צילום: יוסי זליגר / פלאש 90

שכחו את בתי הכנסת: מחר ייפתחו 136 חופים ברחבי הארץ

136 חופי רחצה ברחבי הארץ ייפתחו מחר בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים. בין השאר, נקבע כי המרחק בין המתרחצים יהיה 2 מ' והוא יסומן, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הפנים הודיע הבוקר (שלישי) על פתיחת עונת הרחצה בחופי ישראל, בהתאם למתווה כפי שאושר על ידי משרד הבריאות, על הרשויות המקומיות שבסמכותן ובאחריותן, הפעלת חופי הרחצה לפי חוק הסדרת מקומות רחצה, לפעול ע"פ המתווה האמור ולדאוג לקיים את ההנחיות וההדגשים הנדרשים מצוות העובדים בחופים ומהקהל הרחב.

ע"פ התקנות, שירותי ההצלה יפעלו כרגיל, אך מגישי העזרה הראשונה ידרשו למיגון כפי ההנחיות לשירותי רפואה, המצילים יפעלו רק לשמירת הסדרת מקומות הרחצה ולא יתעסקו באכיפה לאנשים שמפירים את הנחיות משרד הבריאות. המצילים יכריזו כל שעה עגולה את ההודעה הבאה: "נופש נכבד. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הנך מתבקש לחבוש מסכה בכל זמן שהותך בחוף וכן לשמור מרחק של 2 מטרים בין מקבץ נופשים למשנהו. בילוי נעים".

משרד הפנים העביר גם הנחיות לרשויות המקומיות לקראת פתיחת החופים, ביניהם סימון מקומות רחיצה, הנופשים יתאספו לקבוצות של 6 אנשים / משפחה גרעינית אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטר בין כל מקבץ נופשים. בנוסף שירותי העירייה ינקו ויחטאו מידי שעה את כל האזור.

בתוך כך, בכל אזורי הרחצה יוצבו שלטי אזרה, ובהם הנחיות ברורות על שמירת הוראות משרד הבריאות והריחוק החברתי. צוותי האכיפה של העירייה יהיו אחראים לשמירת כל הכללים, לשם כך יועבר תקציב מיוחד לרשויות החוף .

מנתוני משרד הפנים עולה שכ- 90% ממקרי הטביעה בחופים התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה, וכן בעקבות כניסה במצב שיכרות לים. בעונת הרחצה 2019 טבעו למוות 27 איש ובעונת הרחצה 2018 טבעו למוות 28 איש. בהקשר זה, משרד הפנים שב וקורא לציבור לשמור על כללי זהירות ברחצה בים ומתריע מפני כניסה לים בחוף ללא מציל.

כבכל עונה, משרד הפנים דרש להגדיל את תקציב האחזקה ופיתוח חופי הרחצה מתוך הבנה כי עלות אחזקתם ופיתוחם הינם גבוהים ביותר והנטל נופל בעיקר על תושבי רשויות החוף. לאחר מאמצים אכן הושג סכום נוסף בגובה של כ-13 מלש"ח לעונת הרחצה הנוכחית לטובת תקצוב שוטף לרשויות החוף שאינן איתנות למעט אשקלון ואשדוד. זאת בנוסף לתקציב ייעודי לצורך יישום הנחיות התו הסגול בסך של 8.8 מלש"ח, אשר יועבר אליהן מדי חודש בהתאם להתפשטות נגיף הקורונה. תקציבים אלו מצטרפים לתקצוב שנתי בגובה של 7.5 מלש"ח נוספים לרכישת ציוד הצלה ובטיחות.

יצוין עוד, כי בתחילת שנת 2020 הועבר באמצעות קול קורא תקציב נוסף של כ-14 מלש"ח לרשויות הרלוונטיות לטובת פיתוח חופי רחצה חדשים, שדרוג חופי רחצה קיימים וטיפול במפגעי בטיחות. עד להחלטה על הקדמת עונת הרחצה ומכיוון שלא היו שירותי הצלה בחופים, יצא משרד הפנים בקמפיין ייעודי לאיסור הרחצה. במהלך העונה, עם יציאת הילדים לחופש הגדול, יופץ קמפיין הסברה נוסף לרחצה בטוחה בים, שיפורסם ברדיו, בטלוויזיה, באינטרנט ובעיתונות בשפות- עברית, ערבית, אמהרית ורוסית, תוך התאמה לקהלי יעד שונים.

שר הפנים, אריה דרעי: "ההחלטה על הקדמת עונת הרחצה הייתה הכרחית לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות. עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה. גם בעונת הרחצה הנוכחית נוכל להיכנס לחופים ללא תשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על כל יום שבית כנסת סגור גפני מקבל כסף

פיינגולד יש לך הוכחות לזה????
אין????? אז זו הוצאת שם רע …..מסכן שאתה!!!!

שטויות!

לא שכחו.
מספיק להאשים את כל העולם.
זה משמיים.
אנחנו צריכים לחזור בתשובה
להתאמץ יותר
צריך חשבון נפש אמיתי.

אתם לא שמים לב שהכל זה כי הם רוצים להרחיק אותכם מהקדושה. כי רק כך הם מצליחים במזימותיהם השפלות ולגרום לנו להשתעבד להם. צריך להיות חזקים ולא לשים עליהם ולפתוח את בתי הכנסת ולהשלים את שעות הלימוד שהחסרנו ולחזק ולגדל שם שמיים רק כך נצליח להלחם את מלחמת השם. זה הכל עצת השטן. שימו לב תתחזקו בתפילה. ולימוד כי על התורה העולם עומד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture