Flash90

ליברמן תוקף ומסית: "מה שקורה עם החרדים זו השתוללות חסרת תקדים"

יו"ר 'ישראל בתנו' שנהנה להסית נגד החרים קפץ על ההזדמנות גם הבוקר ותקף את החלטת האדמו"ר מויז'ניץ שהורה אמש על פתיחת תלמודי התורה, כל זה בזמן שליברמן עצמו תועד מפר את הנחיות הקורונה ואף קרא שלא להישמע להוראות הממשלה. "צריך להפסיק את התקצוב של המוסדות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שותפיו בממשלה על ההפרות הנרחבות של תקנות הקורונה במגזר החרדי – ועל סגירתו המאוחרת של נתב"ג. "זו פארסה, לא החלטה. זאת המשך הפארסה והניהול הכושל", כינה ליברמן בריאיון שהעניק הבוקר ל'ווינט' את ההחלטה המסתמנת לסגור את השמיים. "כל הברברת הזאת יותר משנה, זה אולי מעיד יותר מהכול איך מתנהל פה כל המשבר הזה", תקף.

כשנשאל אם היה מעדיף לוותר על סגירת השמיים – או שאולי להקדים את המהלך – השיב ליברמן כי "היו צריכים לסגור אותו הרבה יותר מוקדם, עוד בסבב הראשון. השאירו אותו פתוח רק משיקולים פוליטיים, ונתנו להיכנס במיוחד מארה"ב ובמיוחד מניו יורק".

איווט ליברמן שנהנה לתקוף ולהסית נגד החרדים קפץ על המציאה גם הפעם ותקף, "מה שקורה עם החרדים זו השתוללות חסרת תקדים, וכל מי שבונה על קואליציה עתידית עם החרדים כמו בנט ואחרים, שייקחו את זה בחשבון. הקרקס שהם עושים לנתניהו זה כאין וכאפס לעומת מה שיעשו לאחרים", אמר ליברמן. "הרי אתה יודע מה עושה נתניהו מאתמול בערב, הוא מחפש את הנכד של האדמו"ר מוויז'ניץ', שהודיע שהוא מאוד אוהב את נתניהו ולכן פותח את כל מוסדות החינוך שלו".

ליברמן התעקש שנתניהו מתנהל בהתאם לשיקולים הפוליטיים של המפלגות החרדיות. "כל מה שמעניין אותו זו הישרדות אישית. הוא לא סופר בני אדם – רק מנדטים", אמר. "גם כשמדברים על ההישגים שלו כמו החיסונים, נתניהו אחראי על מותם של יותר מ-4,000 אזרחים במדינת ישראל בגלל ניהול כושל ובגלל שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים".

ליברמן התייחס למהומות בבני ברק ואמר, "אני לא תוקף את החרדים, אני תוקף את העסקנים דרעי וליצמן שאחראים על ההשתוללות הזאת", אמר ליברמן. "תמיד הסבירו לנו שזו קבוצת שוליים, קבוצה קיצונית ושזה לא משקף. חסידות ויז'ניץ זה הזרם הכי מרכזי בכל החסידויות. זה מרכיב מרכזי במפלגת "אגודת ישראל" ובסיעת יהדות התורה, עם ייצוג מכובד גם במועצת גדולי התורה וגם בכנסת. אי אפשר להגיד שמדובר בקבוצת שוליים".

ליברמן האשים את נתניהו ששיקר כשטען שיפעל ב"יד ברזל" מול מפירי התקנות, ואמר: "זה שקר וכזב. עד היום אף מוסד חרדי לא שילם גרוש אחד של קנסות. כולם יודעים שהם לא ישלמו שקל אחד, הכול יידחה ובסוף עוד יחזירו להם כספים. צריך להפסיק את התקצוב של אותם מוסדות ולהוציא להם צו סגירה. לא מבין איך זה לא קרה עד היום.

"למה ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים לא מכנסים את דרעי וליצמן ואומרים להם 'קחו את הרבנים ותגידו להם להרגיע את הרחוב'? אולי זה האינטרס שלהם שכך זה ייראה? האינטרס של נתניהו זה לרצות אותם, ולכן הוא מתחנן לנכד של אדמו"ר כזה או לנכד של אדמו"ר אחר. על כל ההשתוללות הזו אנו משלמים בחיי אדם ובהרבה כסף. נתוני התחלואה בעמנואל עומדים על 30%, ובעומר על 2%. בעומר כל מוסדות החינוך סגורים, כשבעמנואל פותחים הכול".

בהתייחסו לסוגייה הפוליטית ליברמן לא פוסל שיתוף פעולה גם עם מפלגות מהשמאל. "אנחנו במלחמה, ובמלחמה אתה מגייס את כולם. אתה לא שואל מי הצביע לימינה, מי למרצ ומי לישראל ביתנו. מבחינתי חייבים לגייס את כל המפלגות הציוניות והליברליות לקואליציה אמיתית", אמר ליברמן, שלא הכחיש שיסרב להיתמך בקולות הרשימה המשותפת. "הקואליציה חייבת להיות ציונית וליברלית. אני לא יודע מה זאת מפלגה ערבית, כי ברשימה המשותפת יש גם יהודים, ומבחינתי עופר כסיף הוא לא פחות מאיימן עודה. הבעיה שלי עם הרשימה המשותפת שזו רשימה תומכת טרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש מעורר רחמים. נאחז בקרנות מזבח השינאה. יזכר לדראון עולם.

tאפשר בבקשה את הסרטון

צורר היהודים התעורר לחיים

ליברמן משתולל בעצמו,
ריר שנאה נוטף משפתיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture