ועדת הכספים אישרה פיצויים לערים מעורבות ולנזקים עקיפים ממבצע

דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה פיצויים לערים מעורבות ולנזקים מ"שומר החומות"

לגבי הפרעות בערים המעורבות נקבע כי מי שניזוק מאירועי האלימות בתקופה זו באופן ישיר, וקיבל פיצוי מקרן הפיצויים בשל הנזק הישיר שספג, יהיה רשאי לקבל פחת מואץ על ציוד שנרכש חלף הציוד אשר ניזוק • בפנים: המתווה המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במסגרת דיוני הפיצוי לעסקים במסגרת מבצע 'שומר חומות', הגיעה ועדת הכספים להסכמות עם משרד האוצר במסגרתן אושרו תקנות פחת מואץ על ציוד שנרכש חלף ציוד אשר ניזוק באירועים, צעד שצפוי להקל על תזרים המזומנים של עסקים שנפגעו, בתקופה הקרובה, ולעודד את הצמיחה, ההתחדשות וההתפתחות שלהם.

כך נקבע כי מי שניזוק מאירועי האלימות בתקופה זו באופן ישיר, וקיבל פיצוי מקרן הפיצויים בשל הנזק הישיר שספג, יהיה רשאי לקבל פחת מואץ על ציוד שנרכש חלף הציוד אשר ניזוק, ובלבד שהנזק גרם להפסקת פעילות בעסק לתקופה של 7 ימים או יותר.

לפי המתווה, האמור הוא בגופו של ציוד בגינו זכאי בעל העסק לניכוי בעד פחת, ובמסגרת כך יהיה רשאי בעד העסק לבקש בעד אותו ציוד פחת, במקום הפחת שהוא זכאי לו, בשיעור של 100% ממחירו המקורי של הציוד.

עפ"י דברי ההסבר לתקנות, הפחת הנוסף יקטין את ההכנסה החייבת של אותם עסקים, ויביא להקטנת נטל המס עליהם בתקופה הקרובה. הגדלת שיעור הפחת לצורכי מס, והעמדתו על שיעור גבוה יותר, תקל על אותם עסקים לבנות את עסקם מחדש ולשוב לשגרת פעילות.

עיקרי מתווה הפיצויים

1. עסקים שנמצאים בטווח של 40-0 ק"מ מגבול רצועת עזה יהיו זכאים לקבל את אחד ממסלולי הפיצויים "הירוקים" להלן:

א. מסלול מחזורים – בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד-חודשי או דו-חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה בשנת 2019. סך הפיצויים במסלול זה לא יעלה על 1.5 מיליון ש"ח.

ב. מסלול שכר – מעסיק יוכל להגיש תביעה לקבלת החזר בגובה של 430 ש״ח בגין שכר ששילם לעובדים עבור ימי היעדרותם שנבעו כתוצאה מהמצב הביטחוני בהתאם להנחיית פיקוד העורף. כמו-כן הפיצויים יינתנו עבור עובדים שנעדרו ממקום עבודתם לצורך השגחה על ילדיהם הקטנים מתחת לגיל 14 וגם בעבור אדם עם מוגבלות, שנמנע ממנו להגיע למקום העבודה ולשהות בו משום שאינו יכול לעמוד בהנחיות פיקוד העורף.

2. עסקים עד קו ה-80 ק״מ מגבול רצועת עזה (נתניה ודרומה):

בעקבות הנחיות פיקוד העורף במהלך מבצע שומר החומות, שבמסגרתן הורו על סגירת מערכת החינוך ללא מרחב מוגן עד קו של כ-80 ק״מ (נתניה ודרומה), ובהתחשב בהשפעות משבר הקורונה בשנה האחרונה, החליט שר האוצר כי בעלי העסקים שבטווח 80-40 ק״מ יהיו גם כן זכאים לקבל פיצוי בהתאם למסלול השכר שמוקנה לעסקים בטווח של 40-0 ק״מ. יובהר כי עסקים אלה, בנוסף, למסלול השכר יהיו זכאים להגיש בקשה למענק השתתפות בהוצאות קבועות בהתאם לתנאי הסף של המענק במאי-יוני.

3. מסלול אדום – בעלי עסקים בתחום יישובי ספר שבטווח של 7-0 ק"מ מגבול רצועת עזה, יוכלו לבחור בין המסלולים הירוקים האמורים לבין המסלול האדום, במסגרתו יהיו רשאים לתבוע פיצויים בגין הנזקים העקיפים אותם יוכיחו לגבי אובדן הרווח ובהתאם לאופי העסק.

בנוסף הוכנס פתרון כי משפחתון (או מוסד חינוך) שהיה סגור כתוצאה מהוראות פיקוד העורף לעניין חינוך בתקופת מבצע שומר החומות יהיה זכאי לפיצוי גם בגין הבעלים של המשפחתון.

במשרד האוצר מדגישים, כי עסק בטווח עד ק״מ יהיה זכאי להגיש תביעה באחד ממסלול הפיצויים בגין נזק עקיף עקב שומר החומות או להגיש תביעה למענקי רשת הביטחון לקורונה בגין מאי-יוני 2021. עסק בטווח 80-40 ק״מ שיקבל פיצוי עקיף במסלול שכר יהיה זכאי להגיש בקשה רק בגין מענק הוצאות קבועות למאי-יוני 2021.

שר האוצר, ישראל כ״ץ אמר לאחר האישור: ״החלטה זו מעבירה מסר חשוב למעסיקים ולעובדים, שידעו שבעימות הבא מדינת ישראל תעמוד מאחוריהם. העצמאים והעסקים בישראל הם מנוע הצמיחה של המשק, וככאלו צריך לתמרץ אותם ולסייע להם בעתות משבר, בדיוק כפי שעשינו לאורך משבר הקורונה כאשר פרסנו את רשת הביטחון הכלכלית, וכפי שעודנו עושים בעבור מי שעוד סופג את נזקי המשבר. פעלנו במהירות וביעילות בכל הנוגע לפגיעות ברכוש ובמבנים במהלך הלחימה, וכך גם נפעל בכל הנוגע לנזקים עקיפים שנגרמו לתושבים ולעסקיהם."

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הוסיף: "הפיצוי הוא פחות ממה שביקשנו אבל לראשונה מגיעה כאן הטבה של פיצוי עקיף לעסקים שניזוקו בערים המעורבות בגין אירועים שכאלה, למרות שהדבר לא תוכנן בתחילה. נבקש שרשות המיסים תפעל ותבחן את הנושא לשם הסדרתו למקרים עתידיים במידת הצורך".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture