צילום: יעל אייזיקוביץ

כשהתושבים הופכים לתיירים

אלפי ירושלמים השתתפו באטרקציית 'בשבילי ירושלים' שנערכה על ידי עיריית ירושלים הרל"י ומינהל קהילתי נווה יעקב • אלפי כרטיסים נמכרו כבר בשעות הראשונות • עשרות אוטובוסים מאורגנים יצאו מכל רחבי השכונות בירושלים במחיר 10 ש"ח בלבד למשתתף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלפי ירושלמים נלהבים השתתפו בשבועיים האחרונים בטיולים שנערכו בשבילי ירושלים הקדומה, בעיר דוד ובאתרים ההיסטוריים של העיר, הטיולים הם חלק מהתוכנית הכוללת 'בשבילי ירושלים 3' שהעיריה בשיתוף המינהל הקהילתי בנווה יעקב מקדמים כבר מזה 3 שנים בהצלחה גדולה, כאשר השנה נוספו מגוון מסלולים לכל הגילאים צעירים ומבוגרים כאחד.

הסיורים התקיימו בכל יום מימי בין הזמנים, החל משעות הצהרים ועד שעות הלילה, במסלולים מגוונים ועשירים שהותאמו במיוחד עבור הציבור החרדי, כך בעוד הצעירים מטיילים בבטן האדמה לאור פנסים וצועדים בעקבות הנביאים, המבוגרים מתרפקים בערגה על ההיסטוריה העשירה של ארבעת בתי הכנסת בירושלים העתיקה וכולם ביחד צופים במיזם אורקולי מעשיר ומעניין במיוחד על המסע לירושלים בן 2000 שנה.


מגוון המשתתפים בטיולים הוא מדהים החל מילדים בני 10 ועד מבוגרים בני 70+ שמשלימים עכשיו את מה שהם לא קיבלו במשך 50 שנה בירושלים, שאלנו את הגב' ח. בנימין מה גרם לה להצטרף לסיור בשבילי החומות בגיל כ"כ מבוגר, היא מספרת לנו שכבר שנים שהיא רוצה לטייל עם הנכדים בשכונות ירושלים העתיקות, להזכר בהיסטוריה ולספר להם על העבר שלה ושל ירושלים ששזורים זה בזה, "זאת פעם ראשונה שיש לי הזדמנות לטייל יחד אתם, לספר להם על ההיסטוריה שלי בירושלים, להראות להם את הבתים בהם גרתי ואפילו לשמוע מהמדריך דברים שלא ידעתי עד היום" הרבה מהמשתתפים בקשו מאתנו להדגיש את הכרת הטוב שלהם לעיריית ירושלים ובמיוחד לראש העיר מר משה ליאון וחברי מועצת העיר על האטרקציה הנפלאה.

אחד המשתתפים ציין בפנינו שלראשונה הוא הצליח השנה לצאת עם כל המשפחה לטיול משותף, "אני אברך כולל כבר שנים ארוכות – הוא אומר לנו – אין לנו רכב משפחתי ואנחנו משתדלים להמעיט בהוצאות כך שבדרך כלל אנחנו מבלים בבין הזמנים בפארקים שבאזור מגורינו, השנה לראשונה הצלחנו לתפוס מקומות ולצאת לטיול מדהים ולבקר במקומות שבהם מעולם לא היינו" הוא ביקש לצייין במיוחד את חברי המועצה מטעם דגל התורה ואת יו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני על המאמץ הגדול ועל הפעילות שנותנת מענה בעיקר לבני תורה ובני משפחותם.

מטרת המיזם היא לספק לתושבי ירושלים שעות הנאה ובילוי עם המשפחה בשילוב לימוד והיכרות בלתי אמצעית עם העבר המפואר של עיר הקודש והגברת הציפיה לבניין ירושלים והמקדש. הפעילות מנוהלת ע"י המינהל הקהילתי ב"נווה יעקב" בראשות היו"ר הרב אלי יעקובי והמנהלת הגב' דסי גורדון, אשר עשו ועושים לילות כימים למען הצלחת הפרויקט, תוך חשיבה ותכנון מדויק וקפדני על כל פרט ופרט להנאה מקסימלית של התושבים.

כאמור את התקציב לתוכנית השיגו במאמץ רב חברי המועצה מטעם דגל התורה הרב אליעזר ראוכברגר והרב דוד בלומנשטוק, בסיועו של יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני ובשיתוף פעולה מלא עם מנכ"ל הרל"י מר אייל חיימובסקי וסמנכלי"ת העיריה הגב' אריאלה רג'ואן שסייעו בהפקת המיזם.

כאן המקום לציין כמובן את ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון שפעל רבות לקידום התוכנית והקצה סכום גדול למען תושבי ירושלים החרדיים, כאשר בכלל מאז בחירתו של משה ליאון לראשות העיר ניכרת התפתחות רבה והגדלה משמעותית באירועי תרבות ותוכניות בין הזמנים לציבור החרדי בעיר ולראשונה הם מקבלים זכויות שוות ונהנים מאטרקציות ותכניות שוות במיוחד, אין ספק כי המגמה תמשיך והירושלמים יוסיפו ליהנות מתוכניות ואטרקציות מעניינות ומאתגרות.

הגב' דסי גורדון מנהלת המינהל הקהילתי בנווה יעקב והרוח החיה מאחורי התוכנית מציינת כי הטיולים בעיר הם רק חלק קטן מהמיזם הכולל שמתחיל בחוברת מושקעת שמחולקת לכל ילדי העיר וכוללת בתוכה קומיקסים, תשבצים חכמים, סיפורים ותחרות ציורים לילדי ירושלים שאת תוצאותיה תוכלו לראות בלוח השנה היפהפה שחולק לכל משתתף בטיולים, השקענו המון מחשבה תכנון ולמידה כדי שמשתתפי התוכנית יוכלו להפיק ממנה את מירב ההנאה, היא מציינת בפנינו כי הם פועלים כבר מעכשיו להגדיל את ההיצע לשנה הקרובה כדי שעוד מאות תושבים יוכלו להשתתף במיזם הכ ך מבוקש.

הרב אלי יעקובי מוסיף ומציין כי התוכנית כולה היא פרי שיתוף פעולה כולל ומושלם בין כל הגורמים בירושלים, כולם התאחדו והשקיעו את מירב כוחם בכדי שהנאת המשתתפים תהיה שלמה ומיוחדת, אנו נוסיף ונשקיע מאמצים במהלך כל השנה למען תושבי ירושלים בכלל ותושבי השכונות בפרט ונעשה כל מאמץ למען הנאתם ורווחתם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השנה השתתפתי פעם ראשונה במיזם ואכן מאוד מאו נהניתי, תודות לכל מי שהיה שותף לזה, אציין נקודה שניתן לתקן לשנה הבאה שאנשים מזמינים עשרות כרטיסים ומעבירים לכל המשפחה המורחבת, צריך להגביל את מס' המשתתפים לכל משפחה כדי שיותר אנשים יוכלו להשתתף בתוכנית הנפלאה.

איך תשנה את התרבות החרדית – אשכנזית ברגע אחד?

לָמָּה לשנות? וּלְמָה לשנות?
גם את התרבות החרדית – ספרדית יש לשנות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture