הפיצוץ בביירות: כ-300 אלף תושבים מחוסרי בית – עומס אדיר על בתי החולים

אחרי יותר מ-100 הרוגים וכ-4,000 פצועים, ממשיכים בלבנון לחפש עוד עשרות נעדרים, גם בים. חשש שבניינים יקרסו. פצועים הובאו לבית החולים סנט ג'ורג' שבו מטפלים בחולי קורונה. על פי הדיווחים במדינה, כ-300 אלף תושבי ביירות נותרו מחוסרי בית בעקבות אסון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סדרת הפיצוצים שהתרחשה אתמול בביירות טלטלה את אזרחי לבנון וכן את ההנהגה במדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, לפחות 100 בני אדם נהרגו כתוצאה מהפיצוצים, לצד כ-4,000 פצועים.

על פי הדיווחים במדינה, כ-300 אלף תושבי ביירות נותרו מחוסרי בית בעקבות אסון, ובשל הנזקים שנגרמו מהדף הפיצוצים. תיעודים מרחובות העיר הראו הרס רב למבנים, חלקי בתים שנפלו ברחובות, חלונות שהתנפצו וכן הלאה. עלות הנזק המשוערת נאמדה בין 3 ל-5 מיליארד דולר. הנזקים האדירים הללו צפויים להשפיע על שוק המניות של לבנון במשך חודש לפחות.

בתמונות שהגיעו הבוקר מאזור הפיצוץ בביירות נראות שורות-שורות של בניינים שחלונותיהם התנפצו. בחלק מהדירות נעקרו מרפסות ממקומן. הפיצוץ גרם להרס רב גם בתוך הבתים, ובלבנון חוששים ליציבותם של חלק מהבניינים ומודאגים מהאפשרות שיקרסו. במציאות הקשה הזו ממשיכים צבא לבנון והצלב האדום לחפש נפגעים בין השברים.

הפיצוץ היה חזק כל כך, עד שחלק מהנפגעים באזור החוף נהדפו לתוך הים, וצוותי ההצלה עדיין מנסים לאתר את גופותיהם. רבים מההרוגים הם עובדי הנמל ורשות המכס.

באזור הבירה הלבנונית מתקשים להתמודד עם האסון גם בשל העומס האדיר על בתי החולים. מערכת הבריאות של לבנון רעועה ממילא, וכמו מדינות אחרות בעולם היא מתמודדת בימים אלה עם מגפת הקורונה. בית חולים גדול וחשוב במיוחד שמטפל בחולי קורונה הוא בית החולים האוניברסיטאי סנט ג'ורג', השוכן כשני קילומטרים מזירת הפיצוץ, ולו עצמו נגרם אתמול נזק כבד מההדף.

מושל העיר, מרואן עבוד, אמר כי כמחצית משטח העיר נפגע בפיצוץ וכי הזנק המוערך הוא בין שלושה למיליארד דולר. הממשלה תתכנס לישיבת חירום, אחרי שהנשיא קרא להכריז על מצב חירום למשך שבועיים. שלושה ימי אבל החלו היום, ודגלי הלאום הורדו לחצי התורן. ראש הממשלה חסן דיאב הבטיח כי האחראים "ישלמו מחיר", לאור מה שנראה כמחדל תחזוקה חמור של חומרים מסוכנים. הוא פנה לקהילה הבינלאומית כדי שזו תסייע לה.

רשת החדשות המזוהה עם חיזבאללה "אל מיאדין" דיווחה כי לשון היבשה בה ניצב המחסן שהתפוצץ קרסה בחלקה ושקעה בים וכעת כוחות גדולים של הצבא הלבנוני וחיל הים מושים גופות שנשפכו למי הים עם שרידי המחסן.

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ארבע אחיות בבית החולים סנט ג'ורג' בעיר נהרגו מהפיצוץ וכי 28 מטופלים בביתי החולים נפצעו בדרגות שונות. עוד דווח כוחות החילוץ הצליחו לחלץ מההריסות אדם חי והוא הועבר לטיפול רפואי.

הפיצוץ אתמול, הגדול ביותר שפקד את העיר אי-פעם, מצטרף לצרותיה הכלכליות ולעלייה במספר המקרים של חולי הקורונה, המציפים את בתי החולים. לבנון מייבאת את רוב המזון שלה ומתקשה להאכיל את אוכלוסייתה בת ששת מיליון התושבים. לפחות מאה בני אדם נהרגו ועוד אלפים נפצעו, כשצוותי חילוץ מפלסים דרכם בהריסות בחיפוש אחרי ניצולים וגופות.

לפי המרכז הגיאולוגי של גרמניה, הפיצוץ גרם לרעידת אדמה בעוצמה 3.5. בקפריסין, המרוחקת 160 ק"מ מלבנון, סיפרו תושבים כי שמעו את הפיצוץ. בשעות הבוקר עוד היתמר עשן מאזור הנמל.

במשך שעות אחרי הפיצוץ, אמבולנסים מכל רחבי המדינה מיהרו לזירה כדי לפנות פצועים. בתי החולים התמלאו במהירות, ביקשו תרומות דם ופעלו עם גנרטורים.

כמה מבתי החולים ניזוקו. מחוץ לבית החולים סנט ג'ורג' ביירות, הגיעו פצועים בדרגות שונות, במכוניות או ברגל. המבנה ספג נזקים חמורים והשבית את החשמל. עשרות פצועים טופלו ברחוב, כשהם על אלונקות או כיסאות גלגלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture