Miriam Alster/Flash90

בחירות או קואליציית 61? בנט מרכך את האיום; ליברמן נפרד מהקריה

השר נפתלי בנט יצר מתח כשהודיע כי יישא דברים ורבים תהו עם יתפטר, אך לבסוף דווקא הפתיע וריכך את דרישתו לתפקיד שר הביטחון והסיר את איום הפרישה מהקואליציה. בינתיים בקריה, אחרי שליברמן הגיש את מכתב ההתפטרות נפרד מחברי המטכ"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, השתתף היום בכנס השקת הנושא השנתי של מערכת החינוך לשנת תשע״ט שנערך במרכז וואהל, ברמת גן והתייחס לאירועי היום. "פניתי אתמול לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת בלבד: שישראל תחזור לנצח", דברי בנט. במהלך דבריו לא הזכיר פרישה מהממשלה במקרה ולא יקבל את התפקיד. "ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו. לכן, אני מתייצב כאן היום ואומר: אני מוכן לקחת אחריות", אמר.

"כל יועציי וחבריי אמרו לי: "מה אתה צריך את זה? זו שגיאה פוליטית ובית קברות פוליטי כמו לכל קודמייך", הוסיף. "ייתכן שהם צודקים. אך הם אינם מבינים שעבורי, ביטחון מדינת ישראל היא התכלית, והפוליטיקה היא האמצעי, ולא הפוך. בגלל זה באתי לפוליטיקה לאחר חזרתי ממלחמת לבנון השנייה. כשר ביטחון אני מתכוון להביא חדשנות, יצירתיות ורוח לחימה. לשבור קבעון מחשבתי של עשרות שנים. כמו בצוק איתן, אני מתכוון לדאוג שהתכניות שלי יבוצעו. הביטחון עבורי אינו תפקיד אלא שליחות קיומית. הסיבה שעזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה היא כדי שישראל תחזור לנצח. תושבי עוטף עזה אומרים לנו: אנחנו מוכנים לספוג, אנחנו נותנים לכם אשראי, רק תנצחו".

התפטרות ליברמן: השרים דרעי וכחלון בעד הקדמת הבחירות

בנט הבהיר כי "לא הייתי עוזב את הנהגת החינוך בישראל עבור שום תפקיד אחר בעולם, לולא משבר האמון הביטחוני העמוק שפוקד את מדינת ישראל. ישראל ניצבת באחת התקופות המורכבות והמסוכנות שלה. הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים. שאין מה לעשות. שאי אפשר לנצח. אבל יש מה לעשות. יש פתרון. כשישראל תרצה לנצח, אנחנו ננצח. זו לא גזירת גורל".

לדבריו ״לפני כמעט ארבע שנים זכיתי בשליחות החשובה ביותר במדינת ישראל. הפקידו בידיי את החינוך עם צוות מצוין של מעל שני מיליון תלמידי ישראל. זו זכות אדירה, וגם תפקיד מהנה בצורה בלתי רגילה. אני קם כל יום מאושר מהמפגשים עם תלמידים, מורים, מנהלים וגננות.
מחדוות היצירה והחינוך. וביחד, הצלחנו לשנות, ובגדול: לאחר עשור של דעיכה במדעים ובמתמטיקה, אנחנו בזינוק הגדול בתולדות ישראל.
באופקים, בשלומי, בכפר חב"ד, ברהט ובכל הפריפריה אנו רואים זינוק חסר תקדים אצל רבבות תלמידות ותלמידים. חיזקנו את החינוך לערכים. העברנו רפורמה היסטורית בחינוך המיוחד. הבאנו למהפכה בלימודי התנ"ך והאנגלית ועוד".

ליברמן הגיש את מכתב ההתפטרות • גוברת ההערכה: הבחירות יוקדמו

בתוך כך, בקריה בתל אביב נפרד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מפורום המטה הכללי, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט. ליברמן הודה לרמטכ"ל ולמפקדי הפורום הכללי על שנתיים וחצי של עבודה משותפת ושב והביע את הערכתו על פועלם ועבודתם בכל הגזרות השונות. "יש קונצנזוס במדינת ישראל סביב צה"ל. זו ההסכמה הכי רחבה שאני מכיר בחברה הישראלית. ניסיתי בכל כוחי, לפחות בנושא הזה, לתת גיבוי, לשמור את הצבא מחוץ לכל השיח הפוליטי", אמר ליברמן.

ליברמן נפרד מאייזנקוט. צילום: דובר צה"ל

עוד סיפר כי, "השנתיים וחצי האחרונות היו מרתקות. אני עברתי הרבה גלגולים. משנת 96' זכיתי בכבוד לעבור כמעט בכל עמדה ציבורית אפשרית במדינת ישראל, ממנכ"ל משרד ראש הממשלה ב-96', יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, שר התשתיות, שר התחבורה, השר לעניינים אסטרטגיים ושר החוץ. אלה ללא ספק היו השנתיים וחצי המרתקות ביותר, גם מבחינת האתגר שבהן, גם מבחינת האנשים וגם מבחינת האחריות. הדבר החשוב מבחינתי זה לשמור על צה"ל מחוץ לכל הוויכוחים הפוליטיים. צה"ל הוא עמוד השדרה והציר שעליו החברה והמדינה הזו מושתתות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture