צילום: פלאש 90

הקבינט החליט לקזז 500 מיליון ש"ח מכספי הרשות הפלסטינית

הקבינט החליט ליישום את חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 ₪. "משרד האוצר מוכן לביצוע ההחלטה ברגע קבלת המספרים ממשרד הביטחון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי הקבינט החליטו לפני זמן קצר ליישום את חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 ₪. כל על פי הודעת לשכת ראש הממשלה.

מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון בישיבה שהתקיימה בצהריים עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית.

בתום הדיון בקבניט נמסר כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרש"פ משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם.

בישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי, "היום אביא לאישור הקבינט את קיזוז משכורות המחבלים מכספי הרשות הפלסטינית. הקבינט ישמע דיווח מפורט על היקף הכספים מפי גורמי הביטחון. זהו חוק חשוב שקידמנו אותו, והיום אנחנו הולכים לממש אותו בדיוק כפי שהבטחתי". צפו.

יוזם חוק הקיזוז (יחד עם ח"כ אלעזר שטרן) יו"ר ועחו"ב ח"כ אבי דיכטר בירך הערב על הודעת הקבינט: "החגיגה נגמרה. כפי שהתחייבתי בחוק שיזמתי ביחד עם אלעזר שטרן, הקבינט הודיע היום על יישום חוק הקיזוז של כספי טרור. החוק יבהיר לרשות הפלסטינית ולאבו מאזן: תשלום משכורות למחבלים רוצחים – זה לא משתלם".

ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן, יוזם חוק קיזוז משכורות המחבלים: "אני מברך את הקבינט על שאישר סוף סוף את החוק לקיזוז משכורות המחבלים שיזמתי והובלתי יחד עם ח"כ אבי דיכטר. אין לי ספק שבסופו של דבר יישום החוק יצמצם משמעותית את תמרוץ הטרור ואת מספר פעולות הטרור."

שר האוצר ויו"ר כולנו מסר כי, "החלטה נכונה של הקבינט לאשר את יישום חוק קיזוז השכר למחבלים. משרד האוצר מוכן לביצוע ההחלטה ברגע קבלת המספרים ממשרד הבטחון".

שגריר לישראל לאו״ם, דני דנון, בתגובה להחלטת הקבינט לקיזוז משכורות המחבלים מכספי הרש״פ: ״אף מדינה בעולם לא צריכה לממן מחבלים מתועבים שרצחו את תושביה. כספי הדמים שהרש״פ מעניקה לטרוריסטים מסמלים את תרבות הטרור והסתה. נמשיך לפעול מול הקהילה הבינלאומית נגד תעשיית הכספים שמממנת רוצחים ומעודדת פיגועים נוספים״.

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלי כהן, בירך על קיזוז שכר המחבלים מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית. "לא ייתכן שמשפחות של מחבלים שרצחו יהודים בדם קר, יזכו לקצבה או לשכר, בגין פעולות טרור אלו. היום בקבינט, את האבסורד הזה עצרנו", אמר כהן.

כזכור, החוק שיחייב את הממשלה לקזז את הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים עבר בכנסת ברוב של 87 קולות. לפי החוק שיזמו ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד וח"כ אבי דיכטר מהליכוד, כספים שיועברו למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית יקוזזו מכספי המסים שמעבירה לה ישראל.

על פי החוק, לקבינט המדיני-ביטחוני תהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא באותה שנה אם הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים. המשמעות היא שאם בשנת 2019 הרשות הפלסטינית לא תעביר כספים למחבלים או בני משפחותיהם, לקבינט תהיה סמכות לשחרר את הכסף שהוקפא.

 

אבו מאזן: "משכורות השהידים והאסירים שלנו הן קו אדום"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שברונם שמחה הוא לנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture