משלחת ישראלית במהלך אסון בברזיל. צילום ארכיון: דובר צה"ל

"מעל לכל סכסוך": ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים בינלאומיים והציעה סיוע רפואי

שעות לאחר הפיצוץ שהרעיד את ביירות, גנץ ואשכנזי הנחו לפנות ללבנון דרך גורמים בין-לאומיים ולהציע סיוע הומניטרי. נתניהו הנחה את ראש המל"ל: לשוחח עם שליח האו"ם כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון. ריבלין: "שולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטארי רפואי – כך נמסר בהודעה משותפת לשר הביטחון ושר החוץ. הפנייה הישראלית נעשתה דרך יוניפי"ל, האו"ם וצרפת, וכללה הצעה לשלוח ציוד רפואי ולקלוט בארץ פצועים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר מכן כי "בהמשך לאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע הומניטרית ורפואית ללבנון, הנחה ראש הממשלה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון". בית החולים זיו בצפת הגיבו להודעת אשכנזי וגנץ ומסרו כי "אנחנו מנוסים ומוכנים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כנה בשעה קשה זו". השר איציק שמולי צייץ בטוויטר: "הלב בוכה מול המראות הקשים שמגיעים מביירות. ליבנו עם העם הלבנוני בשעתו הקשה ונסייע לו ככל שנדרש. מול טרגדיות קשות שכאלו גם קו הגבול המתוח ביותר לא ישכיח לרגע שכולנו בני אדם".

דובר צה"ל אביחי אדרעי צייץ בטוויטר את הצעת הסיוע הישראלית וכתב כי "לישראל ניסיון רב בתחומים אלה והדגימה זאת במהלך משימות סיוע הומניטריות רבות ברחבי העולם בשנים האחרונות. הגיע הזמן לשים את כל העימותים בצד". דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן הוסיף: "סיוע הומניטרי ללבנון – זו העת להתעלות מעל לכל סכסוך".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "המרכז לסיוע הומניטרי ורפואת אסונות בשיבא פנה למשרד הבטחון ולמשרד הבריאות והציע סיוע רפואי ככל שידרש לפצועי אסון הפיצוץ בלבנון. למרכז נסיון רב בהובלת משלחות הומניטריות ברחבי העולם וטיפול באזורי אסון". פרופ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי: "זו היא חובתנו לעזור לכל מי שזקוק וודאי לשכנינו. אנו ערוכים ומוכנים לכל משימה שתוטל עלינו".

גורם מדיני ישראלי רשמי אמר מוקדם יותר הערב כי לישראל אין קשר לפיצוץ בלבנון. שר החוץ גבי אשכנזי אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות הערב בלבנון. אינני רואה סיבה שלא להאמין לדיווחים מביירות על כך שמדובר בתאונה שגרמה לדליקה. אני מציע להיות זהירים בהשערות". עוד הוסיף כי "ידוע לנו שחיזבאללה משתמש בשטחים כאלו כמחסני נשק".

גם בעולם לא נשארו אדישים לאירוע וגורמים במדינות במזרח התיכון נערכים להעניק סיוע ללבנונים. צרפת ואירן הציעו את עזרתן ואמיר קטר כבר הורה לשלוח ללבנון תרופות וצוותי רפואה שיקימו בתי חולים ארעיים. דובר הפנטגון האמריקני אמר: "אנחנו מודעים לפיצוץ בנמל ביירות, ומודאגים ממספר הקורבנות האפשרי בשל חומרת הפיצוץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture