Gili Yaari/Flash90

חשש: דו"ח אמ"ן – ייתכן שנעצרה הירידה בתחלואת נגיף הקורונה

בדו"ח מזהירים פעם נוספת מכך שבשבוע האחרון מסתמנת התייצבות בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים, ונעצרה הירידה התלולה בנתונים. על פי הדו"ח, ייתכן כי הדבר מעיד על עצירה בירידת התחלואה. רק אתמול הזהירו במשרד מפני מגמת עלייה

כתבות נוספות בנושא:

נתוני התחלואה: 4,975 מאומתים חדשים אתמול; 679 חולים במצב קשה
אש: "רואים בלימה בעלייה בתחלואה - ההתקהלויות מדאיגות ומטרידות"
נתונים מדאיגים: כמעט 14 אלף נדבקים חדשים בסופ"ש; 677 חולים במצב קשה
הפרופ' על נתוני התחלואה במגזר החרדי: "יש זינוק חד ומקדם ההדבקה עדיין גבוה"

דוח אמ״ן שמתפרסם הבוקר (שני) מזהיר פעם נוספת מכך שבשבוע האחרון מסתמנת התייצבות בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים, ונעצרה הירידה התלולה בנתונים. על פי הדו"ח, ייתכן כי הדבר מעיד על עצירה בירידת התחלואה.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן אמר ל'ווינט' כי "יש האטה משמעותית בקצב הירידה, ומקדם ההדבקה עבר את 0.8". היעד שהציבה הממשלה להמשך ההקלות, נזכיר, הוא מקדם הדבקה נמוך מ-0.8 – שמבטיח שולי ביטחון שיאפשרו לעצור את התחלואה לפני שתעלה במהירות חזרה.

לפי הערכת המצב שהתקיימה הבוקר, אחוז המאומתים בחברה הערבית עומד על 6.19, בחברה החרדית על 4.2 ובמגזר הכללי על 1.4. ה-R, כאמור, עלה ל-ל 0.8. 315 מתוך 649 החולים מאומתים שאובחנו אתמול הגיעו מהחברה הערבית. פרופ' סגל הזהיר מפני העלייה בתחלואה בחברה זו, וקרא לתושבי היישובים הערביים: "לא הגיוני שאיפה שיש הכי הרבה תחלואה יש הכי מעט בדיקות".

"בעוד שבועיים, כשנבחן את השפעת ההגבלות הנוספות, כבר אפשר יהיה לשים סימני שאלה אם ניתן ללכת לשלב השלישי", אמר פרופ' סגל. ישראל, נזכיר, החלה בשלב השני של היציאה מהסגר אתמול, עם חזרת כיתות א'-ד' ללימודים. לדברי פרופ' סגל, "בקצב הנוכחי ייתכן אמנם שנגיע בתוך שבוע ליעד של 500 מאומתים ביום, אבל יש סיכוי שבעקבות הפתיחה מקדם ההדבקה ימשיך לעלות – ואז לא נגיע גם ל-500 מאומתים, ולא נוכל ללכת לשלב השלישי".

ברקע הקולות שנשמעים בקבינט הקורונה לקצר את זמן ההמתנה בין השלבים, או להוסיף "שלבי ביניים", פרופ' סגל הדגיש: "חייבים להמתין שבועיים בין צעד לצעד. אם נחורר את זה, זה בדיוק המתכון למחיקת הישגי הסגר".

רק אתמול הזהירו במשרד מפני מגמת עלייה במקדם ההדבקה – שעלולה להפוך את מגמת פתיחת המשק. כך אמש ב'כאן 11'. אחרי שהגיע לשפל של 0.6 לפני שבועיים, מקדם ההדבקה עלה בשבוע שעבר ל-0.75. הנחת העבודה במשרד הבריאות היא שברגע שהמקדם יעלה מעבר ל-0.8, תבלם פתיחת המשק ונחזור להגבלתו.

כזכור, הבוקר עדכן משרד הבריאות מעדכן כי נכון לשעה 05:27 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 315,131, עלייה של 633 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 05:52. על פי משרד הבריאות, היום (מחצות הלילה) נוספו 27 חולים חדשים, אתמול אובחנו 649 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 2,554, עלייה של נפטר אחד מאז העדכון אמש.

372 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 170 מחוברים למכונות הנשמה. עוד 105 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 302,777 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 9,800 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 691 חולים. אתמול נערכו 21,894 בדיקות (3.1% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 5,895 בדיקות (0.5% חיוביות).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture