Tomer Neuberg/Flash90

ליצמן צעק על נתניהו בעקבות אפליית בתי הכנסת: "אתם מבזים את החרדים"

עימות בין ראש הממשלה ליו"ר יהדות התורה במהלך דיוני הקורונה בעקבות אפליית בתי הכנסת: ליצמן הודיע כי יתנגד לכל מתווה. דרעי אמר בדיון: "צריך שתהיה פרופורציה והגיון. לא יכול להיות שבבתי כנסת גדולים של אלף איש יורשו להתפלל 20 איש. לא הגיוני שאנחנו מאשרים למאות אנשים לטוס לחול ולא מאפשרים ליותר מ-20 איש להתפלל בבתי הכנסת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עימות פרץ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן במהלך דיוני הקורונה -כך דווח ב'ווינט'. ליצמן דרש בדיון להגדיל את מספר המתפללים בתוך בתי הכנסת, ואף הרים את קולו פעמיים על ראש הממשלה. "אתם מבזים את החרדים", הטיח השר בנתניהו בעקבות האפליה הבוטה בהגבלות לבתי הכנסת.

בפעם הראשונה שהרים ליצמן את קולו ענה נתניהו שידונו בזה בהמשך. בפעם השנייה צעק ליצמן כי יתנגד לכל מתווה. נתניהו הבטיח שהנושא יטופל היום בישיבה. נתניהו נטש את הדיון באופן בלתי צפוי כדי לטפל ב"צורך לאומי", כלשונו, שלאחר מכן התבררה כשיחה היסטורית עם יורש העצר של האיחוד האימוריות. כשיצא אמר נתניהו לשרים: "אחר כך תגלו למה עזבתי".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בדיוןכי "זה לא הגיוני להגביל בתי כנסת ל-20 מתפללים בלי להתייחס לגודל בתי הכנסת. צריך שתהיה פרופורציה והגיון. לא יכול להיות שבבתי כנסת גדולים של אלף איש יורשו להתפלל 20 איש, בדיוק כמו בתי כנסת קטנים. לא הגיוני שאנחנו מאשרים למאות אנשים לטוס לחול ולא מאפשרים ליותר מ-20 איש להתפלל בבתי הכנסת".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר מוקדם יותר כי "המלצת משרד הבריאות לקבינט לגבי בתי הכנסת היא צעד קטן של תיקון עוול מפלה ושרירותי אבל רחוקה מאוד מלהיות הגיונית וצודקת, צריך לבצע אבחנה עניינית בהתאם לגודל ולאופי הפעילות. עם קבלת ההחלטה בקבינט אערוך התייעצות עם ראשי המפלגות החרדיות כדי לקבל החלטה לקראת הדיון שיתקיים בוועדת החוקה על כלל התקנות של הגבלת הפעילות".

סיעת יהדות התורה שיגרה השבוע מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ובו דרשה כי יוגש מתווה חדש לבתי הכנסת באופן שישקף מענה ראווי והולם לפי גודלם והאפשרויות שיש להם לעמוד בכל כללי הבריאות באופן מוקפד. "אין להפריז בחשיבותו של בית הכנסת כמרכז החיים של היהודי, אולם כמה מצער כי דווקא במדינת היהודים ולאחר שברוב ענפי המשק כבר בוצעו שינויים בהתאמה לתנאי השטח בכל תחום ותחום, דווקא בבתי הכנסת נותרה המגבלה השרירותית של עשרה מתפללים בלי כל קשר ויחס לגודל בית הכנסת וליכולת לאכלס בו כמות מתפללים גדולה תוך עמידה מקפידה בכל כללי הבריאות".

עוד הוסיפו חברי הסיעה כי "התנהלות לא מובנת זו ביחס לבתי הכנסת, כמו גם בתחומים נוספים, גורמת לחוסר אמון הולך וגובר של צבור שרובו המכריע ממשמע לכללי הבריאות, ואשר אמון על הציווי של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, בעוד ואמון ושיתוף פעולה מצד הציבור הוא הדבר הנחוץ ביותר בעת ההתמודדות עם נגיף הקורונה".

והם חותמים בדרישה נחרצת: "דרישתנו היא, כי עד לכינוס קבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב יגיש משרד הבריאות מתווה חדש וענייני שיסדיר את כמות המתפללים בבתי הכנסת בתקופת הקורונה, באופן שישקף מענה ראוי והולם לגודלם של בתי הכנסת השונים וליכולתם לעמוד בתנאי משרד הבריאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture