היסטוריה בצרפת: נשלמות ההכנות לסיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה

יהודי צרפת נערכים לקבל בשמחה ובהתרגשות את פניו של נשיא מועצת החכמים מרן הגאון חכם שלום כהן שליט"א | למעלה מחמישים שיעורים חדשים ללימוד הדף היומי בהלכה בכל רחבי צרפת | אירועי הסיום החלו בארה"ב, וימשיכו דרך דרום אפריקה ולונדון.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יהדות צרפת נערכת בהתרגשות ובשמחה של מצווה, לקראת המעמד ההיסטורי של 'דרשו', לרגל סיום המחזור הראשון ללימוד הדף היומי בהלכה, ופתיחתו של המחזור השני. המאמן יתקיים ברצות ה' ביום ראשון ב' ניסן, בהשתתפות קהל אלפים ובראשות מרן הגאון חכם שלום כהן, ורבני הקהילות היהודיות בכל רחבי צרפת.

המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה יצא לדרך לפני שבע שנים, עם אלפי לומדים שהלכו והתרבו בקצב מבורך. כיום מונה מעגל לומדי הדף ביומי בהלכה למעלה מ-20 אלף לומדים, בכל רחבי העולם. עם פתיחת המחזור השני של הדף היומי בהלכה, הצפי הוא לכ-40 אלף לומדים בחודשי הלימוד הראשונים.

לקראת פתיחת המחזור השני יצא 'דרשו' במבצע חסר תקדים לגיוס של 50 מגידי שיעורים בכל רחבי צרפת, מתוך מטרה להאיר את צרפת כולה באור ההלכה, ולהקים שיעורי תורה בכל נקודה בה קיימת קהילה יהודית קטנה או גדולה.

לכבוד גדול זוכים יהודי צרפת, עם בואו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, אשר בחר ביהדות צרפת כיעד ראשון שלו בפעולותיו לחיזוק היהדות ברחבי הגולה. לנוכח פיגועי הטרור שפקדו את צרפת בחודשים האחרונים בפרט והאנטישמיות הגוברת בשנים האחרונות בכלל.

יהודי צרפת נערכים לקבל את פניו של הגאון שליט"א בשמחה ובהתרגשות רבה, מתוך תקווה וביטחון כי יהיה בואו לברכה ולרומם את קרן התורה בכל רחבי המדינה.

אירועי הסיום של "דירשו" העולמית המקיפים את כל רחבי העולם והחלו בסוף השבוע האחרון, בשבת פרשת ויקהל-פקודי, בניו ג'רזי שבארה"ב, שם התכנסו מאות רבנים ומרביצי תורה לקונוושן השלישי של 'דרשו' בארה"ב. במוצאי השבת התקיים מעמד הסיום הגדול אליו נהרו אלפי יהודים מניו יורק, מקונטיקט ומיתר המדינות השוכנות לאורכו של החוף המזרחי של ארה"ב.

האירועים המשיכו למעמד הראשון מסוגו שהתקיים ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, כשמשלחת של רבנים מארה"ב הגיעה למעמד הכביר, לשמוח יחד עם יהודי דרום אפריקה בשמחתה של תורה, ולייסד שיעורים נוספים ללימוד הדף היומי בהלכה.

בשבת הקרובה, פרשת ויקרא, יתכנסו מאות מרבני אירופה לקונוונשן הראשון באירופה שיתקיים סמוך ללונדון בירת אנגליה. גם כאן יגיעו אלפי יהודים מלונדון הסמוכה להשתתף במעמד הסיום ההיסטורי שייערך אי"ה במוצאי השבת, שעות לפני האירוע המרגש שיתקיים בפריז, בראשות מרנן ורבנן שליט"א, ובהשתתפות ענק הזמר החסידי ר' שלמה כהן ולהקתו של עמי כהן. כאשר שיאם של האירועים יתקיים השבוע בהיכל יד אליהו בתל אביב

 

הגר"ש כהן ייפגש עם 50 מגידי השיעורים החדשים שיאירו את צרפת באור ההלכה

 

בשולי הסיום ההיסטורי שייערך ברוב עם בפריז בירת צרפת, יתכנס אורח הכבוד, נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א לכינוס סגור עם חמישים מגידי השיעורים החדשים שגייס 'דרשו' מכל רחבי צרפת, לייסוד למעלה מחמישים שיעורים חדשים ולהאיר את גולת צרפת באור ההלכה. יחד עם מגידי השיעורים ישבו לכינוס המיוחד עם הגר"ש כהן עשרות רבני צרפת, מכל רחבי המדינה לקבלת הדרכה וחיזוק מהאורח הנכבד.

מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א הדגיש כי הוא בחר לבקר בצרפת, לנוכח האירועים הקשים שפקדו את צרפת והאנטישמיות המרימה ראש: "לימוד ההלכה הוא הדרך להגן על יהדות צרפת, ולשמור על יהודי צרפת מכל פגע" אמר הגר"ש, ששמח שמחה רבה על היוזמה של 'דרשו' להפוך את ההתעוררות של יהודי צרפת ללימוד ההלכה וללבותה עד שתבער צרפת כולה באש ההלכה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture