Hadas Parush/Flash90

ריבלין בפנייה דחופה לנסיך צ'ארלס: סייע בהעברת הפעוטה ההחרדית לארץ

הנשיא ריבלין התערב וביקש את עזרתו של הנסיך לאחר שבית המשפט העליון בבריטניה קבע כי יש לנתק את אלטע פיקסלר, פעוטה בת שנתיים, ממכונת ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת משפחתה • "זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להיענות לבקשת הוריה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה הבוקר (רביעי) לנסיך הבריטי צ'ארלס וביקש ממנו לסייע בהעברת הפעוטה החרדית אלטע פיקסלר לטיפול רפואי בישראל, זאת לאחר שבשבוע שעבר קבע בית המשפט במדינה כי בית החולים רשאי לנתק את אלטע ממכונת ההנשמה שאליה היא מחוברת, בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להמשיך את הטיפול בה.

הנשיא היוצא כתב בפתח הבקשה: "אני פונה אליך בעניין בעל חשיבות הומניטרית חמורה ודחופה". ריבלין שמתערב באופן אישי כדי לסייע לבני המשפחה, חרדים בעלי אזרחות ישראלית הוסיף: "פסק דין של בית המשפט העליון שניתן לאחרונה בעניינה של אלטע פיקסלר בת השנתיים ממנצ'סטר, נתן לרופאים אישור להפסיק את הטיפול המשאיר אותה בחיים. משאלתם של הוריה היא להביאה לישראל. אמונותם הדתית מנוגדת להפסקת הטיפול הרפואי שעשוי להאריך את חייה, והם כבר ערכו את ההסדרים להעברתה הבטוחה להמשך טיפול בישראל".

"אני יודע שהוצגו בפני ממשלת הוד מלכותה העובדות, אך אני מרגיש שהנסיבות הייחודיות מצדיקות התערבות אישית גם מצדי. זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להיענות לבקשת הוריה באופן המכבד הן את החוק והן את אמונתם הדתית".

בתוך כך, הלחץ היראשלי להעברת הפעוטה לארץ נמשך, אמש דרש שר הפנים אריה דרעי להעביר מייד את הפעוטה בת השנתיים לישראל להמשך קבלת טיפול רפואי. השר דרעי שיגר מכתב לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל וביקש מהרשויות בבריטניה לאפשר להורי הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים, להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי.

השר דרעי מציין במכתבו כי הילדה והוריה אזרחי ישראל ועל פי חוות דעת של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בישראל. השר דרעי הוסיף כי יש למנוע את ניתוק הפעוטה ממכשיר הנשמה ולכן ביקש לאפשר להעבירה במיידי למדינת ישראל. בהמשך למאמצים להביאה ארצה, שוחח השר דרעי גם עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובולי וראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ אייל סיסו כדי למצוא פתרון לפעוטה.

כזכור, בתום מאבק משפטי שארך כחצי שנה, החליט בית המשפט העליון לענייני משפחה בלונדון כי יש לנתק אלטע הקטנה הסובלת מנזק מוחי בעקבות סיבוך בלידתה ממכונת ההנשמה: "לנוכח הממצאים על הכאב והסבל שלה, אין זו טובתה להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים. אני מקבל את ההחלטה בעצב גדול".

אביה של אלטע, אברהם, סיפר ל'חדשות 12' על הקשיים שעימם מתמודדת המשפחה וביקש את עזרת המדינה: "זה פשוט גזר דין מוות. לכל אחד מעם ישראל זה אמור להפריע, וכל אחד שיכול לעזור אמור לעזור. אני מתחנן מכל הלב: עזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים". נראה שהפנייה הדחופה של ריבלין היא צעד משמעותי בכיוון הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture