סיקור מלא וגלריה ענקית מהמעמד האדיר לכבודה של תורה

JDN מסכם לכם במילים וב-217 תמונות את המעמד הנשגב והמרומם לכבודה של תורה - סיום הש"ס העולמי שנערך על ידי מרכז אגודת ישראל, ובמעמד מרנן ורבנן גדולי ואדמו"רי דורנו שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רבבות יהודים מכל שככבות הציבור, חגגו אתמול את שמחת התורה, בסיום הש"ס המרכזי שנערך בעיה"ק ירושלים.

סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (16)

שעות ארוכות קודם לפתיחת האירוע, כבר ניכר חותמו בכל הדרכים העולות לירושלים ועוד יותר בירושלים עצמה. הנתיבים היו עמוסים בהמונים שפניהם לשמחת התורה. בירושלים נראו נחשולים של יהודים, השמחים בשמחת התורה ועולים אל כיוון מתחם האירוע.

קרא עוד:

[postim]

ההתרגשות לקראת שמחת התורה, הקיפה את כל הגילאים, מבוגרים כצעירים, אנשים נשים וטף, אם כי האירוע יועד לגברים. המעמד היה שיחת היום בכל ריכוזי הציבור החרדי בארץ ובעולם.

שעה ארוכה לפני פתיחת השערים, כבר צבאו המונים על שערי המקום, שערים רבים שהפנו את הבאים, איש-איש לפי כרטיסו, אל המקום המיועד לו. השוטרים והסדרנים עשו מלאכתם בקפדנות, כדי לוודא שכל משתתף ישב במקומו ויישמר הסדר.

במקביל התכנסו באותה שעה רבבות-רבבות יהודים ברחבי הארץ והתפוצות, בלמעלה מאלף מוקדי שידור ישיר, שהוקמו ברחבי הארץ והעולם, כאשר בכל נקודת שידור התאספו מאות ואלפי הורים יחד עם ילדיהם, וכן בשידור כאן באתר צפו בשידור החי עשרות אלפים, לחזות ולהשתתף במעמד התורתי הנשגב של היהדות הנאמנה, במראה שעורר קידוש שם שמים, תוך הערכה עצומה ללומדי הדף היומי קובעי עיתים לתורה.

את המעמד הנחו הרב מאיר פרוש והרב בנימין כהן. לאחר דברי פתיחה של המנחה, נשא הרב גבריאל שטאובר, מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, דברים נרגשים לכבוד לומדי הדף היומי, כאשר האגף בראשותו זוכה להגביר חיילים לתורה וללימוד הדף היומי, במשך כל ימות השנה.

לאחר מכן התקיימה תפילת מנחה ברוב עם, במחזה שעורר קידוש שם שמים, כאשר רבבות אלפי ישראל מתפללים יחדיו תפילת לחש, וברחבי המתחם כולו שררה דומיה. עבר לפני התיבה, העסקן ומפקח החינוכי הרב מרדכי בלוי, חבר הוועדה המכינה, נציג ארגון "תודעה", הנמצא בתוך שנת האבל לפטירת אביו, הרה"ח ר' דוד נחמן בלוי זצ"ל, מראשי אגודת ישראל.

סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (13)

לאחר התפילה הגיב המנחה לדברים שנאמרו במהלך היום על-ידי גורמים במשרד הביטחון לקראת פקיעת החוק לדחיית גיוס בני הישיבות, בכך שכל בני היהדות הנאמנה מכריזה: "היה לא תהיה, אין כוחנו אלא בפה!"

תפילה לישועת כלל ישראל
בפתיחת המעמד נעמד כל הקהל האדיר על רגליו, לאמירת פרקי תהילים ותפילת אחינו בני ישראל, לישועתן של ישראל. לפני העמוד עבר הגאון רבי בונים ורנר שליט"א, ראש ישיבת 'אור תורת רבי מאיר בעל הנס' בטבריה.

סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (14)

בסיום אמירת התהילים והתפילה, נשמעה שירה אדירה ונרגשת על-ידי עשרות בעלי המנגנים מחצרות הקודש, בניצוחו של הר"ר משה מרדכי רוזנבלום, בלחן מיוחד שהולחן לקראת המעמד, למילים מתוך התפילה: "וכולם מקבלים עליהם עול מלכות שמים".

עוצו עצה ותופר
"ברשות המוני בית ישראל", הכריז המנחה הרב מאיר פרוש, "וכל המאזינים והמשתתפים מרחוק, אנו מתאספים היום כאן שמחים בשמחת התורה, דבקים בהקב"ה ודבקים במצוותיו, אין שום כוח בעולם שחלילה יצליח לנתק אותנו, ולו לרגע וליום אחד מלימוד התורה הקד'. באנו לפה היום, בראשות מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, לחגיגה המרכזית של סיום הש"ס המתקיימת בירושלים, כדי לחזק את לומדי הדף שסיימו את הש"ס, כדי לעודד את האלפים שמקבלים על עצמם להתחיל מיד את הלימוד בדף ביומי במחזור הי"ג.

באנו לפה היום, כדי להכריז שאנו כבנים ממשיכים את ההכרזה של אבותינו ואבות אבותינו ובמעמד הר סיני ולומר בקול גדול: כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו ק-ל".

בשלב זה הועלה זכרו הטהור של עמוד ההוראה מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, אשר אנו נמצאים בתוך ימי השלושים להסתלקותו. הוזכר כי לפני שבע חצי שנים זכינו כאן בירושלים, שהגרי"ש אלישיב השתתף במעמד סיום הש"ס בבנייני האומה..

דברים לזכרו של הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, השמיע נאמן ביתו, הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א.

סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (16)

סגולה לאריכות ימים
דברים נרגשים לכבוד לומדי הדף היומי בכל אתר ואתר, נשא הרה"ג רבי זושא הלוי הורביץ שליט"א, רב קהילות החסידים באלעד, והביא את מה שראה במכתב מכ"ק מרן פוסק הדור בעל שבט הלוי שליט"א, שכותב כי יהודי שמקבל על עצמו להצטרף לדף היומי, זו סגולה לאריכות ימים. צריך כל כך הרבה ישועות, קבלו על עצמכם להצטרף ללגיונו של מלך.

סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (20)

לאחר הדברים הנרגשים הללו, נשמעו דברי ברכה על-ידי נשיא "דרשו", הרב דוד הופשטטר.

בסיומם הוקרנה מצגת נרגשת על סיומי הש"ס, בליווי שירה וזמרה. במצגת שהרעידה לבבות, נשמעו והוקרנו דבריהם של כ"ק מרן האדמו"ר הישועת משה מויז'ניץ זי"ע, הגראמ"מ שך זצ"ל וכן נראה היה הגרי"ש אלישיב זצ"ל בשעת לימודו, כשהוא מתייגע בעמל התורה.

לאחר המצגת שלא הותירה עין יבשה, הוענקה תעודת הוקרה למר לוי יצחק רחמני, נשיא קבוצת 'איילון', על הסיוע והחסות שהעניק למעמד נשגב זה, על-ידי סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני. לאחר מכן הודה המנחה לחברי סיעת "יהדות התורה" בכנסת, על סיועם הרב למעמד.

ימים על ימי מלך
בהתרגשות רבה האזין קהל הרבבות להגאון רבי נחום רוטשטיין שליט"א, ראש ישיבת "נזר התורה", שהביא את ברכת כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א לבאי המעמד.

resized_DSC_1869 (800x531)

נוסח המכתב שהובא כדלהלן:

"שתהי' ברכה והצלחה. תורה היא הברכה היותר גדולה. ואמרו חז"ל (אבות ו ז) גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה בועלם הזה ובעולם הבא, ובכלל זה כל הברכות בכל הענינים בגשמיות וברוחניות.בפרשת השבוע נשנית פרשת מתן תורה, וגם פרשת שמע ישראל בה נצטווינו 'והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך ושננתם לבניך ודברת בם', ודרשו חז"ל (קידושין ל:) שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך.צריכין להתחזק בלימוד וידיעת התורה, ובקביעת עיתים לתורה. בזכות תלמוד תורה ולימוד הדף היומי, יעזור השי"ת שיתברכו כולם בכל אשר נצרך להם ברוחניות ובגשמיות, שתהי' פרנסה בריווח, ושיוושעו בני ישראל במהרה".

כמו כן הוקראו מכתבי ברכתם של כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א וכ"ק אדמו"ר מביאלא שליט"א. את מכתבם של מרנן הגאונים רבי חיים קניבסקי שליט"א ורבי גרשון אידלשטיין שליט"א למעמד, הקריא הרב אברהם רובינשטיין, סגן ראש עיריית בני ברק.

בשלב זה הכריז המנחה, הרב בנימין כהן: זכינו ונמצאים איתנו מרנן גדולי ישראל שליט"א, נקדם אותם בברכת 'ברוכים הבאים בשם ה', ברכנוכם מבית ה", נקום כולנו לכבוד התורה.

הקהל האדיר בכל מתחמי המעמד ובמבואותיו, נעמד על רגליו לקול שירה אדירה וסוחפת של: "ימים על ימי מלך תוסיף", אשר נמשכה דקות ארוכות, עד שמרנן גדולי ישראל שליט"א התיישבו במקומותיהם.

להתחזק מסיום הש"ס
"ברשות מרנן ורבנן גדולי מאורי וצדיקי הדור", הכריז המנחה בקול אדיר, "אנו מתכבדים בזאת לבקש ממרן פוסק הדור, עמוד ההוראה בעל 'שבט הלוי' שליט"א, לשאת דברים לכבודה של תורה". רטט של התרגשות עבר בקהל הקודש ושקט מוחלט שרר בקהל, בשעה שכ"ק מרן פוסק הדור, הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר שליט"א, בעל "שבט הלוי", גאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין, מאחרוני תלמידיו של מייסד ומחולל תקנת הדף היומי, הגה"ק רבי מאיר שפירא מלובלין זי"ע – קם ממקומו לשאת את המשא המרכזי בסיום הש"ס.

קשה לתאר במילים את התחושה המרוממת שעברה בקהל, כשדמותו הקורנת של מרן שליט"א, שריד לדור העבר, נראתה לעין כל, כשהוא עומד ונושא מדברות קודשו לרגל המעמד הנשגב.

resized_DSC_1866 (800x531)

בתחילת דבריו, עמד על שגב גודל היום, שבו זוכים רבבות מבני ישראל בכל העולם לסיים את הש"ס, וזהו יום שמחה ויום של התחזקות לרבים. לאחר מכן הזכיר ברטט, את מה שזכה לשמוע באופן אישי ממורו ורבו מהר"מ שפירא זי"ע, שאמר לו תחת אחד השיחים: "לא זכיתי להיפקד בזרע של קיימא, אבל זיכה אותי הקב"ה שזכיתי להקים את בית היוצר הגדול לתורה, ישיבת יח"ל בלובלין, ותקנת לימוד הדף היומי שנתקבלה בכל תפוצות ישראל".

מנחה המעמד הזמין את כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, לשאת את משא הקודש, לכבוד סיום ש"ס בבלי במסגרת לימוד דף היומי, אולם לאור בקשתו של כ"ק האדמו"ר שליט"א, הכריז המנחה: "לבקשת כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, אנו מתכבדים בחרדת קודש לבקש ממרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א לשאת את המשא המרכזי לכבודה של תורה".

resized_DSC_1923 (800x531)

התורה קיום לעולם
"לא די בכך שהתורה מונחת בארון הקודש, אלא צריך שילמדו ויעסקו בתורה ורק בכך יש קיום לעולם", כך התבטא אמש ראש הישיבה, הגראי"ל שטינמן שליט"א, במשאו בסיום הש"ס.

ללמוד תורה בציבור
קהל הרבבות האזין לדברות קדשו של כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, לכבוד התורה ולומדיה. בתחילת דבריו הזכיר האדמו"ר שאנו עומדים בתוך ימי השלושים לפטירתו של מרן פוסק הדור, הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ופתח בדברי הגמרא במסכת מועד קטן, 'כי נח נפשיה דרבי זירא, פתח עליה ההוא ספדנא: ארץ שנער הרה וילדה, ארץ צבי גידלה שעשועיה וכו'. "ירושלים, ארץ ישראל וכל העולם כולו, איבדו כלי חמדה – ונשארה לנו רק התורה הקדושה, שהיא כלי חמדתנו ותפארתנו".

בדבריו, האריך כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א על חשיבות לימוד התורה בציבור, וגם אם אירע מקרה של אונס ולא יכול ללמוד יום אחד בציבור, יראה ללמוד בביתו, באותה שעה שהציבור לומד. לאחר מכן עמד האדמו"ר בדבריו על החשיבות המיוחדת שיש בלימוד התורה לפני תפילת שחרית.

resized_DSC_2007 (800x531)

"לבני הישיבות אני אומר: אם אתם רוצים להתפלל בהתלהבות, תלמדו קודם התפילה! וכידוע מה שאמר אא"ז הרה"ק מהר"ש מבעלזא זי"ע, על הפסוק בשירת האזינו: 'יערוף כמטר לקחי, תיזל כטל אמרתי', וביאר ש'לקחי' מרמז על התורה, 'כי לקח טוב נתתי לכם', דהיינו: אם תלמדו קודם התפילה – אזי 'תיזל כטל אמרתי', שמרמז על התפילה, שהיא עולה לרצון ומקובלת בפני בורא עולם. יעזור הקב"ה שנזכה ללמוד וללמד ללא שום מניעות ונזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

מעגלי שמחה לכבוד התורה
נשיא "עוז והדר" הרה"צ רבי יהושע לייפער שליט"א, נשא דברי ברכה נרגשים לכבוד המעמד. מיד לאחר מכן האזין הקהל העצום לאמירת ההדרן על סיום הש"ס במחזור הי"ב, שנאמר על ידי ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א.

לאחר אמירת ההדרן, נאמר קדיש הסיום, ע"י כ"ק אדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א, ומיד עם סיום הש"ס, פצח הקהל האדיר והנרגש בשירה וזמרה לכבוד גומרה של תורה בשמחת תורה שבעל-פה. הקהל לרבבותיו, ביציעים, במפלסים ובכל מתחמי המעמד, פתח במעגלי ריקוד נרגשים, אשר נמשכו במשך דקות ארוכות ללא הפוגה, ומעיני רבים זלגו דמעות אושר והתרגשות, על שזכו להשתתף במעמד כביר ונשגב זה, כאשר המונים מקבלים על עצמם להצטרף ללגיונו של מלך, בקביעת עיתים לתורה בלימוד הדף היומי בקביעות.

סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (18)

תחילת המחזור הי"ג
מחיל אל חיל, מיד עם סיום לימוד הש"ס במחזור הי"ב, הוחל בלימוד מחזור הי"ג, על-ידי כ"ק אדמו"ר מערלוי שליט"א.

בשלב זה נשמע משאו המעורר והמחזק, של הגאון רבי יצחק שיינר שליט"א, ראש ישיבת קמניץ, אשר האריך במעלת החשיבות בכבוד תלמידי חכמים ובזהירות העצומה מאמירת לשון הרע ורכילות ועל הגזירות הנוראות. כן עמד על הנאמר: "והקרן קיימת לעולם הבא, כיבוד אב ואם, גמילות חסדים והבאת שלום בין אדם לחבירו ותלמוד תורה כנגד כולם", כפי שכתוב: "והגית בו יומם ולילה".

תורת ה' משיבת נפש
את משא הנעילה כובד לשאת הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א, אשר אמר בדבריו: באתי להשתתף בשמחה הגדולה של שמחת התורה, רק תורת ה' משיבת נפש, תזכו להרבה ברכה בעזרת ה'.

סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (18)

בתום המעמד כובד המנחה הרב מאיר פרוש בסיום המשניות לע"נ ר' יעקב מאיר שוטנשטיין ז"ל, ולאחר מכן נאמרה תפילת "ק-ל מלא רחמים", לעילוי נשמתו.

בשעת לילה מאוחרת הסתיים המעמד הכביר והנשגב, כשהוא מותיר את חיתומו העז על רבבות בני ישראל שהשתתפו במעמד ועוד רבבות בעולם כולו, שצפו במעמד בשידור ישיר וליבם גאה יחד עם כל מסיימי הש"ס בכל אתר ואתר, לכבודה של תורה, להגדיל תורה ולהאדירה.

הקהל הנכבד יצאו טעונים ברגשות נעלים של התעלות והתרוממות הרוח והודו מקרב ליבם לעסקנים הנמרצים שעשו לילות כימים להצלחת המעמד הכביר ובראשם להרב ישראל משה פרידמן מנכ"ל תודעה ומעסקני חצר בעלזא, העסקן והמפקח החינוכי הרב מרדכי בלוי יו"ר משמרת הקודש והחינוך, ר' ישראל בער רוזנר שתפקד היטיב על כל מערך יחסי הציבור והדוברות, ר' חיים שלמה ברנשטיין מזכיר אגודת ישראל ירושלים, והעסקן הירושלמי איש הלוגיסטיקה והארגון ר' ברוך ברנדוויין, חברת אפקט בראשות ר' אפרים זילברברג על ההפקה המרהיבה, חברת טיימינג בראשות ר' חיים מאיר ולצר ור' אלחנן טננבוים על המצגת, וחברת  RRsat על השידורים האיכותיים.

צפו בגלריה מרהיבה מתחילת המעמד ועד סופו, צילום: שוקי לרר JDN

סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (1) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (2) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (4) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (5) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (6) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (7) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (8) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (9) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (11) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (14) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (15) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (16) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (17) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 (18) סיום הש''ס העולמי - תחילת האירוע 1 סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (1) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (2) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (3) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (4) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (5) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (6) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (7) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (8) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (9) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (10) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (11) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (12) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (13) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (14) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (15) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (16) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (17) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (18) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (19) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (20) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (21) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (22) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (23) סיום הש''ס העולמי- תחילת אירוע 2 (24) סיום הש''ס - העולמי סיום הש''ס - העולמי (1) סיום הש''ס - העולמי (2) סיום הש''ס - העולמי (3) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (1) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (2) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (3) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (4) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (5) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (6) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (7) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (8) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (9) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (10) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (11) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (12) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (13) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (14) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (15) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (16) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (17) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (18) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (19) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (20) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (21) סיום הש''ס העולמי- קהל ההמונים (22) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (1) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (2) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (3) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (4) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (5) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (6) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (7) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (8) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (9) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (10) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (11) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (12) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל טרם כניסתם (13) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (1) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (2) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (3) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (4) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (5) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (9) סיום הש''ס העולמי גדולי ישראל בכניסתם (1) סיום הש''ס העולמי גדולי ישראל בכניסתם (3) סיום הש''ס העולמי גדולי ישראל בכניסתם (2) סיום הש''ס העולמי - האדמו''ר מבעלזא בכניסתו (1) סיום הש''ס העולמי - האדמו''ר מבעלזא בכניסתו (2) סיום הש''ס העולמי - האדמו''ר מבעלזא בכניסתו (3) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (7) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (8) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל בכניסתם (6) סיום הש''ס העולמי - גדולי ישראל נואמים resized_DSC_1832 (800x531) resized_DSC_1861 (800x531) resized_DSC_1866 (800x531) resized_DSC_1868 (800x531) resized_DSC_1869 (800x531) resized_DSC_1882 (800x531) resized_DSC_1885 (800x531) resized_DSC_1902 (800x531) resized_DSC_1923 (800x531) resized_DSC_1934 (800x531) resized_DSC_1942 (800x531) resized_DSC_1950 (800x531) resized_DSC_1953 (800x531) resized_DSC_1975 (800x531) resized_DSC_1986 (800x531) resized_DSC_1988 (800x531) resized_DSC_1995 (800x531) resized_DSC_1998 (800x531) resized_DSC_2004 (800x531) resized_DSC_2007 (800x531) resized_DSC_2009 (800x531) resized_DSC_2013 (800x531) resized_DSC_2018 (800x531) resized_DSC_2022 (800x531) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (1) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (2) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (3) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (4) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (5) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (6) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (7) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (8) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (9) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (10) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (11) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (12) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (13) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (14) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (15) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (16) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (17) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (18) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (19) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (20) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (21) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (22) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (23) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (24) סיום הש''ס העולמי- הסיום, הקדיש (25) סיום הש''ס העולמי - הקהל סיום הש''ס העולמי - הקהל (1) סיום הש''ס העולמי - הקהל (2) סיום הש''ס העולמי - הקהל (3) סיום הש''ס העולמי - הקהל (4) סיום הש''ס העולמי - הקהל (5) סיום הש''ס העולמי - הקהל (6) סיום הש''ס העולמי - הקהל (7) סיום הש''ס העולמי - הקהל (8) סיום הש''ס העולמי - הקהל (9) סיום הש''ס העולמי - הקהל (10) סיום הש''ס העולמי - הקהל (11) סיום הש''ס העולמי - הקהל (13) סיום הש''ס העולמי - הקהל (14) סיום הש''ס העולמי - הקהל (15) סיום הש''ס העולמי - הקהל (16) סיום הש''ס העולמי - הקהל (17) סיום הש''ס העולמי - הקהל (18) סיום הש''ס העולמי (1) (800x531) סיום הש''ס העולמי (800x531) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (1) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (2) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (3) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (4) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (5) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (6) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (7) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (8) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (9) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (10) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (11) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (12) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (13) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (14) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (15) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (16) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (17) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (18) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (19) ריקוד האדמו''רים במעמד סיום הש''ס (20) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (1) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (2) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (3) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (4) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (5) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (6) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (7) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (8) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (9) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (10) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (11) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (12) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (13) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (14) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (15) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (16) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (17) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (18) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (19) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (20) סיום הש''ס העולמי - לקראת סוף המעמד (21)

מעמד סיום הש"ס ממבט פנורמי – צילום: איתי בולד

מעמד סיום הש''ס - צילום פנורמי - איתי בולד מעמד סיום הש''ס - צילום פנורמי - איתי בולד (1) מעמד סיום הש''ס - צילום פנורמי - איתי בולד (2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים.
יישר כח, תזכו להגדיל את כבוד התורה

יפה מאוד.
מי כעמך ישראל, גוי אחד בארץ!!!!!!!!!!!!!

תמונות מדהימות, אבל למה שלא תביאו קטעי צפייה נבחרים?
אני שומע שבאתרים אחרים יש את כל המעמד מתחילתו לסופו;

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture