הוסיף וקבע עימו זמן ללימוד משותף מידי יום ו' אחר הצהריים ללימוד ארוך. וינרוט מצידו לא וויתר על הלימוד עם מורו ורבו מרן שליט"א וחרף עיסוקיו הכבירים ניתן היה למנות את הפעמים הבודדות בהם לא הגיע ללימוד המשותף.

"תלמיד חכם ואיש חסד" • בד"ה: עורך הדין יעקב וינרוט ז"ל


לפני שנים אחדות עם כניסתו לביתו של מרן אמר וינרוט למרן – היום ההגעה שלי לכאן עלתה עשרות אלפי דולרים והסביר אני עסוק כעת בייצוג של לקוח פרטי בספרד שהגיע לכאן פעמים רבות ללילוי משפטי, בימים אלו מתקיימים הדיונים בבית המשפט שם , והודעתי לו שאני לא יכול ליסוע לספרד לייצג אותו במשפט כיון שמחמת כך אני יאלץ להחסיר ללימוד הקבוע עם מרן שליט"א. אך הלה לא ויתר והעמיד עבורי את מטוסו הפרטי שלקח אותי משדה התעופה הקרוב לבית המשפט לארץ והמטוס ממתין עבורי בשדה התעופה כאן עד שאסיים את הלימוד ואשוב חזרה לספרד…

אין ספור נושאים ציבוריים עלו על שולחנו של וינרוט לבקשתו של מרן שליט"א ואת כולם הוא ייצג ללא תמורה ובאחריות רבה. אם זה במו"מ של יהדות התורה מול מפלגות השלטון שאותם הוא ליווה במסירות. או של ישיבות ומוסדות תורניים שנקלעו לתסבוכת משפטית ולבקשת מרן ייעץ וליווה ללא תמורה. 

לאחר הבחירות המונציפליות האחרונות נקלעה העיר בית שמש למערבולת בעקבות פרשת זיופי התעודות זהות שנתפסו ע"י המשטרה אצל פעילי שלומי אמונים בעיר. לבג"צ הוגשה עתירה כנגד טוהר הבחירות והליווי התקשורתי העצום יחד עם האווירה הכללית בציבור החילוני לא הותירו ספק בדבר החלטת בג"צ הצפויה. ראשי הציבור החרדי שפנו אז למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצ"ל הופנו על ידו למרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א שזה מצידו מערב את תלמידו ומקורבו עו"ד הרב וינרוט זצ"ל ולמרות חוסר הסיכוי המסתמן הצליח עו"ד הרב וינרוט בגאונות משפטית להפריך את טענות התביעה והוביל להחלטה לבחירות חוזרות בעיר ולבחירת ראש העיר הרב אבוטבול.

פרק נרחב ניתן להיכתב על סכומי העתק שהעביר דרך מרן שליט"א למשפחות בני תורה ואברכים שהתנאי היחידי היה בשמירה על חשאיות הנותן אך כבקשתו בחייו מן הסתם זהו רצונו אף כעת.

בשבועות האחרונים עוד הגיע וינרוט ללימוד המשותף ואך ביום ראשון האחרון היה אמור לעלות למרן להזמינו להשתתף בחתונת נכדתו שתתקיים ביום ראשון הקרוב אך באותה השעה נלקח לאישפוז בבית החולים. 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture