ראש ישיבת פוניבז': 'התורה לא מגינה כי פוגעים בכבוד חכמיה'

הפגיעה בחכמי התורה היא העילה לאסונות בדרום, התורה אינה מגינה ומצלת בעקבות כך, עלינו להתחזק בתורה ובבין אדם לחבירו, ראש הישיבה אמר את הדברים בסיום השיעור כללי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש ישיבת פוניבז' מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א עורר על המאורעות בדרום הארץ, וקרא להתחזק בכבוד התורה וחכמיה, הגרב"ד אמר את הדברים כדלהלן בסיום השיעור כללי השבועי אותו נשא בהיכל ישיבת פוניבז' ביום חמישי.

קרא עוד:

[postim]

ראש הישיבה עמד בדבריו על כך שיש להתפלא הלא התורה מגנא ומצלא והאיך אינה מגינה דיה כעת, אלא הדברים מפורשים בחז"ל (ילקוט שמעוני מלכים א א) ויכסוהו בבגדים ולא יחם לו אמר רבי יוסי ברבי חנינא כל המבזה את הבגדים אינו נהנה מהם שנאמר ויקם דוד ויכרת את המעיל לפיכך ולא יחם לו.

ויש לדעת כי כך היא המידה בכל דבר שבקדושה שכאשר אדם מזלזל באיזה דבר שוב אין הדבר עומד לו לזכות דוגמא אדם המזלזל בתפילה אל יתפלא אם התפילה שוב לא תעזור לו בעת צרה. ובעת האחרונה נוצר מצב של זילזול בכבוד התורה וחכמיה ויש אשר פועלים נגד גדולי ישראל אם במעשה אם בדיבור ח"ו באופן שלא נשמע כמוהו בדורות האחרונים רח"ל וממילא אין פלא שכאשר מזלזלים בכבוד התורה שנחלש בכח ה'מגנא ומצלא' ולכך חובה עלינו להשית על ליבנו להתחזק מאד בזה ועי"ז נזכה להגנתה המושלמת של תורתנו הקדושה.

כמו"כ חובה להתחזק בשעה קשה זו במידת הנושא בעול עם מאות אלפי אחינו בני ישראל בדרום, הנמצאים בשעת צר ומצוק וחובה על כל אחד ואחד להתחזק בלימוד התורה ובבין אדם לחבירו, כן בלימוד בהתמדה ופרט את ימי השישי ושבת שבהם יש קצת רפיון יש להתחזק בהם ביתר שאת וביתר עוז ובפרט לא להעביר ח"ו את לילות השבת הארוכים בבטלה ובסתם דיבורים ח"ו, אלא להתחזק בהתמדה בשעות רצופות וע"י כך ניוושע בתשועת עולמים במהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי אתה נבל ברשות התורה יושב ומברבר על עם ישראל שב בשקט אני קורא לך להיזהר בדבריך על דוד המלך בשם מי אתה מדבר בטוח לא בשם עם ישראל ועוד יותר לא בשמי אוי למי שמקטרג על עמו יותר גרוע מאויב עמו נבל ברשות התורה בלום פיך וחור בך מדבריך. צדיקים יודעים לסנגר על עם ישראל נבל ברשות התורה תזהר בלשונך אני ממליץ לך אני באופן אישי ולואי והית מגיע לקצה הציפורן של דוד המלך. הוא דוגמה למנהיג נערץ וענק בישראל אוי לאותה תורה עם "חכם" כמוך מקטרג על העם היהודי. אתה לא ראוי להיקראות רב בישראל נבל ברשות התורה. אינך יודע מאומה כל האסונות בעם באים בגלל חוסר צניעות וכל הישועות שבעולם באים בגלל מידת הצניעות וזאת לא קימת באשכנזים במיוחד. לא בך נבל אתה לא רשאי להיקראות רב בכלל משה רבנו עליו השלו שהביא את התורה. לעם ישראל היה יכול ללמד אותך מה זה דרך ארץ קדמה לתורה אני מתביש קיש רב כמוך בתורת משה רבנו הוא ידע לסנגר על ישראל תמיד בגלל רב כמוך בישראל יש לעם מלחמה אני מציע לל מפה לחזור בך מקיטרוגך ולסנגר על כל עם ישראל ועמך ישראל כולם צדיקים שהשם ישמור על כל עם ישראל מכל אויבו מבחוץ ומבית אמן סלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture