Amit Shabi/POOL

דיון מקדים לקבינט המכריע: נתניהו תומך בסגר שיחל לפני ראש השנה

לפני קבינט הקורונה כינס ראש הממשלה כמה מהשרים והמומחים שהביעו תמיכה בהטלת סגר כללי לפני ערב ראש השנה. גמזו: "מערכת הבריאות הרימה דגל אדום". דיווח: נתניהו רוצה לאשר את ההחלטה בממשלה מיד לאחר ישיבת הקבינט • בפנים: 4 החלופות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (חמישי) דיון הכנה לפני קבינט הקורונה, שבו דן עם השרים באפשרות להטיל סגר כללי כבר מערב ראש השנה – בשבוע הבא. שרים שהשתתפו בדיון הביעו תמיכה ברעיון ולדבריהם, נתניהו לא התנגד. גם שר הבריאות יולי אדלשטיין נוטה לחלופת הסגר המלא מבין ארבע אפשרויות שמעלה פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בקבינט, שאמר היום: "הסגר הוא צעד הכרחי. יש זעקה מצד מערכת הבריאות".

פרופ' גמזו הסביר בישיבה המקדימה שהבעיה הגדולה היא שאנחנו נכנסים במצב תחלואה מאוד גבוהה לחגים, ומכיוון בחגים יש סיכון עוד יותר גדול בגלל ההתקהלויות הגדולות, אנחנו עלולים לסיים אותם עם תחלואה ממש גדולה ולהיכנס כך לחורף. גמזו ציין כי התייעץ אתמול עם צוות "הברומטר" שהקים, ונועד לבחון את יכולת ההתמודדות של בתי החולים עם היקפי התחלואה. "יש הרמת דגל אדום של מערכת הבריאות לגבי היכולת לטפל בממדי תחלואה כאלה לאורך זמן", אמר ממונה הקורונה לשרים.

בדיונים השתתפו גם נציגי משרד הבריאות, שהתריעו כי "בתי החולים הרימו דגל אדום בנוגע לרמת התחלואה. אנחנו כפסע מאיבוד שליטה", הוסיפו, "ישראל היא מקום שני בעולם, אחרי ספרד, ביחס למספר חולים למיליון איש". היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת הזהיר במהלך הישיבה כי "אם לא נחליט על הגבלות שייכנסו לתוקף תוך כמה ימים תהיה התפרצות מעריכית של תחלואה".

ב'חדשות 12' דווח כי פרופ' גמזו ימליץ לשרי הקבינט על סגירת בתי הספר, הקניונים והמסעדות כבר מאמצע השבוע הבא ולמשך חודש. אם אכן השרים יקבלו את המלצתו, מדובר בהגבלה המשמעותית ביותר שתאושר מאז תחילת הגל הראשון. המלצה נוספת של הממונה על המאבק בקורונה היא שהחזרה ללימודים אחרי חגי תשרי תהיה רק עד כיתות ד' וסגירת המסעדות בכל יום החל מהשעה 17:00, למעט איסוף עצמי ומשלוחים.

4 החלופות

חלופת "הריסון המהודק": הגבלת מעברי ערים מהשעה 5:00 בבוקר בערב החג עד 5:00 בבוקר יום אחרי מוצאי החג. הגבלת התקהלויות באזורי הארץ בהתאם לצבע אדום, לרבות תפילות. סגירת מערכת חינוך, כשבכיתות ה' ילמדו מרחוק לאורך החגים. המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום, המגזר הפרטי יעבוד במצבת כוח אדם בין 30% ל-50%. נוסף על כך, תהיה סגירה מלאה של מסעדות – שיוכלו לקיים משלוחים בלבד, מקומות בילוי, עסקים ומסחר ותיירות פנים, בכל יום מה-19 בספטמבר ועד ל-12 באוקטובר.

החלופה של סגר: הגבלת תנועה של עד 500 מטרים ממקום המגורים מערב ראש השנה ועד ל-12 באוקטובר. סגירת פעילות במגזר פרטי וציבורי למעט עבודות חיוניות כגון מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים. תתבצע עבודה מהבית ככל הניתן. תפילות יתקיימו במרחב הציבורי בלבד, ובתנאים שבהן הן מתקיימות בערים אדומות. נוסף על כך יחולו אותן מגבלות על מערכת החינוך, מסעדות, מקומות בילוי ותיירות פנים, כפי שמופיע בחלופת הריסון המהודק.

בחלופת "ריסון מדוד": עוצר בימי החג בלבד. מסעדות ומקומות בילוי ייסגרו בשעה 17:00. בתי מלון ותיירות הפנים יישארו פתוחים וכך גם מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל. המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום. מערכת החינוך תפעל בכיתות א'-ד'. תפילות יתקיימו לפי מגבלות צבע אדום ברמזור.

חלופת "רמזור מהודק": עוצר בימי החג בלבד. מערכת החינוך תפעל בכיתות א'-ד'. מסעדות ומקומות בילוי ייפתחו ביישובים בצבעי ירוק וצהוב בלבד. תיירות הפנים תפעל וגם מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל יפעלו כרגיל. המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום. תפילות ימשיכו להתקיים לפי המתווה הנוכחי לפי מגבלות שני צבעים.

דיווח: נתניהו רוצה אישור בממשלה – היום

ב'וואלה' דווח כי לפי גורמים שהשתתפו בהתייעצות לקראת ישיבת קבינט הקורונה, בה צפויים השרים להכריע בהחמרת המגבלות לקראת תקופת החגים, נתניהו רוצה לקבל את ההחלטה עוד היום, בהתאם למתווה שהציג ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. נתניהו אמר בישיבה כי הוא רוצה לכנס את מליאת הממשלה הערב מיד לאחר ישיבת הקבינט כדי לאשרר את החלטת הקבינט, ומיד לאחר מכן לכנס מסיבת עיתונאים עם ראשי מערכת הבריאות כדי להסביר את ההחלטה לציבור.

על פי הדיווח של ברק רביד, שר הביטחון בני גנץ אמר לנתניהו כי הוא תומך במתווה "הריסון המהודק", אך קודם לכן יש לקיים ישיבת קבינט מסודרת שבה יעלו כל ההערות. לדברי גנץ, לאחר מכן יש להשלים את ההיערכות ולתקן את המתווה לפי ההערות ולהביא אותו לישיבת ממשלה רק בראשון בבוקר. נתניהו, שצפוי להמריא לוושינגטון ביום ראשון בצהריים לטובת טקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות, הביע חוסר שביעות רצון. ראש הממשלה אמר לגנץ שכינוס ישיבת הממשלה רק בראשון בבוקר הוא דבר בעייתי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה ששילוב בין החזרה לבית הספר וסוף השביתה במעבדות הביאו מספרים גבוהים בדוחות המשחקים לידי מנגנון ההפחדה. הם יודעים את המשפרים הנכונים, אבל לא רוצים לחשוף אותם.

איפה ליצמן שאמר שלא יהיה סגר בחגים דפקו אותנו החרדים איך אפשר להתפלל בחוץ בחום הזה איפה אריה דרעי שהבטיח שאם יש סגר יהיה אפשר להתפלל בבתי כנסת??? אם זה יצא לפועל ונתפלל בחוץ לעולם אני יותר לא אצביע בבחירות.

שלמה אתה צודק גם אני אם ההחלטה תצא לפועל לעולם לא אצביע בבחירות.

"במקרה" מדובר בחגי ישראל.
"ובמקרה" הסגרים/עוצרים הוטלו על יהודונים מזוהמים ומפיצי מחלות – אליבא דרב ביבי.

הוא הוא השטן בכבודו ובעצמו.

ועוד ישנם כמה אזובי קיר עשבים שוטים המחשבים את אותו האיש למשיח בן דוד – לא פחות!

לא ייתכן להקל ולהקל ולהקל – ולגבות מחיר דווקא בימים החשובים ביותר בשנה.
כנראה שעיני ביב ושוטיו, ימים אלו אינם חשובים כלל.
רפורמי, לא?!

בחופש הגדול הכל היה בלי סגר פתוח כרגיל……כנראה יש ויש…..

מגיעים החגים הכי קריטיים וחשובים לעם ישראל , ראש השנה יום הדין! בא יקבע אם הקורונה תמשיך /לא !
ועכשיו עושים סגר כדי שאנשים לא יוכלו להתפלל לביטול הגזרה!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture