יו"ר הועדה גבי אשכנזי בדיון הבוקר. צילום: שמוליק גרוסמן - דוברות הכנסת

בעקבות פסיקת בג"ץ: הכנסת אישרה להמשיך במעקב אחרי חולי קורונה

ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים שהתכנסה הבוקר לדון בהכרעת בג"צ, אישרה להמשיך את השימוש באיכון שב"כ לזמן מוגבל של 5 ימים. יו"ר הוועדה ח"כ גבי אשכנזי ביקש לבחון חלופות טכנולוגיות במקום המעקב שמבצע השב"כ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת החוץ והביטחון בכנסת אישרה היום (חמישי) להאריך בחמישה ימים נוספים, עד ליום שלישי בחצות, את השימוש באיכוני שב"כ לצורך המאבק עם נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה בדיון, לאחר שהממשלה ביקשה להאריך את השימוש בשבוע. זאת ברקע החלטת בג"ץ להגביל מעקב כזה, אם לא תקודם חקיקה.

הוועדה האריכה את המשך השימוש באיכונים עד יום שלישי בשבוע הבא, ולא עד יום חמישי כפי שביקשה הממשלה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ציין שלא ניתן יהיה להעביר חקיקה בתוך כשבוע: "פסק הדין של בג"ץ קבע שככל שהממשלה מבקשת להמשיך באיכונים צריך לעשות את זה בחקיקה ראשית, ואם רוצים בינתיים להאריך – צריך להתניע הליך חקיקה. אין שום סיכוי להעביר חקיקה בשבוע".

נזרי הוסיף: "ביקשנו שבוע מאחר שבעצם בשבוע הזה אמורה להתקיים ישיבה בראשות ראש הממשלה, השרים הרלוונטיים והשב"כ כדי לבחון האם לקדם חקיקה או לא. מאחר שאנחנו נכון לרגע זה לא התקבלה החלטה אם לקדם חקיקה או לא, אז לא חשבנו שנכון לבקש יותר זמן אלא רק את השבוע הזה כתקופת גישור וביום ראשון הקרוב נראה לאן פנינו מועדות כשתתקבל החלטת הדרג המדיני. אם לא נלך לחקיקה בוודאי שזה ייעצר מידית".

אשכנזי שאל מה נעשה מאז החלטת בג"ץ ביום ראשון האחרון, ועו"ד נזרי השיב כי נערך דיון בנושא. "למדנו את פסק הדין. שקלנו לבוא עם הצעות נוספות אבל מאחר שעלה בהחלט אם ללכת לחקיקה, זה הליך אחר", אמר המשנה ליועמ"ש. "בסופו של דבר הוחלט לקיים דיון בראשות ראש הממשלה ביום ראשון. בהינתן שזה המצב, הוחלט לבקש להאריך את הדברים כפי שהם בשבוע".

עם זאת, בממשלה נחושים להעביר בהליך מהיר הצעת חוק שתאפשר את השימוש ביכולות הטכנולוגיות של שב"כ. לפי שר האנרגיה יובל שטייניץ, ההצעה תגובש בימים הקרובים ותובא לכנסת להליך החקיקה בשבוע הבא. "מגפת הקורונה עדיין איתנו ועוד תישאר איתנו לצערנו בחודשים הקרובים, לכן אנחנו חייבים להמשיך להשתמש בכל היכולות שלנו, כולל יכולות האיתור הדיגיטלי של השב"כ. כדי לצמצם את ההדבקה ולקטוע במהירות שרשאות הדבקה כדי שלא ניגרר חס וחלילה תוך חודש חודשיים לסגר נוסף".

שטייניץ הוסיף: "מכיוון שהאפשרות הזו הוארכה עד ליום שלישי, אנחנו נגבש תזכיר חוק, ונגבה בחקיקה את היכולת של מדינת ישראל להיעזר ביכולותיה כדי למנוע מגפה וכדי להימנע מסגר והגבלת חופש התנועה וזכויות הפרט של 9 מיליון אזרחים".

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה במהלך בדיון בועדה כי, "ברור לנו לחלוטין שללא שימוש בשירות של השירות נפסיד הרבה מאוד בידודים והרבה מאוד חולים וברור לנו שצריך את זה לטובת פתיחת המשק".

במענה לשאלת היו"ר אשכנזי על כמות ההדבקות היומית היורדת, ופרופ' סדצקי השיבה: נענו בין 170-84 הדבקות ביום. אבל אנחנו צריכים לראות כל הזמן את התמונה הגדולה. ככל שבעצם המקרים יורדים ואין מקרי הגעה מחו"ל אנחנו יותר ויותר מבינים שכשהולכים בשיטת הפינצטה רוב אסטרטגיית היציאה בנויה על כך. אחרי שכל כך פתחנו נתחיל לראות שוב הדבקות בקהילה. זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל מקרה ואת המגעים שלו.

בפני הועדה הוצגו הנתונים הבאים: בין התאריכים 18 במרץ ל-25 באפריל העביר משרד הבריאות לשב"כ את פרטיהם של 15,387 חולים. כתוצאה מבדיקת שב"כ משרד הבריאות שלח 73,955 מסרונים לאנשים שהתבקשו להיכנס לביבוד, עם זאת מתוכם רק 18,000 איש שמהווים כ-24% מהמאותרים, נרשמת ברשימת חייבי בידוד. בפני הועדה לא הוצגו נתונים אודות מספר חייבי הבידוד שאותרו באמצעות פעילות שב"כ, ואובחנו בסופו של דבר כחולים.

בפסיקת בג"ץ שניתנה ביום ראשון הזהירה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "עלינו לשמור מכל משמר שהאירועים החריגים שעמם אנו מתמודדים בימים אלה לא יותירו אותנו עם מדרון חלקלק של שימוש באמצעים חריגים ופוגעניים ללא הצדקה".

בפסיקה שהתקבלה בעקבות העתירות שהוגשו נגד הפעלת אמצעי האיכון של שב"כ כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, קבע בית המשפט כי מהיום (30 באפריל) "לא ניתן יהיה להסמיך את שב"כ לסייע בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה באמצעות המנגנון הקבוע, וכי ככל שמבקשת המדינה להמשיך ולהסתייע באמצעים המצויים בידי שב"כ, עליה לפעול לצורך עיגון הסמכה כזו בחקיקה ראשית. ככל שיותנע הליך חקיקה, ניתן יהיה להאריך את תוקפה של החלטת ההסמכה לפרק זמן קצר נוסף שלא יעלה על שבועות ספורים על מנת לאפשר את השלמתו של הליך זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגניייייב
נתנו לבג"ץ סטירה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture