נתניהו ונשיא איחוד האמירויות. צילום: פלאש 90/ויקיפדיה

"יום היסטורי": ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם לנרמול היחסים

נשיא ארה"ב הודיע על השגת "הסכם שלום היסטורי" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות שיכלול חילופי שגרירים וטיסות ישירות בין נתב"ג לאמירויות. בתמורה הסכימה ישראל לדחות את החלת הריבונות ביו"ש. נציגי שתי המדינות ייפגשו בשבועות הקרובים כדי לחתום על ההסכם • בפנים: ההצהרה המשותפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל ואיחוד האמירויות הכריזו היום (חמישי) על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי החלת הריבונות. הצדדים חתמו על ההסכם בשיחת טלפון בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית מוחמד בין זאיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הצהרה בנושא בשעה 20:00.

נתניהו התייחס ואמר כי מדובר ב"יום היסטורי". מחמד בן זאיד, יורש העצר של איחוד האמירויות, אישר את הדברים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בשיחת טלפון שערך טראמפ עם נתניהו, הוסכם על הפסקת תוכנית הסיפוח והוסכם גם כי איחוד האמירויות וישראל יניחו מפת דרכים לקראת חניכת שיתוף פעולה בין שתי המדינות – כשמטרה תהיה הקמה של יחסים בילאטרלים".

בהצהרה משותפת לארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות נמסר על "פריצת הדרך הדיפלומטית וההיסטורית הזו תקדם שלום במזרח התיכון והיא עדות לדיפלומטיה האמיצה ולחזון המשותף של שלושת המנהיגים, לאומץ של איחוד האמירויות וישראל שסוללות דרך חדשה למימוש הפוטנציאל האזורי. שלוש המדינות עומדות מול אתגרים משותפים וירוויחו באופן הדדי מההישג ההיסטורי של היום".

"משלחות מישראל ואיחוד האמירויות הערביות ייפגשו בשבועות הקרובים לחתום על הסכמים דו-צדדיים בנושא השקעות, טיסות ישירות לתיירות, אבטחה, תקשורת, טכנולוגיה, אנרגיה, שירותי בריאות, תרבות, איכות הסביבה, הקמת שגרירויות הדדיות ותחומים אחרים של שיפיקו תועלת הדדית".

"כינון יחסים ישירים בין שתיים מהחברות הדינמיות ביותר ומהכלכלות המתקדמות ביותר במזרח התיכון ישדרגו את האזור באמצעות צמיחה כלכלית, חדשנות טכנולוגית משופרת ויצירת קשרים קרובים יותר בין העמים. בזכות פריצת דרך דיפלומטית זו ולבקשת הנשיא טראמפ ובתמיכתה של איחוד האמירויות, ישראל תקפיא את הכרזת הריבונות על אזורים שנקבעו בחזון הנשיא לשלום ותמקד את מאמציה כעת בהרחבת הקשרים עם מדינות אחרות בעולם הערבי והמוסלמי".

"ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות בטוחות כי פריצות דרכים דיפלומטיות נוספות עם מדינות אחרות הן אפשריות, ויפעלו יחד להשגת מטרה זו. איחוד האמירויות וישראל ירחיבו ויאיצו באופן מידי את שיתוף הפעולה בנושא. איחוד האמירויות וישראל ישתפו פעולה גם בטיפול בנגיף הקורונה ובפיתוח חיסון. בעבודה משותפת, המאמצים הללו יעזרו להציל יהודים, מוסלמים ונוצרים באזור".

"נרמול זה של יחסים ומדיניות השלום תחבר בין שניים מהשותפים האמינים ביותר של אמריקה באזור. ישראל ואיחוד האמירויות ינסחו יחד עם ארה"ב אסטרטגיה להרחבת שיתוף הפעולה הדיפלומטי, המסחרי והביטחוני במזרח התיכון. ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות חולקות השקפה דומה ביחס לאיומים ולהזדמנויות באזור, כמו גם התחייבות לקידום יציבות באמצעות מעורבות דיפלומטית, שילוב כלכלי מוגבר ותיאום ביטחוני קרוב יותר. ההסכם של היום יוביל לחיים טובים יותר לאנשי איחוד האמירויות, ישראל והאזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי יקיים?
הכותרות שלכם הרבה פעמים לא מובנות.
ויש הרבה שגיאות כתיב בכתבות ואתם לא טורחים לתקנן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture