צילום מתוך הרשתות החברתיות בלבנון

הפיצוץ האדיר בבירת לבנון: עשרות הרוגים ואלפי פצועים – ניתוחים במסדרונות

בתקרית שהרעידה את לבנון נפצעו יותר מ-2,500 בני אדם, ורבים לכודים מתחת להריסות. מושל ביירות: "כמו הירושימה ונגסאקי". בבתי החולים מנתחים פצועים במסדרונות, החשמל נפל בעת פינוי הלכודים. שר הפנים הלבנוני: כנראה בהתלקחות חומרי נפץ שהוחרמו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשרות בני אדם נהרגו ויותר מ-2,500 נפצעו מפיצוץ עז שאירע הערב (שלישי) בביירות בירת לבנון. לפי דיווחים מהעיר בתי החולים המקומיים קורסים תחת העומס ואינם מצליחים להכיל את מספר הפצועים הרב, כך שחלקם נאלצים לנסוע לעיר טריפולי – כ-80 קילומטרים צפונית מהעיר – כדי לקבל טיפול. בשל מספר הפצועים הרב, בבתי החולים מנתחים עשרות במקביל, חלקם במסדרונות.

שר הבריאות הלבנוני הכריז על מצב חירום בכל בתי החולים, נשיא לבנון מישל עון יכנס הערב פגישת חירום של מועצת ההגנה העליונה במדינה. ראש ממשלת לבנון חסאן דיאב אמר כי "לבנון כולה הרוסה היום". לדבריו, האחראים לאסון הזה ישלמו מחיר, "זה לא יעבור ללא עונש", אמר דאיב. ראש הממשלה הלבנוני הכריז על יום אבל מחר בכל המדינה.

מושל ביירות, מרוואן עבוד, פרץ בבכי בשידור חי ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ואמר כי "האסון מזכיר את הירושימה. בחיים לא ראיתי הרס כזה גדול ונרחב, זה אסון לאומי". לדבריו, חצי מהעיר ביירות נפגעה קשה מהפיצוץ. מפקד בכוחות הכיבוי בביירות אמר כי יש עוד לכודים בבניינים "שאנו מתקשים להגיע אליהם". עוד דווח כי הפסקת חשמל בעיר מקשה גם היא על פעולות החילוץ.

ראש מנגנון הביטחון הכללי בלבנון מסר בהמשך כי "מה שקרה זה לא פיצוץ זיקוקים אלא חומרים דליקים ביותר שאוחסנו זמן רב. אני לא יכול לקפוץ למסקנות, צריך לחכות לתוצאות החקירה". שר הפנים הלבנוני מוחמד פהמי ציין כי מדובר ב"חומרים דליקים מאוד אשר הוחרמו לפני מספר שנים".

רשת "אל ערביה" הסעודית דיווחה כי מנתונים ראשוניים עולה שהפיצוץ התרחש במחסן תחמושת של חיזבאללה בנמל ביירות. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בגוף תקשורת המתנגד לחיזבאללה. רשת החדשות הקטארית "אל ג'זירה" דיווחה כי הפיצוץ נגרם מהתלקחות של חומרי נפץ שאוחסנו בנמל, אולם לא צוין לאיזו מטרה הוחזקו חומרי הנפץ במקום ואת מי שירתו.

מפקד מנגנוני הביטחון, עבאס איברהים, אמר לכלי תקשורת בלבנון כי הפיצוץ ההרסני התרחש ככל הנראה בשל תקרית שאירעה במחסן בו אוחסנו חומרי נפץ שהוחרמו לפני כמה חודשים מספינה, מבלי לפרט מעבר לכך. הוא הכחיש דיווחים לפיהם ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ. לפי סרטונים אחרים, הפיצוץ הגדול הגיע דקות לאחר פיצוץ קטן יותר במחסן, שייתכן שהכיל זיקוקים.

גורם ביטחוני מסר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי חומר נפיץ שהוחרם לפני יותר מתשע שנים במשקל כולל של 50 טון הוא זה שהתפוצץ בנמל. עוד טען הגורם כי דוח שהוכן לפני ארבעה חודשים הצביע על הסכנה של הנוכחות של חומר זה בנמל ביירות. מזכ"ל המועצה הלאומית למחקרים מדעיים בלבנון מסר לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-ג'דיד" כי ייתכן ונעשה שימוש באמוניום חנקתי בייצור חומרי נפץ, אשר גורמים להרס רב.

ברשת אלמיאדין טענו כי מנהל המכס בנמל טען כי החומר שגרם לפיצוץ היה חומר מסוג חנקה, ואילו אחרים טענו כי היה מדובר במצבור אמוניה. בהמשך לדיווחים כי מדובר בחומר כימי, דווח כי "ריח מוזר" התפשט באזור הנמל, וכי אזרחים התבקשו לפנות את האזור מחשש לדליפת חומר מסוכן. ברשת אנדולו הטורקית דיווחו על קריסת בניין בן שלוש קומות כתוצאה מהפיצוץ, וכי יש לכודים תחת ההריסות.

עדי ראייה אמרו כי מדובר בפיצוץ הגדול ביותר בביירות מאז מלחמת לבנון ב-2006. על פי דיווחים נוספים שנבחנים כעת, הפיצוץ אירע סמוך ללשכתו של ראש הממשלה לשעבר, סעד אל חרירי. עוד דווח כי חרירי ערך לא רחוק מהמקום פגישה עם בכירים לבנוניים נוספים. ככל הידוע הוא לא נפגע באירוע. בתמונות שהגיע מלבנון ניתן לראות פטריית עשן הנישאת לגובה רב כתוצאה מהפיצוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture