מזה מספר שנים שכ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א נושא דברים ביום הראשון של "ימי השובבי"ם", ובו נושא דברי התעוררות וחיזוק בשמירת התקנות והמנהגים הנהוגים בשבועות אלו. בצאנז, שם הנהיג כ"ק האדמו"ר מרן השפע חיים זי"ע את השבועות האלו לימי תשובה ומעשים טובים, מייחסים חשיבות רבה לתקופה מיוחדת זו.
קרא עוד:
[postim]
בין הדברים הנהוגים הוא יום צום מידי יום חמישי של שבועות השובבי"ם והשנה עקב חדש אדר המעובר הוא "שובבי"ם ת"ת" [ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים – ת'רומה ת'צווה] אמירת כל ספר התהילים מידי יום שישי לפנות בוקר. שמירת הדיבור והגברת לימוד התורה ביום ובלילה.
בישיבת צאנז יש מידי שנה קבוצת בחורים שלא משוחחים שום דברים בטלים החל ממוצאי שבת ויחי עד מוצאי שבת תצווה.
ארגון בחצרות החיים המאגד את ארגון חבורות הבחורים יצא במבצע עידוד לבחורים אשר יתאמצו לקיים את כל סדרי הישיבה יזכו להכנס עם קוויטל מיוחד אל האדמו"ר שליט"א.
בין הדברים שנשא אמש (א') האדמו"ר הביא מדברי המהרש"א במס' כתובות שלבני ישראל יש מעלה מיוחדת שמרגע לרגע הם נהפכים ועולים משאול תחתית לאיגרא רמא ולהיפך, וזה מוכיח שבני ישראל אינם תחת שליטת המזלות אלא תחת הנהגת הקב"ה בלבד.
כן הביא מדברי מדברי החיד"א שהקב"ה נתן להם לישראל ב' אפשריות בהם יוכלו לקרב הגאולה, או ע"י השלמת שנות הגלות שנגזר עליהם, או ע"י מצות מילה, שהוא כמובן שמירת חותם המלך שנתהוה ע"י מצות מילה, ובאם אכן מתנהגים בקדושה הרי זה מבטל את האפשרות השניה של ימות הגלות, ואז אנו קרובים לישועה, אולם כאשר הקדושה נעדרת, זקוקים אנו לסבול עד הזמן המיועד.
בהמשך נשא האדמו"ר דברי חיזוק מיוחדים לקראת ימי השובבי"ם, ואמר כי "הקב"ה ראה בעני עמו בדורות אחרונים וגילה ע"י האר"י הק' את ימי השובבי"ם וכח סגולתם לתשובה ומבלעדי זה לא היה באפשרות לשרוד בדורות הללו, לכן החיוב על כל אחד ואחד לעורר את עצמו אחר שאותותינו לא ראינו ולא אתנו נביא להוכיח בשער, ומוטל עלינו חיוב לפייס את הקב"ה בפשפוש המעשים".
כמו"כ ביקש האדמו"ר "על כל אחד ואחד לקבל על עצמו ללמוד בימים אלו בתענית הדיבור לכל הפחות סך 6 שעות ביום.
האדמו"ר עורר אף לקבוע זמן ללימוד ספרי מוסר ובדברי תורתו של כ"ק מרן האדמו"ר השפע חיים זי"ע שנאמרו בעליה בימים אלו ודבריו כדורבנות לעורר לתשובה שלימה ולשיפור המעשים.