'יתד' מתריע: "מנסים לקעקע את עולם התורה"

הערב, כאשר נתייצב מול נרות החנוכה, ונזכור את נס הישועה של המאבק ביוונים ובמתייוונים, בל נשכח גם את המלחמה הקיומית שלנו • אנו מדליקים

כתבות נוספות בנושא:

הנהג לא הסכים להנמיך את הרדיו; כך הגיבו הנוסעים החרדים • צפו
שוב סוער בכנסת: שר הדתות כהנא הטיח בחרדים; "נגמרו הימים שאתם דורכים עלינו"
פתילות ושמנים שנותרו מחנוכה • הגר"ש רבינוביץ בעל 'פסקי תשובות' • צפו
"החושך עדיין כאן": יהודי התפוצות מסכמים חנוכה שחור

הערב, כאשר נתייצב מול נרות החנוכה, ונזכור את נס הישועה של המאבק ביוונים ובמתייוונים, בל נשכח גם, כי בדורות האחרונים ניצבת היהדות הנאמנה במאבק עקבי מול מגמות מסוכנות המאיימות לעקור את השרידים המעטים של היהדות מאחים תועים, ולנסות ולקעקע מבפנים את ציבור היראים והיכלי התורה.

המלחמה נטושה על כל צעד ושעל, ופורקי עול תורה מנסים ללא הרף לממש את שאיפתם הכמוסה להפיכת עם ישראל לעם ככל הגויים, באמצעות אימוץ "ערכים אוניברסליים" והפצת תרבות זרה ונכרית בארץ הקודש, פלטרין של מלך.

ההיסטוריה הופכת לאקטואליה. שכן, כפי שביאר אחי המהר"ל ב"ספר החיים", ניסיון ימי החנוכה חוזר על עצמו, בדרך כזו או אחרת, בכל התקופות. "שעדיין עומדים עלינו בכל דור ודור להשכיח אותנו מתורתנו, כדרך שעשו היוונים בימי החנוכה האלו". כמובן שהדברים אקטואליים במיוחד בדורות האחרונים. מאז ניסו מסיתים ומדיחים להשתלט על עם ישראל – ההשכלה, הציונות ותנועות הרפורמה והמודרנה – ניצבים יהודים רבים חסרי-אונים ועל סף ייאוש, מול הכוח המאסיבי והעוצמה הדורסנית של מהרסי הדת ומפיצי דעות זרות.

ולמרבה הכאב, תמיד נמצאו אי-אלו חלושי-דעת, שנשבו ונפלו בפח שטמנו להם רשעי ישראל. שכן, מציאות קשה ומעיקה זו הביאה אותם להיסחף אחר הנהרות השוטפים, להיענות לפיתויים שהציבו הגורמים המבקשים לשנות דמותו של עם ישראל, ולפחות לנקוט עמדה פאסיבית והשלמה עם "המציאות", שמשמעותה המעשית היא השתלבות בלית ברירה בזרמים השוצפים והיגררות אחריהם.

הדבר בא לידי ביטוי עז בשנים האחרונות, כאשר מסיתים ומדיחים מחפשים כל בדל פירצה בחומות היהדות הנאמנה, כדי להוכיח כי בכך מתקרב כביכול תהליך מימוש מזימותיהם השפלות. אנו שומעים שוב ושוב את הכרזותיהם הנבזיות של אותם חוטאים ומחטיאים, המשמיעים צהלות-שמחה בעקבות כל מראית-עין של בדל "ניצחון" מדומה שהשיגו על היהדות החרדית ודבקותה במורשת אבות. אך שומרי הגחלת היהודית, ימשיכו להיצמד בכל כוחם לתורה ולאמונה הטהורה המסורה בידינו, כי זאת התורה לא תהא מוחלפת.

אכן, תרבות אנשים-חטאים, שביקשה להנחיל מלכות יון הרשעה, מאיימת עלינו מכל עבר. ההתייוונות שכירסמה בעם ישראל מבפנים, כאשר ביקשה להטביע מושג של "יהודים חדשים", התחלפה בדורנו בדמות הנסיון ליצור דגם של "חרדים חדשים", שמתחת לחזות החיצונית שלהם מקננות דעות פסולות ומושגים זרים; הם פוקדים את חוצותינו, את בתי הכנסת ובתי המדרש, בעוד כל הווי החיים הפנימי שלהם נעוץ בעולם האחר. אך גם קומץ שולי זה לא יצליח בשום פנים ואופן לסחוף אחריו את היהדות הנאמנה.

שומרי התורה ימשיכו לחזק את בדקי הבית ולעמוד כחומה בצורה מול הניסיונות הבלתי-פוסקים להחדרת "תרבות" המתייוונים לתוככי מחננו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture