לאחר ביטול החרם על ישראל: שיתוף פעולה מרתק בין השומרון לסודאן

ראש מועצת שומרון נפגש עם גורמים רשמיים בממשל הסודני וסיכם עימם על שיתוף פעולה כלכלי והקמת צוות עבודה משותף כדי ליצר פרוייקטים כלכליים בתחומי החקלאות, התשתיות, הרפואה והקהילה. דגן: "מקווה שבעזרת ה' אינשאללה נצליח במשימה המשותפת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש עם בכירים מהממשל בסודאן שבוע לאחר ביטול החרם הכלכלי של סודאן על ישראל. הצדדים החליטו על שיתוף פעולה והקמת צוות עבודה משותף כדי ליצר פרוייקטים כלכליים בתחומי החקלאות, התשתיות, הרפואה והקהילה.

המשלחת מהשומרון נועדה בין היתר עם ד"ר עומר אל שייך, ראש הצוות לקידום הסכמי השלום וקידום ההסכמים הכלכליים של ממשלת סודאן ועם ד"ר עבדאללה חמדוכ, יועץ בכיר של ראש ממשלת סודאן. שתי המשלחות נפגשו על אדמתה של מדינה ערבית שלישית.

בסדרת הפגישות נכחו מהצד הישראלי יוסי דגן ומנכ"ל מועצת שומרון אמיתי רויטמן, מנכל החברה לפיתוח השומרון רובי טלמן והיועץ הכלכלי של המועצה יוסי דרדינגר וכן יו"ר נתיבי ישראל ויו"ר המועצה לאמנות ותרבות יגאל עמדי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תיאר בפני חברי המשלחת הסודאנית את השומרון, סיפר להם על כך שהשומרון מהווה כ – 12% משטח מדינת ישראל וכן ואת אחד הצמתים המוניציפאליים והעסקיים החשובים במדינת ישראל.

דגן סיפר על איזורי התעשייה בשומרון שמייצאים סחורה לרחבי העולם במאות מליוני שקלים, הציג את מודל השלום דרך הכלכלה והדו קיום שקיים באיזורי התעשייה ביו"ש עם כ-15,000 עובדים באיזורי התעשייה בשומרון, מחציתם ערבים מהרשות הפלסטינית ומחציתם ישראלים. חברי המשלחת הסודאנית התרגשו ושמחו כששמעו על המודל.

"אנחנו חיים בזמנים היסטוריים", אמר דגן לחברי המשלחת הסודאנית, "המפגש הזה וההכרות הזו, ובעיקר התוכניות המשותפות לעבודה כלכלית משותפת בין השומרון וכלל מדינת ישראל לבין סודן יכולות לשנות מציאות. אני מאמין שאנחנו נייצר שיתופי פעולה כלכליים אדירים, ובעיקר נעשה את הסבא המשותף שלנו: אברהם-איברהים שמח, כי אין שמחה גדולה לסבא כשהנכדים שלו, בני הדודים, יכולים לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.

"אני מודה לבורא עולם שמכוון את בניו לשיתוף פעולה על בסיס של כבוד הדדי איש לרעהו, אני מבקש להודות לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ולממשלה הסודאנית ולראש הממשלה הסודאן שבחכמתם תורמים לחיבור בין העמים ולחיזוק הכלכלה בין המדינות. אז שוב תודה רבה ואני מתכבד להזמין אתכם להתארח אצלי בבית ולהחזיר לכם על הכנסת האורחים הלבבית. אני מקווה שבע"ה אינשאללה נצליח במשימה המשותפת לחזק את הכלכלה בסודן ובישראל".

עומר אל שייך ראש הצוות לקידום הסכמי שלום בממשל הסודאני אמר: "היום נפגשנו עם איש מאוד מיוחד, מר יוסי דגן, התרשמנו מאוד ממה שהוא עושה מהאהבה שלו לשלום, ואנחנו מצפים לפגוש אותו בקרוב בחרטום, זהו יום מיוחד, בו אנחנו מארחים כאן אותך יוסי דגן, בכדי לתמוך בשלום ובנורמליזציה בין סודן וישראל, אנחנו חושבים שזהו צעד ראשון חשוב, בכדי לתמוך בשלום ולחבר בין העמים. לכן אנחנו עובדים כאן יחד, ואנחנו מאוד שמחים בהגעתך לכאן מפני שיהיו הרבה שיתופי פעולה כלכליים, חקלאיים ועוד כדי לתמוך בשלום ובקשר בין העמים".

יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי אמר במקום: "אני שמח להיות שותף בהתנעה של תהליך, ובהתנעת שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לבין סודאן, לחלוק ידע ולפעול ביחד, זהו רגע חשוב ומיוחד".

דגן העניק לראש צוות הסכמי השלום הסודאני חנוכיה ועליה הכיתוב 'שומרון', ואמר: "החנוכייה מסמלת אצלנו את ניצחון הרוח, וגם כאן בשיתוף הפעולה הזה יש רוח גדולה של רצון טוב ושל גבורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture