יהדות התורה: "גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את חוק הגיוס"

סיעת יהדות התורה במתקפה על שר הביטחון בעקבות עיכוב חוק הגיוס: "חלפו שמונה חודשים וגנץ עשה כל דבר כדי להתחמק. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם". דרעי: "מי שהפר את ההסכם זה רק כחול לבן, לוקחים אותנו כבני ערובה" בנושא חוק הגיוס"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיעת יהדות התורה פרסמה הערב הודעה חריפה נגד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בעקבות אי קידום חוק הגיוס, בה נמסר כי "בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ נכתב ונחתם במפורש כי "עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות". מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ע"י כחול לבן".

עוד נמסר כי "בנוסף, אנו מביעים את זעזועינו מדברי הבלע של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שממשיך במסורת ההסתה והשיסוי כנגד הציבור החרדי בטענות שקריות, כביכול הסיעות החרדיות פועלות להגן על רוצחים, תוך טיעונים נבזיים וחסרי ביסוס. כמו כן, אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת".


הסעיף בהסכם הקואליציוני

שר הפנים אריה דרעי אמר הערב בראיון למהדורה המרכזית של 'קול חי' עם אבי מימרן כי "מי שהפר את ההסכם הקואליציני זה רק כחול לבן. הם מתעקשים בנושא התקציב, ואני מקווה שהם ברגע האחרון יתעשתו ולא יובילו לבחירות. בכל נושאי דת ומדינה אנחנו עובדים ביחד עם יהדות התורה. לצערי כחול לבן לוקחים אותנו כבני ערובה בנושא חוק הגיוס".

עוד האשים דרעי את כחול לבן כי הם "מעלים עוד הצעות חוק כדי להתריס. אז אם הייתה לנו הסכם ערבות לשלימות הקואליציה, כחול לבן הפרו אותו. הקמת ועדת הבדיקה שהקים בני גנץ, היא "שפיכות דמים". המטרה היחידה היא להשפיל את ראש הממשלה בלי שום צעד מעשי".

ראש הממשלה החליפי גנץ הורה היום ליו"ר הסיעה ח"כ גינזבורג לקדם עוד השבוע הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה, זאת בניגוד לעמדת הקואליציה והיהדות החרדית. מכחול לבן נמסר כי "לפי החלטת גנץ, יקודמו שלוש הצעות חוק חדשות, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית. כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך".

חוק יסוד השוויון אותו מציעים בכחול לבן קובע "לעגן במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה". חוק יסוד מגילת העצמאות מציע "לעגן בחוק-יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו".

חוקים אלו נפיצים מאוד ומעוררים התנגדות עזה בקרב המפלגות החרדיות ומפלגות הימין. החרדים מתנגדים להם משום שעשויות להיות להם השפעות רחבות על נושאים הלכתיים ואפילו על סוגיית חוק הגיוס. "העלאת החוקים הללו", אומרים גורמים פוליטיים בכירים שצוטטו ב'ווינט', "היא אירוע גדול מבחינת המפלגות החרדיות שלא יכולות לחיות איתם בשלום".

גם בימין מעוררים החוקים הללו ביקורת קשה והתנגדות נחרצת. חוק יסוד השוויון וחוק יסוד מגילת העצמאות יעניקו לבג"ץ כוח רב ויכולת הכרעה בסוגיות רבות שיכולות להתגלגל לפתחו אם יאושרו החוקים. גם ימינה צפויה להצטרף להתנגדות הליכוד והחרדים לחוקים הללו. השאלה היא כיצד תנהג הרשימה המשותפת.

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הגיב במתקפה על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בעקבות כוונתו לקדם חוקים נגד עמדת הקואליציה: "גנץ מנסה לקושש קולות רגע לפני שהולכים לבחירות ונזכר לקדם חוקים שחשובים לו". ליצמן, שצוטט ב'וואלה', הוסיף כי "במקום שיעשה מאמץ להגיע לפשרה לטובת אזרחי ישראל, הוא מדרדר אותנו לבחירות. אם מטרתו להתריס, אנחנו גם נרצה לקדם חוקים שחשובים לנו כמו בלימת גיורים שאינם גיורים ממלכתיים או חוק גיוס שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות אחת ולתמיד".

יו"ר הכנסת יריב לוין הוקלט היום מספר לחברי סיעת הליכוד כיצד הוא מתכנן לסכל את אישור ההצעות של כחול לבן. בהקלטות של לוין, שפורסמו ב'כאן חדשות', הוא נשמע אומר: "צריך לעשות מאמץ גדול, לנסות להפיל את זה, על אף שמבחינה מספרית אנחנו מתחילים את העניין הזה בפחיתות".

"לא בטוח שיש לנו רוב", אמר לוין כשהתייחס לניסיונות לסכל את הצעות החוק. "ברור לחלוטין שאם זה יעבור וזה יגיע לדיונים בוועדות, נצטרך לנהל קרב שלם שבוועדה. ודרך אגב כשזה יגיע אליי – אעשה כמיטב יכולתי כדי שזה לא יהיה". חברי כנסת שנכחו בשיחה הציעו ללוין לנעול את המליאה ולמנוע באופן פיזי את אישור הצעות החוק. יו"ר הכנסת לא התייחס להצעות הללו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להודיע חד משמעית לניסנקורן ואשכנזי מוביל גנץ לקו האנטי חרדי , שיש סיכוי גדול שההצעות נגד התורה הק' ושומריה יגרמו לגדולי ישראל לפסול אפשרות עתידית לשום סיג ושיח עמהם. ואולי סופם הפוליטי .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture