בבאבוב 45 הכריזו על תקנות נישואין חדשות • החיסכון: עשרות אלפי דולרים

את "ליל הניטל" שצוין בשבוע שעבר ניצלו בחסידות באבוב 45 לצורך קיום אסיפה הגדולה שנערכה תחת השם "שלימתא חדוותא", ובה הוכרזו התקנות החדשות עליהן הוחלט לאחר התייעצויות ממושכות • בפנים: התקנות המלאות וגלריה מאירוע

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בביהמ"ד הגדול של קהל באבוב-45 בבורו פארק, התקיימה ביום שני אסיפה היסטורית ונחוצה, בהשתתפות אלפי בני הקהילה, אנשים ונשים, לצד הבחורים המבוגרים שמתקרבים לעת משוש, בכדי להעמיד ולקבוע את התקנות החדשות בענייני הנישואין, שנערכו והוכנו במשך החדשים האחרונים בעמל רב ובמסגרת דיונים ממושכים על ידי עסקני הקהילה, תחת עינם הפקוחות והמעורבות האישית של כ"ק מרן האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א יחד עם הגה"צ אבד"ק באבוב-45 שליט"א.

האסיפה הגדולה שנערכה תחת השם "שלימתא חדוותא", נקראה ליום שני בערב, ליל הניטל, שכפי הנהוג בקהילת באבוב ובחלק מקהילות הקודש שלא לקיים בהם את שיעורי התורה, ובמסגרת זו התאספו האלפים בכוחות מאוחדים לקבל עליהם ועל משפחתם את התקנות הנחוצות במיוחד של קביעת הסטנדרטים החדשים לשמחות הנישואין, שהתקבלו אצל ציבור החסידים בחמימות וברצינות ובאסירות תודה.

במהלך החדשים האחרונים, התקיימו אסיפות של ראשי העסקנים בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א יחד עם אב"ד הקהילה שליט"א, בכדי לדון בכל האופציות שעלו ונידונו, כיצד להעמיד את התקנות, בכדי שיהיו פרקטיות וברות מימוש לנוחות הציבור, ושיוכלו להביא להוזלה והקלה מהסכומים האסטרונומיים המלווים את הוצאות הנישואין כיום הזה, ואינן ברות השגה אפילו לאנשים שמרוויחים סכומים נאים, שאינם עומדים בהוצאות הגבוהות המלוות את הסטנדרטים המוגזמים הנהוגים בין הציבור.

אסיפות מיוחדות התקיימו עם חברי הנהלות קופות הקהילה, "קופת חתנים" שעוזרת למחותנים מצד החתן בעשרת אלפים דולר לכל חתונה, יחד עם "קופת אור חיים" שעוזרת למחותנים מצד הכלה בעשרת אלפים דולר לכל חתונה, ויחד עבדו על תכנית גאונית, שבה במקום לתת את הכסף בצורה חד פעמית, זה יועבר בצורה כזו יחד עם קיום תקנות הקהילה, שבכל פרט מהתכנית שבו ירכשו ויזמינו את הדברים לפי התקנות החדשות, הקופה תיתן מענק כליווי להוצאות הקיימות.

במסגרת זו הרווח הוא כפול, הן כאשר מעוטי היכולת ממשיכים לקבל בסך הכל את עשרת אלפי הדולר שהיו מקבלים עד היום, והן כאשר זה יעזור במישרין לקיום התקנות, ויביא לחיסכון כללי של עוד עשרות אלפי דולר שלא יצטרכו להוציא בעת שמחה.

במהלך האסיפה יכלו למשש את הרצינות בחלל האוויר, הורגשה התלהבות גבוהה בציבור האלפים שמילאו וגדשו את ביהמ"ד עד אפס מקום, וגם בעזרת הנשים שהיתה מלאה מעל ומעבר על ידי אלפי נשים צדקניות. כמו כן בכל בתי המדרשות של חסידי באבוב-45 בערים האחרות, התאספו החסידים בהמוניהם, כשהם האזינו למהלך הכינוס על ידי שידור חי.

במשך היום עוד קודם לאסיפה, הופיע המגיד מישרים הנודע רבי אהרן אריה אייזנברג שליט"א במתיבתא באבוב-45 וכן בסמינר לבנות באבוב-45 בכיתות הגבוהות, והוא הלהיב את החתנים והכלות שישבו מרותקים לשמע דבריו הנלהבים בחובת השעה הנחוצה המוטלת בזמן כזה, בכדי להתייצב ולנהוג באופן מוחלט לפי התקנות החדשות שיוכרזו כפי התכנית במהלך הערב.

את האסיפה הגדולה עצמה פתח הרה"ג רבי אהרן יהודה גורדון שליט"א ר"מ במתיבתא, שהביא את דבר הקהילה, כשהוא מציג לפרטי פרטים את שורת התקנות, שמחולקות לפי כמה חלקים, החל מסגירת השידוך ועד לליל החתונה.

התקנה הראשונה היא: אין תנאים. את שטר התנאים קוראים או בשעת סגירת השידוך בבית המחותן, או במעמד הקבלת פנים שלפני החופה. זה חוסך לצד החתן 1,000$, ולצד הכלה 5,000$, כאשר קופת אור חיים תיתן מענק לכל מי שינהג לפי תקנה זו סך של 2,500$.

בסעיף מתנות חתן וכלה: לא יינתן שעון לחתן. חיסכון לצד הכלה 2,500$. קרן אור חיים תיתן למקיימי התקנה 2,500$. לא יינתן שעון זהב לכלה. חיסכון לצד החתן 3,000$, וקופת חתנים תשתתף עם צד החתן לכבוד זה במענק בסך 2,500$. כמו כן הרבנית תליט"א, תעניק שעון יוקרתי לכל כלה, שיתברך ע"י האדמו"ר שליט"א.

שטריימל: ניתן לרכוש רק "כתר מלכות". חיסכון לצד החתן 4,500$. קופת חתנים תיתן מענק בסך 2,500$.

חבילת צרכי החתונה: העסקנים עמלו במשך החדשים האחרונים על תכנית מוזלת ופרקטית של נדוניית צרכי החתונה עם החנות "חתונה פלאזא", שיש להם מרכז בעיר בורו פארק ובוויליאמסבורג. ברכישת רהיטים ומכשירי בית, חיסכון לכל צד 4,000$, קופת חתנים תיתן 2,500$ לצד החתן, ואותו סכום תיתן קופת אור חיים לצד הכלה. המתנות מסל קניות זה, יחסכו לצד החתן 5,000$ ולצד הכלה 1,500$, קופת חתנים וקופת אור חיים יתנו על כך מענק של 2,500$.

חבילת ליל החתונה: נערכה תכנית ייחודית של חבילת ליל החתונה, בהשתתפות של 4,900$ לכל צד. באולמות החתונה שאין להם עדיין חבילה עצמאית של מנגנים וזמרים וכן הלאה, התארגנו כמה נגנים וזמרים מאנ"ש, צלמים ופרחים, שיהיו חלק מהחבילה. זה יחסוך לכל צד 2,500$.

לוח השמחות: לא ישלחו יותר הזמנות לחתונה, ובמקום זה הקהילה תוציא לוח חודשי ששם יתעדכנו כל החתונות של החודש הקרוב. חיסכון לכל צד 500$.

בסך הכולל: על ידי התקנות יחסוך צד החתן 21,500$ וצד הכלה 16,500$. ואם מכניסים לחשבון גם את המענקים של עשרת אלפי הדולר שמלווים את משתתפי התכנית והעומדים בתקנות, חוסכים עוד יותר, צד החתן סך של 31,500%, וצד הכלה 26,500$.

לאחר הצגת התכנית השמיע דברים נואם הכבוד רבי אריה אייזנברג הי"ו, ולאחר מכן נשמעו דברות קודש ודברי ברכה מפום ממלל רברבן כ"ק האדמו"ר שליט"א, שבדבריו בפני קהל עדת חסידיו התמקד בצורך החזק שמוטל על כל אחד לעמוד ולהתייצב לגמרי להתקנות החדשות, שזה לטובתו של כל יחיד, כדי שיוכלו לערוך את השמחה בשלימות, בשמחה האמיתית מתוך הרחבת הדעת.

לסיום חולק לכל הציבור חוברת מהודרת ועשירת תוכן, שבה מוצג לפי חלקים ומצג נתונים כל העובדות והמספרים הנוגעים לתקנות החדשות, שלב אחרי שלב.

בימים אלו שרויה חצר הקודש באבוב-45 באווירת שמחה, כששיחת היום נסובה סביב התקנות החדשות, וניכר רצון והתלהבות ניכרת של כאשר שמענו כן נעשה. וכפי הדיווחים המגיעים, חלק מהתקנות כבר מבוצעות בפועל בשטח, כמו למשל התנאים של השידוכים האחרונים, שלא נערכים במסיבת תנאים, והתנאים מתעתדים להיות מוקראים בקבלת פנים שלפני החופה. כמו כן כבר ניכרו בימים האחרונים תנועת מחותנים במרכזי חתונה פלאזא, בכדי לעקוב ולהכיר מקרוב את התקנה החדשה של חבילת צרכי הנישואין שיעמדו לרשות הציבור בעז"ה.

התקנות החדשות מעוררות שביעות רצון ניכרת, לא רק בקרב חסידי באבוב-45, אלא בכל הקהילות החרדיות מכל החוגים והעדות, שמתייחסים לצעד ההיסטורי בתקווה רבה, כשרואים את התפשטותם של התקנות שמתחזקות ומועברות מקהילה לקהילה, ומקווים מאוד שכך יימשך הדבר על כל קהילות הקודש, שכלל ישראל יוכל הלאה בשכם אחד להגיע לסיום של ההוצאות האדירות המלוות את שמחות הנישואין.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד להאדמור מבובוב ממני יראי וכן יעשו

תתחיל אתה תהיה הדגמה הראשון

שמחקרים הוכיחו שכמה שיותר החתונה זולה ופשוטה = היו פחות אחוזי גירושין ובעיות בזוגיות וכמה שיותר יקרה היו יותר גירושין
והרב שטיינמן אמר שהרבה מהנצרכים לבוני עולם כי החתונה או הדירה היו יוקרתיים והעין הרע הזיקה

כל הכבוד!!
האמת שלא חייבים אדמו"ר בשביל זה, הרי כל אחד יכול להחליט. הבעיה היא שורשית, שאנו במקרים רבים 'עדר עיזים' [וסליחה מהעיזים שנפגעו], וזה אחד מהם. אז טוב שלפחות יש רועה נאמן.
מוכרחים להבחין בין מה שצריך לבין בזבוז.
לבטל את ה'תנאים', זה גם ערב * כמות המשתתפים, המון שעות שחלקם של לימוד תורה שנשרפות. התועלת קצת משפחתיות, לא נראה לי ששווה את המחיר.

כל הכבוד!!!

הבעיה היא עם אלו שיש להם לא עם אלו שאין להם
כיון שהם לא מוכנים לותר לכן כולם מתנהגים כאילו יש להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture