Noam Revkin Fenton/Flash90

גנץ למפלגות החרדיות: מוכן לחוק הגיוס כפי שרציתם‎ – רק אם לא יהיו בחירות

שר הביטחון הביע בפגישה עם בכירים במפלגות החרדיות נכונות להעביר את חוק הגיוס במתווה שתואם את דרישות גדולי ישראל. עם זאת, גנץ העביר מסר לראשי המפלגות החרדיות: "אם אתם רוצים את חוק הגיוס שחשוב לכם – תפעילו לחץ על נתניהו ותמנעו בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ החל בימים אלה לערוך פגישות עם בכירים במפלגות החרדיות בניסיון למצוא פתרון לחוק הגיוס במתווה המוסכם על מרנן ורבנן גדולי ישראל. ב'חדשות 12' דווח כי גנץ מתכוון לנצל את הנושא להפעלת לחץ מצדם על ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא ידרדר את המצב הפוליטי לכדי מערכת בחירות נוספת.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, בפגישה עם בכירים במפלגות החרדיות הביע גנץ נכונות להעביר את חוק הגיוס במתווה שרצו הנציגים החרדים, כך שמכסות הגיוס ייקבעו בממשלה ולא בחקיקה של הכנסת. בנוסף, שר הביטחון הסכים לתקן את החוק כך שאם החרדים לא יעמדו במכסות הגיוס שייקבעו – החוק לא יפקע אלא יחזור לכנסת.

"מדובר בתיקונים שהחרדים מאוד רוצים – וגנץ מצדו הבהיר שהוא מוכן לספק להם אותם", בישרה הכתבה בדיווח. "יחד עם זאת, חשוב לשים לב שהתפשרות בנושא חוק הגיוס הוא מחיר ציבורי כבד שגנץ יתקשה מאוד לשלם עליו. המסר של גנץ לחרדים: אם אתם רוצים את חוק הגיוס שחשוב לכם – תפעילו לחץ על נתניהו ותמנעו בחירות".

 

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מיהר לנצל את ההזדמנות להסיט נגד לומדי התורה ואמר כי "מכירת חיסול. בני גנץ מקדם את חוק הגיוס של החרדים ואומר לחרדים 'אם אתם רוצים את חוק הגיוס שלכם תמנעו בחירות'. בעברית

 

: 'כבר לא אכפת לי כלום רק תשאירו אותי חילופי'. אני מתבייש בשם צה"ל".

שותפו לאופוזיציה ולהסתה נגד קדושי ישראל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בטוויטר: "במהלך הבחירות אמרנו שגנץ ונתניהו יחלקו את ישראל לחרדים. זו דוגמה נוספת לכניעה של הליכוד וכחול לבן לדרישות של המפלגות החרדיות והפקרת הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים".

 

גנץ: "נצטרך לעדכן את מודל הגיוס כדי שכולם ישרתו ויקבלו באופן שוויוני"

 

גנץ התייחס לנושא חוק הגיוס זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד שר הביטחון ואמר כי "אנחנו חייבים לחוקק במהירות את החוק שהביאה מערכת הביטחון עם התאמות נדרשות בתשובה לבג"צ ואני הולך לטפל בזה, אפילו כמענה זמני". לדבריו, "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו ל-70 השנים שעברו ולא ל-70 השנים שיבואו".

הוא הוסיף כי, נשמור על מודל צבא העם, ולצידו נפתח מסלולי שירות נוספים של כלל המגזרים בחברה הישראלית. לא נמתין שאחוזי הגיוס ירדו עוד יותר, הם כבר היום עומדים על כ-50%. כל אזרח ישראלי יצטרך להיות איפשהו בפאזל של מודל השירות". הוא הוסיף כי יפעל לשנות את מודל השירות בצה"ל ולהרחיב אותו לגופיים ציבוריים נוספים, כמו משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש, בתי חולים ומוסדות נוספים, תחת העיקרון של שירות לכל, כולל חרדים וערבים.

 

בתגובה לבקשת שר הביטחון: בג"צ דחה ב-3 חודשים את ביטול חוק הגיוס

על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם  בין הליכוד לכחול לבן, יחוקק חוק הגיוס שהוצע על ידי משרד הביטחון, הכולל סנקציות ויעדי גיוס עם שינוי שהציעו בזמנו בסיעות החרדיות, הכולל תיקון לפיו יעדי הגיוס יקבעו על ידי הממשלה ולא בבסיס החוק שיעבור מיד עם הרכבת הממשלה.

בהסכם נכתב כי "עם כינון הממשלה יחוקק חוק הגיוס על פי הצעת משרד הביטחון וצה"ל, תוך תיקון לפיו יעדי הגיוס יקבעו בהחלטת ממשלה ולא בחקיקה ראשית. כן יערכו התאמות במועדים האמורים בהצעת החוק (שהוגשה בחודש יולי 2018), כך שכל המועדים ידחו בהתאמה ממועד קבלת החוק בקריאה שלישית בכנסת".

"עוד תתוקן ההצעה באופן שבמקרה שבו פחת מספר המתגייסים בפועל, החל משנת הגיוס 2022, מ־85 אחוזים מיעד הגיוס השנתי הכולל במשך שלוש שנות גיוס רצופות, תחליט הממשלה בתוך שנה על תכנית יעדי גיוס שנתיים ותאשר תכנית לתמריצים כלכליים – חיוביים ושלילים, לעמידה או לאי עמידה ביעדים".

"חרף האמור לעיל,", נכתב עוד בסעיף בהסכם העוסק בחוק הגיוס, "לאחר חקיקת חוק הגיוס האמור, תגבש הממשלה להצעת שר הביטחון חוק חדש ומקיף בדבר גיוס לצה"ל ושרות לאומי בהתאם למיתווה רחב ועדכני התואם את צרכי החברה בישראל על גווניה ורבדיה בהסכמת סיעות הקואליציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאילו שאם נלך לבחירות, חוק הגיוס יחוקק…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture